וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ניסה לקרוץ למצביעי הבית היהודי - אבל הרבנים סירבו להגיע

2.1.2019 / 15:04

לוואלה! NEWS נודע כי בנט הזמין לפגישה כ-20 רבנים בציונות הדתית בהם ראש המכינה בעלי הרב אלי סדן שמתח ביקורת על הפיצול. עם זאת, גורמים מהבית היהודי והאיחוד הלאומי הפעילו לחץ על הרבנים, שהודיעו כי ייעדרו מהפגישה - ובנט החליט לבטלה

צילום: מתוך היוטיוב של מפלגת "הימין החדש"

השרים נפתלי בנט ואיילת שקד הצהירו כי הקמת מפלגת "הימין החדש" נועדה "להרחיב את הבית ולהגדיל דרמטית את גוש הימין", אבל השניים קורצים גם למצביעי הבית היהודי, המפלגה אותה עזבו בתחילת השבוע. לוואלה! NEWS נודע כי בנט הזמין לפגישה כ-20 רבנים בציונות הדתית, מהלך שנועד להציג תמונת פיוס אחרי הפיצול שעורר סערה. עם זאת, בשל חוסר היענות נאלץ השר לבטל את הפגישה.

הרבנים זומנו לפגישה מחר (חמישי) כבר לפני שלושה שבועות, אולם, אחרי שבנט ושקד עזבו את מפלגתם לטובת הקמת "הימין החדש", חלקם קיבלו הזמנה נוספת. חלק מהם, כמו ראש המכינה הקדם צבאית בעלי הרב אלי סדן והרב צפניה דרורי מתחו השבוע ביקורת חריפה על המהלך של בנט ושקד.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הגיוס הראשון לימין החדש של בנט ושקד: העיתונאית קרולין גליק
שקד לפני בנט: הלוגו של מפלגת "הימין החדש" נחשף
"בגדו בערכי נשיאת האלונקה": פעילים מהפריפריה זועמים על בנט ושקד

נפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
הבטיח להרחיב את השורות אך קורץ לרבנים. בנט בהצהרתו על הפיצול שבוע שעבר/ראובן קסטרו

מאחורי הקלעים - גורמים בתוך הציונות הדתית, חלקם מצביעי הבית היהודי ו'האיחוד הלאומי' מפעילים לחצים על הרבנים שלא יגיעו להשתתף בפגישה בטענה כי היא נועדה לשדר מסר מוטעה לפיו יש הסכמה על המהלך של בנט להתפצל מ'הבית היהודי' בעוד כוונתו לקרוץ גם למצביעי 'הבית היהודי'. בעקבות הלחצים ואחרי הפרסום הודיעו רבנים רבים כי ייעדרו מהפגישה - ולשכת בנט החליטה לבטלה.

בתוך כך, בבית היהודי גוברת הערכה כי הפריימריז למפלגה יבוטלו - כפי שנחשף בוואלה! NEWS. הסיבה לכך נובעת משיקולים כספיים, וכן, גם בעקבות לוח הזמנים הצפוף עד לבחירות הקרובות ב-9 באפריל. אחרי ההחלטה הסופית, ימקדו את המאמצים במפלגה לקבוע מי יעמוד בראשה בבחירות הקרובות לכנסת והאם יש מקום לחיבורים עם מפלגת 'עוצמה לישראל' של פעילי הימין איתמר בן גביר, ברוך מרזל וד"ר מיכאל בן ארי ועם 'יחד' של אלי ישי.

עוד באותו נושא

רבנים בכירים בציונות הדתית על הפיצול של בנט ושקד: "שפל ומכוער"

לכתבה המלאה
הרב אלי סדן, מייסד וראש מכינה קדם צבאית בני דוד שביישוב עלי שבשומרון בתפילת מינחה, מאי 2011. עומר מירון
זומן לפגישה ומתח ביקורת חריפה על הפיצול. ראש מכינת עלי הרב סדן/עומר מירון

במפלגה החדשה של בנט ושקד צירפו היום את העיתונאית קרולין גליק לרשימתה לכנסת הבאה. עוד לא ברור באיזה מקום תוצב והיא תצטרף גם לח"כ שולי מועלם רפאלי שעזבה את הבית היהודי יחד עם חבריה. גליק, חילונית תושבת אפרת, משמשת כעורכת בעיתון "ג'רוזלם פוסט" והיא ממקימות אתר ביקורת התקשורת "לאטמה". היא המצטרפת הראשונה לרשימתם של בנט ושקד, זאת לאחר שבבחירות האחרונות ב-2015 נתניהו שקל לשריין אותה ברשימת 'הליכוד' במהלך שלא הבשיל.

"עשו סיבוב פרסה מסוכן על חשבון הציונות הדתית"

בתוך כך, האיחוד הלאומי מפשיל שרוולים ויוצא למתקפה חריפה נגד בנט ושקד בכותרת "סיבוב מסוכן לפניך": הביטוי 'השתמשו וזרקו' מעולם לא היה מדויק יותר". בסוף השבוע הקרוב יתחיל קמפיין מסיבי של האיחוד הלאומי נגד בנט ושקד שיכלול פרסומים בעיתונות המגזרית הכתובה וקמפיין דיגיטל שיעלה בהמשך שיפנה אצבע מאשימה לבנט ושקד.

"יש דברים שלא עושים. לא מפלגים את הציונות הדתית והמחנה הלאומי בשביל פוליטיקה קטנה וקידום אישי. לא נוטשים את הדרך גם אם היא ארוכה ורבת אתגרים", אמרו באיחוד הלאומי. "בנט ושקד עשו סיבוב פרסה מסוכן לא רק על חשבון האיחוד הלאומי והבית היהודי אלא על חשבון הציונות הדתית כולה".

(עדכון ראשון 13:28)

קמפיין האיחוד הלאומי. יח"צ,
"סיבוב מסוכן לפניך". מתוך הקמפיין של האיחוד הלאומי/יח"צ
אינפו - בחירות. אתר רשמי
אינפו - בחירות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully