וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2019: 64% מהערבים בעד השתתפות מפלגות ערביות בקואליציה

29.1.2019 / 16:22

מסקר שבחן את עמדות אזרחי ישראל הערבים עולה תמיכה בשריון מקום לשר ערבי סביב שולחן הממשלה. 80% ציינו כי הם בעד תמיכה בפעולות הקואליציה מבחוץ, בתמורה להעברת תקציבים עבור המגזר הערבי. כל הנתונים

עריכה: טל רזניק

כ-64% מהאוכלוסייה הערבית בישראל תומכים בהשתתפות מפלגות ערביות בקואליציה - כך עולה מסקר עמדות, שנערך בקרב אזרחי ישראל הערבים שערכו עמותת "יוזמות אברהם" וקרן "פרידריך אברט", באמצעות מכון יאפה. כמו כן, 68% תומכים בהצטרפות אם הממשלה תורכב על ידי מפלגות שמאל-מרכז. 80% מנשאלים ציינו כי הם בעד הענקת תמיכה מחוץ לקואליציה - תמורת תקציבי פיתוח לחברה הערבית.

ממצאים נוספים הנוגעים לסוגיית ההשתתפות בשלטון, מלמדים על תמיכת הציבור הערבי גם בשריון מקום לשרים ערבים סביב שולחן הממשלה. הסקר התייחס גם למידת נכונותם של אזרחי ישראל הערבים בבחירות הקרובות. 62.7% ציינו כי החליטו לקחת חלק בבחירות ולהצביע, מול 24.8% שציינו כי לא יעשו זאת. 12.6% טרם החליטו. האומדן המשוקלל הצפוי של ההשתתפות בבחירות בהתחשב בניסיון העבר ונתוני הסקר הוא 56%. מדובר בירידה של 7.5 נקודות האחוז לעומת אחוז ההשתתפות בבחירות ב-2015.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
אין עוד שמות, אבל יש כבר לכלוך מבפנים: קשית המנדטים של גנץ מוכנה
"עיניים יפות זה לא מספיק": אורלי לוי מדברת על גנץ
"הליכוד זה לא ימין": המנדטים שמסקרנים את שקד ובנט

מליאת הכנסת 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
תמיכה בהצטרפות לקואליציה. יו"ר הרשימה המשותפת עודה ורה"מ נתניהו/ראובן קסטרו

הסקר גם בחן את סדר העדיפויות בקרב המגזר. כך למשל, על השאלה "מהו הנושא החשוב ביותר לטיפול?" משיבים 29% כי מדובר בסיום הכיבוש בשטחים. 28% מעמידים בראש את הצורך לביטול חוק הלאום ו- 26% את נושא הבניה והריסת בתים. נושא האלימות והפשיעה ביישובים הערבים מוגדר ע"י 15% מהנשאלים כבעיה מספר אחת, אולם כמעט רבע מהנשאלים (23%) חושבים שבעיה זו היא אחת מבין שלושת הסוגיות החשובות ביותר לטיפול.

נוסף על עניינים אלה, הסקר בחן גם את מידת שביעות הרצון של אזרחי ישראל הערבים מחברי הכנסת מהמגזר. 60% מהנשאלים הביעו הסכמה כלשהי עם האמירה לפיה כי חברי הכנסת הערבים ממלאים את תפקידים כהלכה. עם זאת, 54% גורסים שהם פועלים במידה מועטה לקידום נושאים "אזרחיים" כמו תשתיות, חינוך, רווחה ותעסוקה. 65% תומכים בהמשכיות הרשימה המשותפת בהרכבה הנוכחי. עם זאת, אם תקום מפלגה ערבית חדשה או תתפלג מהרשימה המשותפת 40% יצביעו בעדה. כמו כן, 61% אמרו שיצביעו למפלגה יהודית ערבית, אילו הייתה מתמודדת בבחירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
60% סבורים כי הח"כים הערבים ממלאים את תפקידים כהלכה. ח"כ אחמד טיבי/ראובן קסטרו

61% אמרו כי היו מצביעים למפלגה יהודית ערבית, אילו הייתה מתמודדת בבחירות. בנוסף עולה קריאה לייצוג גבוה יותר של נשים וצעירים - 47% העידו כי ייצוג גבוה יותר של נשים יגביר את הסיכוי להשתתפותם בבחירות. בקרב 51% מהנשאלים ייצוג גבוה יותר של צעירים ברשימות יגביר את הסיכויים.

בעקבות הממצאים שהוצגו בסקר, יניב שגיא, יו"ר הנהלת מרצ ומנכ"ל סמינר גבעת חביבה, המתמודד בפריימריז של המפלגה קורא לערבים אזרחי ישראל להגיע להגיע לקלפיות. "החברה הערבית מחפשת עוגנים שיקדמו אותה למוקדי הכוח", אמר. "לפי ממצאי הסקר נראה כי אם הערבים לא ימצאו מפלגה חדשה להצביע לה אז אחוזי ההצבעה שלהם יירדו ויהיה זה המשך ישיר לחוק הלאום שמהווה דמוקרטיה רק ליהודים ולא לערבים. חייבים להגדיל את שיעור ההצבעה של הערבים בבחירות לכנסת ואני רואה בכך חשיבות ושליחות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully