וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לגבאי: ועידת העבודה אישרה את שריוני היו"ר לרשימה

10.1.2019 / 20:56

בתום ועידה סוערת אישרו חברי מפלגת העבודה את שריוני גבאי לרשימת הבחירות לכנסת. טרם ההצבעה נאם גבאי לקול שריקות: "המפריעים לא יעצרו אותנו בדרך לניצחון". כבל חשף בדיקת פוליגרף שעבר והגיש אותה ליו"ר: "שיקרת ולא בפעם הראשונה. הכישלון הזה הוא נטו גבאי"

ניב אהרונסון

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (חמישי) את תקנון הבחירות לבחירת רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה-21. כפי שפורסם אתמול בוואלה! NEWS, הצעת החלטה זו כולל שריונים מיוחדים של יו"ר המפלגה אבי גבאי. בתום הכינוס שנערך באקספו תל אביב אושר גם תקנון נוהל הוועידה העשירית, שלטענת חלק מחבריה תשנה את אופייה המסורתי של המפלגה. פעילים וחברים רבים מתחו ביקורת על הצעה זו, שלדבריהם מעקרת את היסודות הדמוקרטיים של המפלגה.

"זה בסדר שיש כאלה שקוראים קריאות ושורקים, הם לא יעצרו אותנו בדרך לניצחון", אמר גבאי. היו"ר פנה ליאיר לפיד ובני גנץ: "ראיתם השבוע את מופע האימים של ראש הממשלה. במדינה נורמלית ראש הממשלה לא תוקף את רשויות החוק. אני אומר לשניכם - אתם לא יכולים להזדעזע מההתקפות של נתניהו ואז לרוץ ולהצטרף לקואליציה שלו. אנחנו מתחייבים לשינוי במדינה ישראל ואני קורא להם להצטרף לקואליציה של שינוי. התחייבו לא לשבת בממשלת נתניהו".

עוד הוסיף גבאי כי "בשלושת החודשים הקרובים כולם יראו אותנו עושים הכול כדי להחזיר את המדינה שלנו לדרך הנכונה. נשים את חזן, רגב וסמוטריץ על ספסל האופוזיציה וננהל את המדינה עבור כל התושבים ולא רק עבור האליטה הימנית ששולטת בנו היום".

בחירות 2019 - עוד בנושא:
על חשבון הדיור הציבורי: המלחמה בין כולנו לגשר מגיעה למשרד השיכון
התנאי של ליצמן: איחוד בגוש החרדי רק עם אלי ישי והפלג הירושלמי
מסתמן: אלון שוסטר, יו"ר מועצת שער הנגב לשעבר, יצטרף לגנץ

אבי גבאי ועידת מפלגת העבודה בגני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ינסה לאשר את שתי הצעותיו. גבאי, הערב/ראובן קסטרו

ח"כ איתן כבל, שהודיע כי ימסור הערב הודעה מיוחדת, אמר בפתח דבריו כי "לכל אלה שחושבים שאני הולך להתפטר - תשכחו מזה. אף אחד לא יזרוק אותי מהבית". בסוף השבוע טען כבל כי גבאי איים עליו בשיחה סגורה כי "ימוטט את הבית הזה על כולנו", אך האחרון הכחיש למחרת את הדברים. בתגובה הגיש הערב כבל ליו"ר בדיקת פוליגרף שבה נטען כי הדברים אכן נאמרו. "אתה שיקרת ולא בפעם הראשונה. אני מודה, טעיתי בקשר אלייך וטעינו כולם. הכישלון הזה נטו גבאי".

"למה אתה מנסה לדחוק את חברי הכנסת החוצה עם השריונים שלך?", שאל כבל, המתנגד הבולט להצעותיו של גבאי. "אפילו ביבי, ראש ממשלה עם 30 מנדטים בסקרים, ביקש מהמפלגה שלו שלושה שריונים וקיבל רק אחד ובמקום ה-21. למה אנחנו אמורים לשתוק כשאתה מחסל את הסיכוי של חברי הכנסת שהביאו בבחירות האחרונות 24 מנדטים?".

עוד באותו נושא

לקראת ועידת העבודה: "גבאי הופך מפלגה דמוקרטית למפלגה של איש אחד"

לכתבה המלאה
איתן כבל מגיש את תוצאות הפוליגרף לאבי גבאי בועידת מפלגת העבודה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
כבל מגיש את תוצאות הפוליגרף לגבאי, הערב/ראובן קסטרו
תוצאות הפוליגרף שערך איתן כבל והציג בועידת מפלגת העבודה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
תוצאות הפוליגרף שהציג כבל/ראובן קסטרו

ח"כ איילת נחמיאס ורבין סיפרה בנאומה כי גבאי לא הסכים ללחוץ את ידה הערב. "ככה לא מתנהגים. זה לא אומר שאם אני לא רואה עין בעין איתך אני נגדך". נחמיאס ורבין פנתה לגבאי ואמרה כי "שמרנו, ראינו והגנו עליך. היום אנשים חוששים לדבר ולומר לך מה הם חושבים. בית פוליטי חייב להיות מקום שלא מסכימים בו".

ח"כ עמיר פרץ אמר בפתח הכינוס כי "אני לא מוכן לתת יד לא לפילוגים ולא לפיצולים, אלא לאחדות בלבד. אני פונה לבני גנץ ויאיר לפיד - אנחנו נגיש לכם את המשמרות המשותפת הזאת. כל המפלגות צריכות להמליץ על מי שיקבל את מספר המנדטים הגדול ביותר במרכז-שמאל לראשות הממשלה. אנחנו צריכים להיות המפלגה ששואפת להיות עם מספר המנדטים הגדול".

עמיר פרץ בועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
פרץ, הערב/ראובן קסטרו

פרץ פנה לגבאי ואמר כי "למרות הסקרים ההפרשים הם לא ענקיים, אנחנו יכולים לעשות הרבה מאוד. אנחנו בשעת מבחן חשובה מאוד. איש בציבור לא יזכור על מה הייתה המהומה, אלא רק אם היינו מאוחדים או מפולגים".

לדבריו, "ארבע השנים הבאות, ומתוכם שלושת החודשים הקרובים, יהפכו לקריטיים לתנועה ההיסטורית שעיצבה את ערכיה, שהקימה מדינת יהודית וקבעה את סולם הערכים כערך וכאבן יסוד. אחת מאבני היסוד לתנועתנו היא הדמוקרטיה". פרץ הוסיף כי "בניגוד לימים של ז'בוטינסקי, בהם שמרו על ממלכתיות, היום אין דין ואין דיין".

ועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה 10.1.18. ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו

כינוס הוועידה והבקשה לאשר הצעות אלו מגיעות לצד ירידת המפלגה בראשות גבאי בסקרים. זאת לצד ניסיונותיו של היו"ר לפנות לאנשים בעל ערך פוליטי גבוה להצטרף לרשימה בשריון, אך אלו לא צלחו.

כבל, שקרא לפעיליו להתנגד להצעה יחד עם ח"כ יוסי יונה ואיילת נחמיאס ורבין, טען כי יש אפשרות להדיח את גבאי עוד היום ולקיים פריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה. "אנחנו הולכים לנסות להציל את הבית שלנו", אמר הבוקר כבל לוואלה! NEWS. "אין פה שום דבר אישי. אנחנו עם שבעה מנדטים בסקרים, אין אופק ואבדה התקווה. אנחנו מודעים ללוח הזמנים הצפוף והוא יחייב את כולנו לאחד את השורות".

לדבריו, "אנחנו מתכוונים להתנגד לסדר היום כפי שמציג אותו גבאי. מדובר בסדר יום שהוא שבירת כל הכללים שגדלנו עליהם בבית הזה והפיכתו של גבאי לשליט יחיד במפלגה דמוקרטית".

אבי גבאי ועידת מפלגת העבודה בגני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
גבאי, הערב/ראובן קסטרו

בהסתדרות נתנו הנחיה לחופש הצבעה לחבריה ובחוג תלמים, המזוהה עם יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', קראו לחברים להצביע נגד ההצעה. עם זאת, יו"ר קק"ל דני עטר, שנחל הצלחה גדולה בבחירות צירי הוועידה, קרא אמש לפעיליו להגיע לכנס ולהתנגד להצעה. "זו יכולה להיות ועידה שתשנה את הכיוון", סיפר עטר. "אין לי שום כוונה להדיח את היו"ר, את זה עושים רק בקלפי. אבל בהחלט מחובתנו לסייע למפלגה לשנות אזימוט ולחלץ את 'הטיטניק' מלהתנגש בקרחון ולשקוע אל מצולות ההיסטוריה".

עמירם לוין ואיילת נחמיאס ורבין בועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו

פרחאן אבו רייש, המתמודד על משבצת המגזר הערבי במפלגת העבודה, אמר כי "דווקא צריך לאחד כוחות וללכת יחד לשלטון וזאת המטרה היחידה. בפנים אנחנו נחליט לפי סדר יום אם אנחנו מצביעים נגדו או בעדו, ואם הוא לא ישתנה ננסה לשנות אותו ברוח טובה". אבו רייש הדגיש כי "מגיע למגזר הערבי מיקום יותר טוב ולהתייחס אליו בהתאם".

שניים שתומכים במופגן בהצבעה בעד גבאי הם חברי הכנסת איציק שמולי ורויטל סוויד, שסירבו להתייחס היום לנושא. חלק מהפעילים הסבירו את תמיכתו של שמולי בכך שהיו"ר הבטיח לו את תפקיד שר הבריאות.

(עדכון ראשון: 17:56)

ועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו
הצבעה בועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו
אבי גבאי מצביע בועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו
אבי גבאי בועידת מפלגת העבודה בגני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו
איילת נחמיאס ורבין בועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
איילת נחמיאס ורבין בוועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו
סלאח סעד בועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
סאלח סעד בוועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו
עמר ברלב בועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
עמר בר לב בוועידת מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully