וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעויות, הבהרות וקרב הכפשות בטוויטר: הריאיון המלטף של בני גנץ קיבל טוויסט מביך

6.2.2019 / 18:00

יו"ר "חוסן לישראל" התייחס ארוכות ב"ידיעות אחרונות" לסוגיית פינוי ההתנחלויות, אך נדרש לתיקונים ושיפוצים שעות ספורות לאחר פרסום כותרות הריאיון, בצל ביקורת חריפה. דוברו של אבו מאזן הגיב כי דבריו של גנץ "מעודדים"

צילום: מפלגת חוסן לישראל

יו"ר מפלגת חוסן לישראל הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ אמר בריאיון לידיעות אחרונות כי "השאלה המרכזית היא שאלה ביטחונית. יש פה את שאלת האינטרס. אנחנו, וגם ביבי אמר את זה בנאום בר אילן, לא מחפשים שליטה על אף אחד אחר". גנץ הוסיף כי "אנחנו צריכים למצוא את הדרך שבה אנחנו לא מקיימים שליטה על אנשים אחרים".

גנץ נשאל אם הוא תומך במהלך הדומה לתוכנית ההתנתקות ואמר כי "ההתנתקות בוצעה מתוך מחשבה מדינית של מדינת ישראל. הושג ציון גבוה ביכולת של כל הצדדים לא לקרוע את העם לשניים". הרמטכ"ל לשעבר הוסיף כי צריך "לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים".


בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גדעון סער: נתניהו מנהל מסע רדיפות נגדי ואני מבליג בשל האחריות
גבי אשכנזי רומז על הצטרפות לגוש? "יהיו תשובות בימים הקרובים"
"בלי אמוציות זה לא ליכוד": המלחמות והדילים בדרום בדרך לקלפי

השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

בריאיון אמר גנץ כי "אינו שונא את ראש הממשלה בנימין נתניהו", אך הוא "חושב שהגיעה שעתו לסיים את תפקידו בצורה מכובדת". לדברי גנץ, "נתניהו לקח את התפקיד הכי קשה במדינת ישראל ובתור מי שבאמת נתן את עצמו, אני מחזיק ממנו פטריוט. שיהיה ברור: אני לא שונא את ביבי. אני ראיתי אותו ממרחק של מטרים ספורים ופחות. הבן אדם הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, אני לא שונא אותו. אבל אני חושב שהגיעה שעתו לסיים את תפקידו בצורה מכובדת".

בתשובה לשאלה על ישיבה בממשלה בראשות נתניהו בצל הגשת כתב אישום נגדו, אמר גנץ כי הוא "מתכוון לנצח ולפתור את העניין הזה דרך זה. זה ייגמר שם". עוד אמר גנץ כי הוא "מכבד את בחירת הציבור ואני מכבד את החוק. לא נראה לי סביר בכלל שתהיה פה אפשרות שראש ממשלה יכהן עם כתב אישום".

שעות ספורות לאחר פרסום כותרות הריאיון, הבהיר גנץ בציוץ בטוויטר כי "ההתנתקות בוצעה והובלה על ידי ממשלה לגיטימית בראשות הליכוד, הצביעו בעדה נתניהו וראשי הליכוד והיא דובררה על ידי מירי רגב. בממשלתי לא יהיו פעולות חד צדדיות הנוגעות לפינוי יישובים, וסוגיית הלקחים התייחסה לחשיבות מניעת קרע בעם, והקפדה על עוגנים ביטחוניים קשיחים בכל מדיניות עתידית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מהליכוד נמסר בתגובה: "אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת".

מהימין החדש נמסר בתגובה: "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון".

ב"חוסן לישראל" המשיכו בקרב הציוצים והתגובות, והבהירו כי "נתניהו, שהצביע בעד ההתנתקות, ורגב, שדיבררה אותה עם חיוך על הפנים, לא יטיפו לנו על אחריות מדינית ובטחונית. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד-צדדיות הקשורות לפינוי יישובים.

לטובת אלו שאיבדו זיכרון להלן הצבעות נתניהו העקביות ולאורך תקופה ארוכה:

6/6/04: הממשלה מצביעה על תכנית ההתנתקות. נתניהו בעד
26/10/04: הכנסת מצביעה על תכנית ההתנתקות. נתניהו בעד
16/02/04. הכנסת מאשרת את חוק "פינוי פיצוי" המאפשר את ביצוע ההתנתקות. נתניהו בעד".

יש לציין כי תגובת המפלגה המקורית, "לטובת אלו שאיבדו זיכרון", כאמור, טעתה בתאריכי החלטות ההתנתקות.

ממרצ נמסר בתגובה כי "לא ברור מה נסגר עם 'חוסן לישראל'. על כל משפט שבקושי נאמר הם מוציאים הבהרה. מה שישראל צריכה זה דיבור ברור: בעד או נגד ההתנתקות, בעד או נגד פינוי התנחלויות, בעד או נגד שלום".

מפלגת תל"ם בהנהגת משה (בוגי) יעלון הגיבה אף היא, ומסרה כי "לבנט ושקד אין בעיה לשבת בממשלה עם נתניהו ורגב שהובילו את ההתנתקות ואת הסכם פינוי חברון, אבל יש להם בעיה עם גנץ שהודיע שבממשלתו לא יהיו מהלכים חד-צדדיים. בנט ושקד הם אלה שמאשרים מדי כמה שבועות העברת כספי פרוטקשן במזומן לחמאס. זה לא ימין חדש, זה ימין מטושטש".

תכנית ההתנתקות. GettyImages
ההתנקות/GettyImages

דוברו של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רוחיינה, אמר בתגובה לדבריו של גנץ בנושא פינוי ההתנחלויות כי "זה מעודד", במידה והוא יצליח בבחירות וידבוק בעמדה זאת".

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, אמר בתגובה לאמירת דוברו של אבו מאזן כי "חגיגות הפלסטינים בעניין הכרזת גנץ מוקדמות. הציבור הישראלי לא יתמוך שוב במי שמציע לפנות יהודים מבתיהם, גם אם יעשה זאת באופן הומני וברגישות". לדבריו, "לאחר הבחירות, כאשר תגיע 'תכנית המאה' להקמת מדינה פלסטינית, רק דבר אחר יכריע: אם זו תהיה ממשלת ביביגנץ או ביביבנט".

(עדכון ראשון: 07:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully