וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ נבחר ליו"ר מפלגת הבית היהודי

3.2.2019 / 19:40

לאחר אישור מינוי של תא"ל במיל' פרץ ליושב הראש, יתכנס מחר מרכז המפלגה כדי לבחור את הרשימה לכנסת הבאה. לאחר שתיבחר הרשימה לכנסת, ידונו בבית היהודי בהתמודדות עם האיחוד הלאומי, שבחרה לאחרונה את בצלאל סמוטריץ' לעמוד בראשה. שתי המפלגות צפויות לרוץ יחדיו

באדיבות ערוץ 10

המועצה הציבורית לבחירת יו"ר למפלגת הבית היהודי החליטה היום (ראשון) להמליץ על מינויו של תת-אלוף במיל' הרב רפי פרץ לתפקיד יו"ר מפלגת הבית היהודי. הרב פרץ נבחר בידי המועצה הציבורית לאחר דיונים מעמיקים והליך בחירה ארוך וקפדני שכלל יותר מ-70 מועמדים ומועמדות. מינויו יובא לאשרור מרכז המפלגה ביחד עם נציגות ונציגי רשימת הבית היהודי שייבחרו מחר בידי מרכז המפלגה לכנסת ה-21.

פרץ, בן 63, כיהן כרב הצבאי הראשי והיה טייס מסוקים ומדריך טיס בבית הספר לטיסה בחצרים. הוא היה ממפוני היישוב עצמונה בחבל עזה והקים את המכינה הקדם צבאית "עוצם", שפונתה במסגרת ההתנתקות. לאחר הפינוי עבר פרץ להתגורר ביישוב יתד שבחבל ניצנה, שם הקים את המכינה מחדש. הוא הביע בעבר את דעותיו הנחרצות נגד סירוב פקודה, אפילו במקרה של פינוי יישובים, זאת על אף שהוא מקובל בקרב חוגים רבים בציונות-הדתית.

רפי פרץ, נבחר לראשות מפלגת הבית היהודי. אמיל סלמן, חדשות "הארץ", אתר רשמי
הרב רפי פרץ/אתר רשמי, אמיל סלמן, חדשות "הארץ"

מיד לאחר מינויו לתפקיד הרב הצבאי הראשי ספג פרץ האשמות ממשפחות שכולות שדרשו לבטל את מינויו בעקבות מעורבותו ב"אסון הכבל" ב-1992, בו נהרגו שני לוחמי יחידת החילוץ 669 של חיל האוויר. הן טענו כי פרץ מנע מצוות המסוק להעניק עזרה לשני החיילים שנפלו מהמסוק לאחר שהכבל אליו היו קשורים נקרע, ואף ננזף בשל כך. בצה"ל גיבו אותו בהודעה חריגה שהפיצו אז לפיה למרות הכשל, הוא ראוי להיות רב צבאי ראשי.

ב-2015, נזף הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט בפרץ לאחר שהתגלה כי הוא המליץ להעניק לראש מחלקת ביטחון המידע בצה"ל תעודה שתאפשר לו לכהן כרב עיר אף שהוא לא היה זכאי לה. התעודה, שמשמעותה גם תוספת שכר, אמורה להינתן לרבני פיקוד בלבד. ראש המחלקה הוכשר והוסמך בדרגה של רב פיקודי אבל היות ולא שימש ככזה בפועל הוא לא היה אמור לקבל את התפקיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בצלאל סמוטריץ' נבחר לתפקיד  יו"ר האיחוד הלאומי , קראון פלאזה ירושלים, 14 בינואר 2019. ראובן קסטרו
מי יהיה במקום הראשון? סמוטריץ' אחרי זכייתו/ראובן קסטרו

לאחר מינוי יושב הראש יתכנס מרכז המפלגה כדי לבחור את רשימת הבית היהודי לכנסת הבאה. לאחר שתיבחר הרשימה לכנסת, ידונו בבית היהודי בהתמודדות המשותפת עם האיחוד הלאומי, שבחרה לאחרונה את בצלאל סמוטריץ' לעמוד בראשה. שתי המפלגות אמורות לרוץ ביחד, אך צפויות להן שאלות קשות בדרך כמו מי יעמוד בראש הרשימה המשותפת - סמוטריץ' או הרב פרץ. לאחר שיוכרע, המפלגות יפרסמו את הרשימה המשותפת לכנסת.

סמוטריץ' בירך על בחירת הרב רפי פרץ ליו"ר מפלגת הבית היהודי ואמר כי "אתגרים גדולים ניצבים בפנינו ואני סמוך ובטוח שבעבודה משותפת ומתוך הערכה הדדית נפעל לבנייה מחדש של הציונות הדתית וביתר שאת. אני קורא לך לשבת איתי כבר מחר ולסכם על עקרונות הריצה המשותפת שלנו ושל יתר הכוחות בימין".

איחוד מימין?

היום נחשף בוואלה! NEWS כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשבוע האחרון שיחות בהן עלתה האפשרות לאיחוד של הליכוד והבית היהודי בבחירות הקרובות. האפשרות עלתה בין היתר בפגישה שקיים נתניהו במשרדו עם בכיר בציונות הדתית, שנחשב לבעל השפעה בתוך הבית היהודי. אותו בכיר בציונות הדתית ששוחח בשבוע שעבר עם נתניהו על אפשרות שהבית היהודי ישתלב ברשימת הליכוד, אינו תומך נלהב באיחוד טבעי של המפלגה עם "האיחוד הלאומי" שבראשה עומד ח"כ סמוטריץ', וייתכן כי הוא פועל לייצר לאיחוד זה אלטרנטיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully