וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה סופי: עד המדינה נגד נתניהו יעבוד עם בנט ושקד

23.1.2019 / 7:33

כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS שלמה פילבר, שהיה אחד מיועציו הבכירים של נתניהו, יצטרף לקמפיין הבחירות של הימין החדש ויתן שירותים למפלגה בתחום הדיגיטל. בעבר עבד פילבר במטה הבחירות של הליכוד, אך כיום הוא בנתק עם ראש הממשלה לאחר שהפך לעד מדינה בתיק 4000

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: ניב מעוז

פרסום ראשון: עד המדינה בתיק 4000 ומקורבו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלמה (מומו) פילבר, חתם לאחרונה על חוזה עם מפלגת "הימין החדש" של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד לקראת הבחירות הקרובות. פילבר, יחד עם שותפו צוריאל שרון, צפויים להעניק למפלגה החדשה שירותי דיגיטל באמצעות "סקרים ישירים" - מיזם שהקימו השניים.

המגעים בין בנט ושקד לפילבר נחשפו לראשונה בוואלה! NEWS והחלו עוד בתקופה שבה השניים היו במפלגת "הבית היהודי". גורם במפלגה אישר כי פילבר יעבוד כ"ספק בתחום הדיגיטל" בבחירות הקרובות. לשניים יש מאגר מידע של טלפונים, שאותו הגדיר גורם במערכת הפוליטית כ"חלומה של כל מפלגה".

פילבר ושרון עבדו יחד בקמפיין הבחירות ב-2015 במטה הבחירות של הליכוד, והיו אחראים לשיגור של עשרות אלפי מסרונים והודעות מוקלטות לבוחרים רבים. פילבר פעל בין היתר למשוך קולות מהבית היהודי, והעביר כשלושה עד ארבעה מנדטים לליכוד.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה איחוד ש"ס-יהדות התורה?
בלי כוכבים, בלי מנדטים: הקרב על הרשימה הסודית של אבי גבאי
ועדת הבחירות נגד בנט: תשדיר משרד החינוך - תעמולה אסורה

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
יעבוד בקמפיין של הימין החדש. פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

פילבר, שנחשב במשך שנים לאחד מיועציו הבכירים של נתניהו, נמצא עמו כיום בנתק מוחלט לאור הסכם המדינה שחתם בתיק 4000, המכונה פרשת "בזק-וואלה". מעורבותו של פילבר בפרשה באה לאחר הבחירות הקודמות, אז מינה אותו נתניהו למנכ"ל משרד התקשורת, שם על פי החשד, סייע לקדם מדיניות שמקלה עם בזק.

במסגרת ההסכם עמו, מסר פילבר מידע נגד נתניהו ושאול אלוביץ', ובתמורה הוסכם להעמידו לדין משמעתי בלבד. מאז, שב לעבוד בייעוץ אסטרטגי ותקשורתי באופן פרטי, ובבחירות המקומיות האחרונות הריץ קמפיינים רבים.

מיד לאחר הקמת המפלגה החדשה של בנט ושקד, פילבר ושרון פרסמו סקר שערכו באמצעות החברה בבעלותם, לפיו הימין החדש מצליחה לנגוס מנדטים מהליכוד והבית היהודי. על פי הסקר, המפלגה החדשה זוכה ל-14 מנדטים, הליכוד הייתה יורדת ל-25 מנדטים ואילו מפלגת הבית היהודי הייתה צונחת לחמישה מנדטים בלבד. עוד לא ברור האם החוזה בין הצדדים נחתם בתקופה בה פורסם הסקר.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: שלמה פילבר, עד המדינה נגד נתניהו, במגעים לייעץ לבנט ושקד

לכתבה המלאה
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
הסקרים מנבאים כ-14 מנדטים, נפתלי בנט ואיילת שקד/ראובן קסטרו

מפלגת הימין החדש של בנט ושקד הוקמה בסוף דצמבר, זמן קצר לאחר שהכנסת פוזרה והוכרז על בחירות. המפלגה אותה הגדירו "דתית חילונית", קמה לטענתם לאחר שהבית היהודי איבד כוח להשפיע בממשלה וראש הממשלה בנימין נתניהו "הבין שהציונות הדתית יושבת בכיס שלו".

מאז לא פרסמה המפלגה את המצע והתקנון שלה, והוכרז עד כה על ארבעה מועמדים ברשימה - העיתונאית קרוליין גליק, הפעילה החברתית שירלי פינטו, אל"מ (במיל') מתן כהנא וח"כ שולי מועלם-רפאלי שעזבה יחד עם בנט ושקד את הבית היהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully