וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הסכם: הבית היהודי והאיחוד הלאומי סיכמו על ריצה משותפת

14.2.2019 / 23:32

בתום פגישה של חמש שעות סיכמו ראשי המפלגות כי פרץ יעמוד בראשות הרשימה המשותפת, שתהיה מורכבת מנציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי בצורת ריצ'רץ'. עוד סוכם כי סמוטריץ' יבחר את התפקיד הבכיר בממשלה ראשון. בליכוד בירכו על האיחוד

צילום: אבי כהן

הבית היהודי והאיחוד הלאומי הגיעו היום (חמישי) להסכם על ריצה משותפת בבחירות לכנסת. לפי ההסכם, הרב רפי פרץ יכהן כיו"ר המפלגה והרכבת המפלגה המשותפת של שתי המפלגות תהיה בצורת ריצ'רץ' - הבית היהודי במקומות אי זוגיים והאיחוד הלאומי במקומות זוגיים.

עוד סוכם כי סמוטריץ' יבחר את התפקיד הבכיר בממשלה ראשון. במידה שיהיה תפקיד אחד, תהיה רוטציה עליו. "כל ההחלטות יתקבלו בהסכמת שני הצדדים, וחלוקת כלל התפקידים תהיה באופן שוויוני", נקבע.

ההסכם בין הצדדים מבוסס על הסכמות שגובשו כבר ביום חמישי שעבר בין הרב פרץ לסמוטריץ', הסכמות מהם חזר הרב פרץ במוצאי שבת ללא הסבר. הוא הושג לאחר יותר מחמש שעות של פגישה בה השתתפו פרץ, שנכנס לתפקידו כיו"ר הבית היהודי לפני כשבועיים, ויו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ. יחד איתם השתתפו בפגישה גם הרבנים חיים דרוקמן וזלמן מלמד, מהבולטים ביותר בציונות הדתית.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
תוצאות סופיות במרצ: אילן גילאון נבחר במקום הראשון בפריימריז
ח"כ ילין הודיע על פרישתו מיש עתיד: "אמשיך לשרת במקומות אחרים"
אסף זמיר ופעילה חברתית חרדית: גנץ הציג מצטרפים חדשים לרשימתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרץ עם סמוטריץ', הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד לפגישה שהחלה אחר הצהריים, הרב פרץ וסמוטריץ' לא נפגשו זה עם זה, ואת הפגישות בין הצדדים ניהלו צוותי המשא ומתן. כעת, הם יפעלו להרחיב את האיחוד בימין עם מפלגות כמו עוצמה יהודית של פעילי הימין איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי וברוך מרזל ומפלגת יחד של אלי ישי. לא ברור מהם הסיכויים לחיבורים אלה.

פרץ מסר כי "הערב הציונות הדתית ניצחה" ובירך על ההסכם "שהושג מתוך הבנת גודל השעה והאתגרים העומדים בפנינו ומתוך חברות וענווה משותפת אנו יוצאים הערב לדרך חדשה. יחד נוביל את הציונות הדתית לבית גדול, חזק ומשפיע במדינת ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה לריצה המשותפת בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי כי הם "מברכים על הסיכום בין הבית היהודי לבין האיחוד הלאומי וקוראים להם להתאחד עם כוחות נוספים כדי להבטיח את ניצחון גוש הימין בבחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרץ וסמוטריץ' עם נציגי מפלגותיהם, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוצמה יהודית בירכו על הסכם ואמרו כי מקריאתו "עולה כי אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא התייחסו ולא השאירו מקום לאנשי עוצמה יהודית ומפלגות נוספות וסבורים כי פיצול נוסף בימין אפשרי. בעוצמה ירוצו בבחירות הקרובות עם גורמים נוספים ויחד איתם נהיה הפתעת הבחירות. מאחלים לבית היהודי והאיחוד הלאומי לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לכנסת הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully