וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הנאום: גנץ ויעלון סיכמו על ריצה משותפת בבחירות

29.1.2019 / 18:07

שעות אחדות לפני כנס השקת מפלגתו של בני גנץ חוסן לישראל, המפלגה הגיעה להסכמות עם יו"ר תלם משה יעלון על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. ביומיים האחרונים ניהלו הצדדים מו"מ בנושא, והמחלוקת העיקרית היא סביב הצטרפות לממשלת נתניהו

צילום: ניר גונטז', "הצינור", עריכה: תומר לוי

איחוד יעלון-גנץ - עיקרי ההסכם

- יעלון ישוריין במקום השני ברשימתו של גנץ
- שריונים נוספים בעשירייה הראשונה: צבי האוזר ויועז הנדל
- המחלוקת העיקרית: התנגדותו של יעלון להצטרף לממשלה בראשות נתניהו

במפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ אישרו הערב (שלישי) כי הושגו הסכמות על ריצה משותפת עם מפלגת תלם של משה יעלון בבחירות 2019. אחרי יומיים של מו"מ בין הצדדים, בחוסן לישראל אומרים כי המגעים בנושא יימשכו.

יעלון מצדו סירב לאשר פומבית את הדברים. כשנשאל בנושא במהלך כנס INSS, השיב "שמעתי כמה שמועות בדרך, בואו נמתין כמה דקות או שעות ספורות. אני שומר סוד". יעלון אף דיבר על הרשימה שבראשותו והדגיש כי היא מתאפיינת בתפיסת עולם נצית ביטחונית אבל ממלכתית, מה שכל כך חסר היום בזירה המדינית.

המחלוקת העיקרית שעלתה סביב השותפות בין גנץ ויעלון היא שאלת ההצטרפות לממשלה בראשות בנימין נתניהו. בעוד שגנץ לא מתכוון לפסול מראש מהלך כזה, יעלון מחזיק בעמדה חדה וברורה שמתנגדת לכל ישיבה עם נתניהו.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
אין עוד שמות, אבל יש כבר לכלוך מבפנים: קשית המנדטים של גנץ מוכנה
"עיניים יפות זה לא מספיק": אורלי לוי מדברת על גנץ

מנהיגי המחאה הדרוזית נגד חוק הלאום מול ביתו של בני גנץ, 14 בינואר 2019. מגד גוזני, הארץ, אתר רשמי
יחבור לרשימה משותפת עם יעלון. גנץ/אתר רשמי, מגד גוזני, הארץ
בוגי יעלון, במהלך כנס INSS, אוניברסיטת ת"א 29 בינואר 2019. חן גלילי, INSS, אתר רשמי
מחלקות סביב ההצטרפות לממשלת נתניהו. יעלון/אתר רשמי, חן גלילי, INSS

לדברי גורמים פוליטיים המעורים במגעים, הפתרון המסתמן הוא שליעלון תישאר הזכות לא להצטרף לממשלה אם גנץ ירצה לחבור לקואליציה בראשות נתניהו אחרי הבחירות. בדבריו בכנס ה-INSS הדגיש יעלון את התנגדותו לכך, והבהיר בכנס כי לא ייכנס לממשלה בראשות נתניהו.

יעלון מביא עמו לרשימה המשותפת ככל הנראה את צבי האוזר, ששימש כמזכיר הממשלה, ואת העיתונאי יועז הנדל, שעמד בעבר בראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה. על פי המסתמן, ליעלון ישוריין המקום השני ברשימה, ויינתנו לו עוד שני מקומות בעשיריה הראשונה, כנראה במקום החמישי והשמיני, שבהם, ככל הנראה ישובצו הנדל והאוזר.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שהשתתף גם הוא בכנס ה-INSS התייחס לחיבור, ואמר כי מדובר ב"אנשים טובים וערכיים, טוב שהם בפוליטיקה, ויהיו דברים עד הרגע האחרון. זה חיבור טבעי ואני מאחל להם בהצלחה".

(עדכון ראשון 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully