וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתגר בזמן בחירות": המבקר יבדוק את התגוננות הרשויות ממתקפת סייבר

8.1.2019 / 16:30

בצל האיום על פגיעה בהליך הבחירות, משה שפירא הורה למשרדו לערוך ביקורת בנושא במשרדי הממשלה. המבקר אמר כי יש להיערך להתמודד עם האיומים הרלונטיים לזמננו והזהיר מ"התערבות זרה שתפגע באמינות, ועלולה להביא לפגיעה עמוקה ואנושה באמון הציבור בשלטון"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, הודיע היום (שלישי) כי משרדו נמצא בעיצומן של ההכנות לעריכת הביקורת שתעסוק במכלול היבטים במרחב הסייבר, לקראת מערכת הבחירות הקרובה.

בהופעתו בכנס השנתי של לשכת המבקרים הפנימיים, אמר מבקר המדינה כי הביקורת הנוגעת לבחירות לכנסת ה-21 לרבות הפריימריז, מציבה בפנינו אתגר חדש, חשוב ומהותי. שפירא מסביר כי בימים אלה חלק גדול מתעמולת הבחירות מתבצע ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט, ולכן מדובר באתגר קשה ליישום. עם זאת, ציין, ביקורת שאיננה מתאימה את עצמה לרוח העידן הופכת לבלתי רלוונטית.


בחירות 2019 - עוד בנושא:
שריון אחד לנתניהו: תקנון הפריימריז אושר בוועדת חוקת הליכוד
למרות "ההצהרה הדרמטית": חצי מהציבור סבור - ההליך נגד נתניהו הוגן

מבקר המדינה יוסף שפירא בדיון בנושא מבצע צוק איתן, הועדה לענייני ביקורת המדינה, כנסת 22 במרץ 2017. צילום מסך
"אתגר חדש, חשוב ומהותי". השופט בדימוס יוסף שפירא/צילום מסך

לדברי שפירא, עניין ניהול הליך הבחירות עצמו הוא ''אבן יסוד באמון הציבור בדמוקרטיה הישראלית כי על תוצאות הבחירות לשקף את רצון הבוחר. התערבות זרה שתפגע באמינות המערכות ובאמינות התוצאות, עלולה להביא לפגיעה עמוקה ואנושה באמון הציבור בשלטון, ואחריתה מי ישורנו". עוד הוסיף שפירא כי "לפיכך, הוריתי לכל הגורמים במשרדי להיערך לביקורת גם ברשתות החברתיות ובכל המרחב הקיברנטי, וכן לבדוק את היערכות הרשויות להתגוננות מפני מתקפת סייבר על המערכות הממוחשבות שנדרשות לתקינות הליך הבחירות".

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור התריע גם מפני פגיעה בשומרי הסף ואמר כי "השמירה על עצמאותם של שומרי הסף - של מערכת המשפט של גורמי אכיפת החוק וגם של מבקר המדינה היא הערובה ליכולת של כולנו לחיות במדינה אחת למרות חילוקי הדעות העמוקים בין הקבוצות השונות בישראל". שפירא מזהיר כי ''חלילה לנו להגיע למצב שבו הציבור יחשוב שההחלטות שמקבלים מנהיגי המדינה נובעות משיקולים ואינטרסנטים אישיים שכן זהו מתכון ברור להתפוררות החברה והמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully