וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שנים בכנסת: ח"כ ניסן סלומינסקי פורש מהחיים הפוליטיים

17.1.2019 / 21:04

ח"כ סלומינסקי הודיע כי לא יתמודד על מקום במפלגת הבית היהודי בבחירות. בכנסת האחרונה הוא כיהן כיו"ר ועדת החוקה, ונאלץ להתמודד עם טענות בגין חשדות לביצוע עבירות מין. עם פרישתו, נותרו במפלגה רק שני ח"כים מכהנים

עריכה: תומר לוי

יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הודיע היום (חמישי) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. סלומינסקי, בן 73, כיהן במשך 15 שנה בשלל תפקידים בכנסת. בוועידת מרכז המפלגה אמר היום כי "לאחר לבטים, החלטתי שלא אתמודד - לא לראשות הרשימה ואף לא לרשימה עצמה, אבל אני לא עוזב את הבית. אמשיך לפעול ולעזור, לחזק ולבנות את הבית היהודי כדי שיצליח בבחירות".

סלומינסקי, בוגר ישיבת ההסדר "כרם ביבנה", שירת בצה"ל בנח"ל המוצנח. הוא כיהן כמזכ"ל הראשון של תנועת ההתיישבות "גוש אמונים", נמנה עם מקימי היישוב אלקנה וכיהן גם כראש המועצה. הוא היה קמב"ץ מועצת יש"ע ואת פעילותו הפוליטית החל בכנסת ה-14, במאי 1997, לאחר פטירתו של חבר הכנסת אברהם יצחק שטרן מהמפד"ל.

בחירות 2019 - עוד בנושא
סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה איחוד ש"ס-יהדות התורה?
פרסום ראשון: מבקר המדינה יבדוק את קידום ספרו של אבי גבאי
גנץ "חבר לשמאל"? רוב הציבור חושב אחרת | סקר וואלה! NEWS

ח"כ ניסן סלומינסקי עצרת לציון 23 שנה לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין בכיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
החל את פעילותו הפוליטית ב-1997. סלומינסקי/ראובן קסטרו

ב-2003 נבחר לכנסת ה-16 מטעם המפד"ל, וכך גם בכנסת ה-17. בבחירות לכנסת ה-18 בשנת 2009 הוא הוצב במקום הרביעי ברשימת "הבית היהודי", אך המפלגה זכתה בשלושה מנדטים בלבד והוא לא נבחר לכנסת. הוא חזר לכהן כח"כ בכנסת ה-19 לאחר שהוצב במקום השלישי ברשימה המאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי וכיהן כיו"ר ועדת הכספים.

בכנסת האחרונה הוא כיהן כיו"ר ועדת החוקה, ונאלץ להתמודד עם טענות נגדו בגין חשדות לביצוע עבירות מין. סלומינסקי הכחיש את הטענות, וסירב לקבל את דרישתם של ארגוני נשים להתפטר מהכנסת. בדצמבר 2017 הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי החקירה נגדו תיסגר בשל חוסר ראיות מספיקות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדינת ישראל צריכה מפלגה כמו 'הבית היהודי', גדולה וחזקה". חברי המפלגה לאחר פרישת בנט ושקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומו אמר היום סלומינסקי כי "מדינת ישראל צריכה מפלגה כמו 'הבית היהודי', גדולה וחזקה". לדבריו, "הציונות הדתית צריכה 'בית יהודי', גדול וחזק". הוא הוסיף כי כל חייו "מהילדות ועד היום, קשורים בקשר בל-יינתק לציונות הדתית ולמוסדותיה. לבניית ארץ ישראל, לחיזוק עם ישראל ולהאדרת תורת ישראל".

אחרי פרישת סלומינסקי, נותרו במפלגת הבית היהודי רק שני ח"כים מכהנים שיתמודדו לכנסת הבאה - סגן השר אלי בן דהן וח"כ מוטי יוגב. אחרי פרישת נפתלי בנט ואיילת שקד, יתכנס הערב מרכז המפלגה כדי להכריע איך ייבחר יו"ר המפלגה החדש ואת רשימת חברי המפלגה לכנסת.

לפי ההצעה שתובא לאישור, היו"ר ייבחר על ידי מועצה ציבורית שתורכב מ-15 נציגים מהציונות הדתית, בחירה שתובא לאישור על ידי מרכז המפלגה. המקום השלישי ישוריין לאישה, ובמידה ולא נבחרה אישה למקום הראשון או השני המרכז יבחר את המועמדת. במידה והיא תגיע עד למקום השישי, תוקפץ למקום השלישי. במידה ותגיע למקום השביעי ומטה, המועצה תבחר אישה למקום השלישי. שאר המקומות ברשימה לכנסת ייקבעו במרכז כפי שהוצע. מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך אמר כי "הוכחנו שהבית היהודי חי, קיים ותוסס. במקום לכונן על מר גורלנו, קמנו ובחרנו להתעסק בצמיחה ובבניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully