וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו עולה חדש? גבאי מכופף את תקנון השריונים בעבודה לטובת מקורבו

פרסום ראשון: יו"ר מפלגת העבודה יבקש להגמיש את הגדרת המשבצת השמורה לעולים חדשים ולשנות את הגבלת תאריך העליה, כך שהדבר יטיב עם מקורבו העיתונאי הנריקה צימרמן. ועידת העבודה מתכנסת הערב כדי לאשר את תקנון הפריימריז, ברקע מחאה נגד שריוני היו"ר

צילום: תאגיד "כאן", עריכה: טל רזניק

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הגמיש מאוד את הקריטריונים להתמודדות על משבצת העולים החדשים בעבודה בפריימריז הקרובים - כך נודע הערב (חמישי) לוואלה! NEWS. לפי שיטת הבחירות בעבודה, ישנה הבטחת ייצוג לעולה חדש, שמוקמה השנה במקום ה-20. מתקנון הפריימריז, שיובא היום להצבעה בוועידת מפלגת העבודה, עולה כי ההגדרה של "עולה" היא "מי שעלה לישראל וקיבל מעמד של עולה ממשרד הפנים על פי חוק השבות - ללא כל הגבלה כרונולוגית של מועד העלייה". לשם השוואה, בפריימריז הקודמים בעבודה ההגדרה הוגבלה למי שעלה לארץ אחרי 1992.

לשם השוואה נוספת, בתקנון הפריימריז לליכוד לכנסת הבאה עולה חדש הוגדר כמי שעלה לארץ אחרי 1983. בתקנון החדש של העבודה - גם מי שעלה בשנות ה-50 יכול להיחשב כעולה לצורך הבטחת הייצוג. לדברי גורמים בעבודה, ניסוח התקנון עשוי להקל על שיבוצו של העיתונאי לשעבר הנריקה צימרמן, שנחשב למקורבו של גבאי. צימרמן, יליד פורטוגל, עלה לארץ בגיל 16 ב-1975.

בחירות 2019 - לקריאה נוספת:
על חשבון הדיור הציבורי: המלחמה בין כולנו לגשר מגיעה למשרד השיכון
התנאי של ליצמן: איחוד בגוש החרדי רק עם אלי ישי והפלג הירושלמי
מסתמן: אלון שוסטר, יו"ר מועצת שער הנגב לשעבר, יצטרף לגנץ

אבי גבאי  בישיבת סיעת המחנה הציוני, 24 בדצמבר 2018. אבי כהן
ינסה להגמיש את הקריטריונים. גבאי/אבי כהן

צימרמן, עיתונאי וכתב טלוויזיה ותיק, הצטרף למפלגת העבודה בשנה שעברה לאחר בחירתו של גבאי לראשות המפלגה ובשנה האחרונה התקרב אליו מאוד והפך למקורב העיקרי שלו בנושא המדיני. צימרמן הוא זה שארגן לגבאי פגישה עם האפיפיור ביולי האחרון וכפי שפורסם בערוץ 10, בדצמבר האחרון גם נסע עם גבאי לביקור באבו דאבי ופגישות עם בכירים במדינת המפרץ. הוא הכריז כי בכוונתו להתמודד לרשימת העבודה בכנסת הבאה ונחשב לאחד מהקולות התומכים ביותר בגבאי גם בעת הזו שבה מלחמת העבודה נמצאת בשפל בסקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הנריקה צימרמן. באדיבות המצולמים
עולה חדש? צימרמן/באדיבות המצולמים

ועידת מפלגת העבודה תתכנס הערב כדי לאשר את תקנון הפריימריז בעבודה, ברקע מחאה גוברת ותסיסה של חלק מהח"כים במפלגה על השריונים ברשימת הכנסת הבא ועל שינויים בתקנון שצפויים להחליש את כוחה של בוועידה. גבאי צפוי לנאום בוועידה, אך גם ח"כ איתן כבל, שקרא בשבועיים האחרונים לגבאי לוותר על כסאו, צפוי לשאת נאום נלהב ולהציג את התנגדותו להצעת התקנון שאותה מקדם היו"ר.

אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019. עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully