וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאי של ליצמן: איחוד בגוש החרדי רק עם אלי ישי והפלג הירושלמי

9.1.2019 / 19:33

לוואלה! NEWS נודע כי סגן שר הבריאות התנה בשיחה סגורה את צירוף אלי ישי והפלג הירושלמי שנפרד מדגל התורה לפני כ-7 שנים, לאיחוד בגוש לקראת הבחירות. "כשבאים לציבור עם דבר חדש - זה יעורר התלהבות", אמר ליצמן

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) התייחס היום (רביעי) בשיחה סגורה לאפשרות שהמפלגות החרדיות ירוצו יחד בבחירות הקרובות. לוואלה! NEWS נודע כי ליצמן אמר בשיחה כי מדובר "בצעד טוב" ו"רוב הסיכויים שהוא ייצא לפועל" אך הוסיף כי "התנאי למהלך הוא רק אם אלי ישי ו'הפלג הירושלמי' יהיו חלק ממנו".

"הפלג הירושלמי" הוא קבוצה חרדית ליטאית המונה כ-20 אלף מצביעים ברחבי הארץ שנטשה לפני כשבע שנים את דגל התורה, הסיעה שבראשה עומד ח"כ משה גפני. מאז, היא לא רצה בבחירות הארציות ולא היה לה ייצוג רשמי בכנסת. בין שני הצדדים שוררת יריבות קשה. אלי ישי עומד בראש תנועת "יחד", ומאז שעזב את ש"ס בבחירות הקודמות, לא חזר לכנסת. הוא זוכה לגיבוי של פטרונו הרוחני הרב מאיר מאזוז המכהן גם כראש ישיבת כיסא רחמים בבני ברק.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
רוסיה מגיבה על הדיווחים בישראל: לא מתערבים בשום בחירות
למרות "ההצהרה הדרמטית": חצי מהציבור סבור - ההליך נגד נתניהו הוגן
הוא עוד ישוב: ברשימה המשותפת לא חוששים מהפילוג של אחמד טיבי

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
"מעורר התלהבות בציבור". סגן השר ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

ליצמן, ששוחח היום על ההצעה לאחד את הרשימות החרדיות בבחירות הקרובות טען כי "ברגע שבאים לציבור עם דבר חדש - זה יעורר אצלו התלהבות". לדבריו, "זה מתקדם". לשאלה האם איחוד ישאיר מאחור את כל היריבות ו"הדם הרע" במפלגות החרדיות מאז הבחירות לרשויות המקומיות, הוא הסביר כי "זה תלוי בהרבה דברים. אם נראה שכולם מתארגנים ומתאחדים לעבוד ביחד - כן. אם זה יהיה רק כדי לצאת ידי חובה - לא".

באותה שיחה ליצמן טען גם כי שאלות כמו חלוקת המנדטים, מיקומים ברשימה מאוחדת ומי יהיה היו"ר "לא עלו לדיון". עם זאת, הדגיש כי "יש את מועצת גדולי התורה ובסוף היא זו שמחליטה. לא אף אחד אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"בינתיים מתארגנים לבחירות"

המהלך לאיחוד חרדי נולד בשבועות האחרונים, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, ומי שהוביל אותו הוא יענקי קנייבסקי, נכדו של הרב חיים קנייבסקי, הרב הבכיר בזרם הליטאי במגזר החרדי. קנייבסקי שזכה לכוח פוליטי משמעותי במהלכיו האחרונים בבחירות המקומיות, נועד בשבוע שעבר עם סגן השר ליצמן, והציע לו את היוזמה.

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"עוד לא קיבלתי הצעה". השר דרעי/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

בש"ס לא הפגינו התלהבות גדולה מהיוזמה, אך לא דחו אותה על הסף. "עוד לא קיבלתי הצעה", אמר שר הפנים אריה דרעי בימים האחרונים. "בינתיים ש"ס מתארגנת לבחירות הקרובות". במפלגה שזוכה בסקרים למספר מנדטים נמוך יותר מהמספר שיש לה כיום הביעו חשש מהאפשרות שדתיים ומסורתיים כבר לא יצביעו לה לו תתאחד עם שאר המפלגות החרדיות. גם נשיא מועצת החכמים הרב שלום כהן, הסמכות הרוחנית העליונה במפלגה, הביע בשיחה עם תלמידיו התנגדות למהלך.

במקביל, מהפלג הירושלמי נמסר בתגובה לדברים "מדובר בפייק ניוז. אין כל מגעים ואין כל משא ומתן על שילוב נציג ברשימה. הבוחשים בקדירה כנראה מנהלים משא ומתן עם עצמם".

איחוד המפלגות החרדיות נועד לריצה משותפת בבחירות עצמן, אך ככל שהמהלך ייצא לפועל, הוא ייעשה תוך הסכמה שלאחר הבחירות, המפלגות יפעלו בנפרד, בדיוק כמו בממשלה הנוכחית. היוזמה לאיחוד צברה תאוצה, והגיעה גם לשולחנם של חלק מראשי המפלגות החרדיות, אך בינתיים קשה להעריך את סיכוייה.

אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019. עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully