וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גנץ "חבר לשמאל"? רוב הציבור חושב אחרת | סקר וואלה! NEWS

17.1.2019 / 13:57

למרות המתקפה מהליכוד, רק 23% מהציבור מגדירים את הרמטכ"ל לשעבר כאיש שמאל. מסקר של מכון פאנלס פוליטיקס עולה כי גנץ שומר על כוחו אחרי ההתבטאות על חוק הלאום. וגם: כמה היה מניב איחוד אפשרי שלו עם לפיד?

צילום: חוסן לישראל

צעדיו הראשונים של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בפוליטיקה מלווים בשבועיים האחרונים במתקפה מתמדת מצד בכירי הליכוד שמנסים לתייג את גנץ כאיש שמאל. אולם, נראה שאת הציבור התיוג הזה לא מאוד משכנע, לעת עתה. מסקר וואלה! NEWS ומכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר עולה כי 40% מהציבור סבורים כי גנץ הוא איש מרכז, ואילו רק 23% מגדירים אותו כ"איש שמאל" ו-11% כאיש ימין.

מכיוון שגנץ עדיין לא הציג שום תוכן או עמדות בקמפיין, חלק מהציבור פשוט לא יודע איך להגדיר אותו - ו-26% השיבו "לא יודע" לשאלת ההגדרה הפוליטית של גנץ. אפילו בליכוד עצמו התיוג לא ממש הצליח, כך עולה מהסקר: 39% מהמשיבים שמגדירים עצמם "מצביעי ליכוד" שייכו את גנץ לשמאל, אך 48% לא הסכימו עם ההגדרה הזו - 26% מהליכודניקים אמרו כי גנץ הוא איש מרכז, ו-22% מגדירים אותו כאיש ימין.

עוד בנושא בחירות 2019:
"ישראל לפני הכול": מפלגתו של גנץ חשפה את סיסמת הבחירות
יאיר נתניהו נגד סער: "אשתו שמאלנית קיצונית"; אחיה תקף: "מעשה שפל"
פנייה למפלגת העבודה: הפסיקו פרסום הספר של גבאי במסגרת תעמולת בחירות

השבוע גנץ התבטא לראשונה בנושא כלשהו כשהביע תמיכה בתיקון חוק הלאום, והותקף קשות על ידי בכירי הליכוד והימין. מהסקר עולה כי לא הייתה לאירוע כל השפעה על התמיכה בגנץ, והוא נותר יציב עם 12 מנדטים, בדיוק כמו בשבוע שעבר. עם זאת, במקביל, הליכוד התחזק במנדט אחד (33 לעומת 32 בשבוע שעבר) וגם לפיד מתחזק (15 לעומת 12 בשבוע שעבר) ותופס הובלה על גנץ בקרב הדו-ראשי בין השניים.

הודעת הפיצול של אחמד טיבי מהרשימה המשותפת בשלב זה הביאה לירידה של שני מנדטים בכוחו של הציבור הערבי, מכיוון שתע"ל בראשות טיבי לא עוברת את אחוז החסימה והמשותפת הופכת למפלגה הרביעית בגודלה עם 10 מנדטים. גם במצב המנדטים של שאר המפלגות הקטנות ישנה יציבות: הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד עם 9, העבודה - 8, יהדות התורה - 7, מרצ וכולנו - 5, וישראל ביתנו, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, ש"ס וגשר של אורלי לוי-אבקסיס עם 4 מנדטים כל אחת. התנועה בראשות ציפי לבני - עדיין לא עוברת את אחוז החסימה, וכך גם מפלגת תל"מ של משה יעלון. הסקר נערך בפאנל אינטרנטי בקרב 539 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה, עם טעות דגימה של 4.3%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

גנץ, כמו שאר השחקנים בגוש המרכז-שמאל, מקיים בכל העת מגעים לחבירה עם חלקם לריצה ברשימה משותפת, ואחד התרחישים המדוברים ביותר הוא חיבור בינו לבין לפיד ויש עתיד. אם יאיר לפיד ובני גנץ יתמודדו ברשימה מאוחדת - כך לפי הסקר הספקולטיבי של השבוע - היא תביא 28 מנדטים - תוספת של מנדט אחד לעומת ריצה נפרדת של שתי המפלגות בנתונים העכשוויים. עם זאת, הליכוד עדיין נותר המפלגה הגדולה עם 33 מנדטים, ושאר המפלגות גם כן ללא שינוי, פרט לכולנו, שמאבדת מנדט אחד לטובת חיבור היפותטי של לפיד-וגנץ. כשבוחנים למי הצביעו המשיבים בבחירות הקודמות ב-2015 מוצאים כי רשימת לפיד-גנץ שואבת את עיקר קולותיה ממצביעי יש עתיד (9 מנדטים), המחנה הציוני (7 מנדטים), הליכוד וכולנו (3 מנדטים כל אחת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully