וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על החשש מהתערבות זרה בבחירות: "ערוכים לכל תרחיש"

9.1.2019 / 13:46

אחרי הפרסומים לפיהם ראש השב"כ התריע מפני התערבות זרה בבחירות, ראש הממשלה הבהיר כי ישראל ערוכה לכך. "ישראל ערוכה לסכל התערבות, אין מדינה שערוכה טוב יותר מאיתנו", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים עם גלנט, שבה הודיע רשמית על הצטרפותו לליכוד

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) "ישראל ערוכה לסכל התערבות". על רקע אזהרתו של ראש השב"כ מהתערבות זרה בבחירות בישראל, אמר נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם יואב גלנט כי "אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואין מדינה שערוכה טוב יותר מאיתנו".

לפי הדיווח שהתפרסם אתמול בחברת החדשות, ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר בימים האחרונים כי מדינה זרה מתכוונת להתערב בבחירות בישראל. בדברים שנשא בכנס אגודת ידיד אוניברסיטת תל אביב, שנאסרו תחילה לפרסום על ידי הצנזורה, אמר ארגמן: "מדינה זרה תתערב בבחירות הקרובות. אני לא יודע לטובת מי או לרעת מי. אני לא יודע בשלב זה לזהות את האינטרס הפוליטי אבל היא תתערב ואני יודע על מה אני מדבר". בתגובה, דובר הקרמלין אמר היום כי רוסיה אינה מתערבת בשום בחירות.

דבריו של ראש השב"כ מגיעים לאחר שמבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא הודיע כי משרדו נמצא בעיצומן של ההכנות לביקורת שתעסקו בכלל ההיבטים במרחב הסייבר לקראת מערכת הבחירות הקרובה. כמה שעות לאחר פרסום הדברים הבהירו בשב"כ כי "למדינת ישראל וקהיליית המודיעין, יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של ניסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל". בעקבות הפרסום, יו"ר סיעת התנועה ח"כ יואל חסון פנה לשופט חנן המלצר, בעל הסמכות בחוק לטיפול בנושא טוהר הבחירות, בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא.

בחירות 2019 - עוד בנושא:
ח"כ מיקי רוזנטל הודיע: פורש מהכנסת - לא אתמודד בבחירות לעבודה
לקראת ועידת העבודה: "גבאי הופך מפלגה דמוקרטית למפלגה של איש אחד"
הוא עוד ישוב: ברשימה המשותפת לא חוששים מהפילוג של אחמד טיבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר יואב גלנט, 9 בינואר 2018. רוני כנפו
נתניהו וגלנט/רוני כנפו

נתניהו דיבר במסיבת עיתונאים משותפת עם יואב גלנט, שבה הודיעו רשמית על הצטרפותו לשורות הליכוד. נתניהו בירך את גלנט ואמר כי "יש לנו משימות גדולות". "התרשמתי עמוקות מהרצינות, מהאחריות מהמקצועיות שלך, וכן מהדרך שבה סייעת לי ולממשלה לקבל החלטות מאוד חשובות וחלקן מאוד נועזות כדי להתמודד עם האתגרים הביטחוניים - מניעת ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, וגם פעולות אחרות, שבשלב הזה השתיקה יפה להן", אמר נתניהו.

גלנט, שפרש מכולנו לאור כוונתו להתמודד בפריימריז הקרובים של הליכוד, מונה מוקדם יותר היום לשר העלייה והקליטה ולאור זאת ישמור על מקומו בקבינט המדיני-ביטחוני. ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) מונתה במקומו לתפקיד שרת הבינוי והשיכון.

"למרות המאבק המתנהל נגדך ונגד הדרך הלאומית והציונית שאותה אתה מוביל בנחישות, אני רואה מקרוב איך אתה מנווט את ישראל במציאות רבת אתגרים", אמר גלנט לנתניהו. "היום אני גאה להצטרף לשורות תנועת הליכוד ומצפה לקחת חלק מרכזי בהמשך העשייה הביטחונית, החברתית והכלכלית במדינת ישראל".

גלנט הוסיף כי הוא גאה "להיות חלק ממשפחת הליכוד - התנועה הכי חברתית, הכי לאומית, הכי שורשית והכי דמוקרטית במדינת ישראל. גם הממשלה הבאה תורכב על ידי בנימין נתניהו ואני מתחייב להתייצב לצדו".

עוד באותו נושא

שיבוש הצבעה וזיוף חשבונות: ישראל ערוכה לאיום סייבר בבחירות?

לכתבה המלאה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019. עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully