וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כובעים ופגישה עם היו"ר: כך מגייסות מפלגות קטנות כסף לבחירות

8.2.2019 / 17:34

שלטי בחירות, תצלום אישי, ספר מתנה ופגישות הם רק חלק ממה שיכול לקבל התורם הפוטנציאלי, תלוי כמה עמוק יכניס את ידו לארנק. מפלגות כמו "יחד", "עוצמה יהודית" ו"זהות", כולן בסכנה שלא יעברו את אחוז החסימה, פונות לעזרה במימון קמפיין הבחירות עם לא מעט גימיקים

צילום: יקי אדמקר

הבחירות הקרובות לכנסת ה-21 יצרו לא מעט גימיקים שנועדו למשוך את תשומת לבו של הבוחר בישראל ולהשפיע על דעת הקהל, אבל יוזמה זו הנהוגה בעיקר במפלגות קטנות, יכולה גם למשוך כסף מהבוחר. מפלגת "יחד" של אלי ישי השיקה אתמול (חמישי) קמפיין גיוס כספים, באמצעותו יממנו את קמפיין הבחירות הקרוב, ויש לכך לא מעט תמריצי עידוד.

אם אי פעם חלמתם לקבל "כובע פעילים" של המפלגה בדואר יהיה עליכם להיפרד מ-80 שקלים בלבד, ואם דמיינתם סרטון ברכה מאלי ישי תאלצו להיפרד מ-120 שקלים. חולצה של המפלגה "שתוכלו ללבוש באופן יומיומי עד ליום הבחירות" תעלה לכם תרומה של 280 שקלים, ועבור חוברת של עקרונות מצע המפלגה יחד עם הקדשה אישית, תיאלצו להיפרד מ-510 שקלים.

במחירון התרומות יש אופציות שמתומחרות גבוה יותר, בהן שלט של מפלגת יחד "לתלייה במרפסת הביתית שלכם כדי שכולם ידעו" תמורת 750 שקלים, חוג בית של ישי ל-50 איש אצלכם בסלון בתמורה ל-1,000 שקלים, שיחת טלפון עם אלי ישי בתמורה ל-3000 שקלים או שיחה עם פטרונו הרוחני הרב מאיר מאזוז בתמורה ל-5000 שקלים. ההצעות היקרות ביותר הן צילום אישי עם אלי ישי ומפלגתו, פגישה אישית עם ישי או עם רבו, וברכה מרבני התנועה בתרומה שנעה בין 6,000 ל-11,700 שקלים.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה איחוד ש"ס-יהדות התורה?
בנט ושקד הציגו את ברקת: ניקח את המהפכה שעשתה ב"ש לכל המדינה
קצין הנפגעים שחולם לעזור לנכים: מועמד הליכוד שיחליף את איוב קרא

וואלה TALK הראיון המרכזי עם אלי ישי ה-6 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
שיחה עם פטרונו הרוחני הרב מאיר מאזוז בתמורה ל-5000 שקלים. אלי ישי/ראובן קסטרו

השר לשעבר ישי שכיהן גם כיו"ר ש"ס בעברו ונטש את המפלגה בטריקת דלת, היה רחוק צעד אחד בלבד מכניסה עם מפלגת "יחד" בראשותו לכנסת ה-20. אלא שאחוז החסימה ביום הבחירות היה גבוה משמעותית מבחירות קודמות, וישי, שהשיג יותר ממאה אלף קולות, נותר בחוץ. ישי צבר כ-11 מיליון שקל בחובות, ומאז עשה מאמצים גדולים כדי להחזיר את הכסף. כעת, הוא רוצה לגייס את הכסף מהציבור.

ישי ניהל בשבועות האחרונים מגעים עם אנשי "האיחוד הלאומי" בניסיון לבחון ריצה משותפת בבחירות הקרובות. אף שבבחירות האחרונות גייס כ-3 מנדטים, רבים תלו זאת בחבירה שנעשתה אז עם "עוצמה יהודית", וכעת סבורים במערכת הפוליטית כי כוחו יהיה לכל היותר מנדט אחד. עד כה לא נרשמה התקדמות משמעותית בשיחות בין הצדדים, ככל הנראה בשל המגעים המתנהלים במקביל עם מפלגת "הבית היהודי", שחיבור בינה לבין "האיחוד הלאומי" נחשב טבעי ומתבקש יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
משה פייגלין. ראובן קסטרו
מפלגת "זהות" מציעה השתתפות בישיבת צוות מטה הבחירות בתמורה ל-2,500 שקלים. ראש המפלגה משה פייגלין/ראובן קסטרו

קמפיין גיוס כספים דומה מפעילה מפלגת "זהות" של משה פייגלין, שבסקרים לא עוברת את אחוז החסימה. מעבר לכובע וחולצה, עבור תרומה בסך 420 שקלים תוכלו לקבל "מיקס סטיקרים", או את ספרו של פייגלין בתמורה ל-510 שקלים. המפלגה מציעה גם השתתפות בישיבת צוות מטה הבחירות בתמורה ל-2,500 שקלים או 10,000 שקלים בתמורה לפגישה אישית עם פייגלין.

גם ב"עוצמה יהודית", מפלגה שלבדה לא עוברת את אחוז החסימה בהתבסס על הסקרים שפורסמו בחודשים האחרונים, ערכו לפני מספר חודשים קמפיין לגיוס כספים שמטרתו הייתה לגייס למעלה מ-800 אלף שקלים. בניגוד לשאר הקמפיינים, במפלגה לא נתנו תמריצים לצורך התרומה ועמדו ביעד הכספי שהציבו במשך תקופה קצרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully