וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מבקר המדינה יבדוק את קידום ספרו של אבי גבאי

17.1.2019 / 18:24

בעקבות הפרסומים בוואלה! NEWS, משרד מבקר המדינה הודיע כי יבחן את קידום ספרו של גבאי באמצעות סרטונים עם לוגו רשמי של העבודה, כחלק מבדיקת החשבונות שתיערך למפלגה אחרי הבחירות. מפלגת העבודה: הפעולות נעשות בכפוף לייעוץ משפטי מקצועי

באדיבות עמוד הפייסבוק של אבי גבאי

מבקר המדינה יבדוק את סרטוני הקידום לספרו האוטוביוגרפי של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ואם הם עומדים במגבלות חוק מימון מפלגות וחוק המפלגות - כך עולה מתגובה של משרד המבקר לפניית וואלה! NEWS בנושא. הספר, שיוצא לאור בהוצאת ספרים פרטית, קודם השבוע בסרטונים שהופצו על ידי מפלגת העבודה - תוך שימוש בלוגו הרשמי של המפלגה - מה שמעורר קשיים משפטיים וחשש לשימוש אסור בכספי המפלגה.

בתשובה לפניית וואלה! NEWS מסר דובר משרד מבקר המדינה, שלמה רז, כי הנושא בכללותו ייבדק אחרי הבחירות, במסגרת הביקורת על חשבונות מפלגת העבודה. "המסקנות יתפרסמו לציבור בדוח מבקר המדינה", נמסר.

בין היתר, כך נמסר ממשרד המבקר, ייבדק אם היה שימוש בכספי מפלגת העבודה לצורך קידום מכירת הספר, זהות הגורם המשלם על הסרטון וזהות הגורם שלו משולמים תמלוגי המכירות של הספר. כמו כן, ייבדק אם הכנסות המפלגה מתמלוגי הספר עומדות במגבלות חוק מימון מפלגות, ואם יש בקמפיין לקידום מכירות הספר על ידי ההוצאה לאור משום תרומה לטובת המפלגה הממומנת מכספי תאגיד - שהיא תרומה אסורה.

בחירות 2019- עוד בנושא
גנץ "חבר לשמאל"? רוב הציבור חושב אחרת | סקר וואלה! NEWS
אחיה של גאולה אבן משיב ליאיר נתניהו: "עשה מעשה שפל במיוחד"
"ישראל לפני הכול": מפלגתו של גנץ חשפה את סיסמת הבחירות

ועידת מפלגת העבודה אבי גבאי. ראובן קסטרו, אתר רשמי
"הספר הוא חלק מקמפיין הבחירות שלנו". גבאי/אתר רשמי, ראובן קסטרו

בריאיון ב"חברות החדשות" הגיב גבאי על הפרסום בוואלה! NEWS ואמר כי "הכול משפטית נבדק, וגם ציבורית בסדר גמור. בטוח שכשהמבקר יבדוק, הוא יגיע לאותה מסקנה".

בתחילת השבוע גבאי השיק את הספר הביוגרפי שכתב, שיוצא לאור בהוצאת ידיעות אחרונות. הספר כולל את סיפור חייו של גבאי, מהמעברה בירושלים ועד לצמרת כמנכ"ל בזק, ופרטים מאחורי הקלעים של המהלכים הפוליטיים בהם היה מעורב. גבאי העלה השבוע שני סרטונים מטעמו המקדמים את הספר, הנושאים את הלוגו הרשמי של מפלגת העבודה וגורמים משפטיים אמרו לוואלה! NEWS כי הסרטון מייצר קשיים משפטיים, שכן הוא נושא לוגו רשמי של מפלגת העבודה, הממומנת מכספי ציבור, אך מקדם ספר אישי שגבאי כתב, שנעשה בשיתוף פעולה פרטי-מסחרי עם הוצאת ידיעות אחרונות.

עוד באותו נושא

פנייה למפלגת העבודה: הפסיקו פרסום הספר של גבאי במסגרת תעמולת בחירות

לכתבה המלאה
כריכת ספרו של אבי גבאי. אנשי הדממה, אתר רשמי
מאחורי הקלעים של המהלכים הפוליטיים בהם היה מעורב. כריכת ספרו של גבאי/אתר רשמי, אנשי הדממה

עו"ד שחר בן מאיר, המתמחה בחקיקת בחירות ותעמולה, פנה אתמול ליועץ המשפטי של מפלגת העבודה, גיא בוסי, בדרישה להפסיק את פרסום הספר במסגרת תעמולת הבחירות של מפלגת העבודה. "גם אם בכוונת המועמד לתרום את כל ההכנסות האישיות שלו ממכירת הספר אזי עדיין ההוצאה לאור של הספר ואף חנויות הספרים יוצאות נשכרות מכך שמבוצעת במסגרת תעמולת הבחירות ובמימון המדינה פרסומת הקוראת לרכישת הספר", כתב בן מאיר במכתב.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה כי "הספר הוא חלק מקמפיין הבחירות שלנו. הספר מתאר גם את התכניות והרעיונות של יו"ר המפלגה. תכניות שמתבססות על הערכים המרכזיים והיסודיים של מפלגת העבודה. כלל פעולותיו של יו"ר מפלגת העבודה ומועמדה לראשות הממשלה נעשים בכפוף לייעוץ משפטי מקצועי ולנורמה ציבורית ראויה". בענין החוזה בין גבאי לידיעות ספרים נמסר כי "הוא חוזה סטנדרטי העולה בקנה אחד עם הוראות חוק הבחירות וחוק המפלגות. סרטון הקידום של הספר הופק ע"י המפלגה ומקודם על ידה כחלק מקמפיין הבחירות".

(עדכון ראשון 16:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully