וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרעין של הרשימה המשותפת": בל"ד ורע"ם ירוצו ביחד

20.2.2019 / 19:19

לפי שעה, שתי המפלגות הנוספות שהרכיבו את האיחוד - חד"ש בראשות איימן עודה ומפלגת תע"ל בראשות אחמד טיבי - ירוצו בנפרד. בראש הרשימה יעמדו ד"ר מנצור עבאס (רע"ם) ומטאנס שחאדה (בל"ד)

צילום: יואב איתיאל

סוף לרשימה המשותפת? ראשי מפלגת בל"ד ומפלגת רע"ם הכריזו היום (רביעי) בנצרת על ריצה משותפת בבחירות, בהנהגת ד"ר מנצור עבאס (רע"ם) וד"ר מטאנס שחאדה (בל"ד). לפי שעה, שתי המפלגות הנוספות שהרכיבו את האיחוד - חד"ש בראשות איימן עודה ומפלגת תע"ל בראשות אחמד טיבי - ירוצו בנפרד, לאחר שניסיונות האיחוד עלו בתוהו.

"יוצאים לדרך חדשה", הכריז מנצור עבאס באירוע ההכרזה הלא כל-כך שמח הזה, שנובע לא מתכנית סדורה אלא מאילוצי כשלון המשא ומתן בין השותפות. "נציג פרוגרמה פוליטית וחברתית על נושאים שישרתו את הציבור הערבי".

"זו שותפות עם אחריות, שותפות עם חזון", אמר מטאנס שחאדה, "זו שותפות שבאה לייצג את האזרחים הערבים מול האלימות הגוברת של הממסד הישראלי מול החוקים הגזעניים שנחקקו בעשר השנים האחרונות ושאנחנו צופים שימשיכו לחוקק גם בכנסת הבאה". הוא אמר שבשותפות הזו "באים לתת דוגמא שונה בפוליטיקה בחברה הערבית ואפילו במזרח התיכון, אפילו בתנועה הפלסטינית ואצל אחינו בשטחים הכבושים של 67".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS | יממה לסגירת הרשימות: גוש הימין מאבד את היתרון
הרשימה של גל הירש והמפלגה עם המועמד האחד: החלה הגשת הרשימות לכנסת
נתניהו ויו"ר הבית היהודי סיכמו: שני תיקים בממשלה ושריון בליכוד

ראשי מפלגת בל״ד ומפלגת רע״ם, מנצור מימין, מטאנס משמאל 20 בפברואר 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
ראשי הרשימה ד"ר מנצור עבאס/אתר רשמי, יואב איתיאל

במסיבת העיתונאים שכינסו במלון "סנט גבריאל" בעיר חידדו השניים כי זה "גרעין של רשימה משותפת שאמור לחבר אליו את שתי המפלגות האחרות". עבאס אמר: "השותפות הזו אינה אלטרנטיבה לרשימה המשותפת, זה צעד ראשון והכרחי להביא את הצדדים להקים את הרשימה המשותפת מחדש". במענה לשאלת וואלה! NEWS אמרו במפלגה שהמו"מ לא צלח עד כה על רקע סידור הרשימה וחלוקת המנדטים לאחר הבחירות, לא על רקע אידיאולוגי, והביעו תקווה שהלילה עוד יצליחו במשימת האיחוד. מגעים בין המפלגות נמשכים גם היום, והצדדים כולם צפויים לארגן מפגש בתוך שעות וימשיכו את מאמצי האיחוד המחודש אל תוך הלילה.

הלחצים לאחד את הכוחות רבים, גם מכיוון ההנהגה הפלסטינית ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הסבור כי רשימה משותפת אחת תיטיב עם הציבור הערבי בישראל ותזכה למירב המנדטים. אבל, לא סוד הוא שד"ר אחמד טיבי העומד בראשות תע"ל, רוצה ייצוג בהתאם לכוחו האלקטורלי המשתקף בסקרים. גם היום, בסקר וואלה! NEWS, זכה לשישה מנדטים, יותר מכל שאר מרכיבי המשותפת יחד שהסקר העניק להם חמישה מנדטים. חד"ש מצידה מתעקשת על ייצוג בהתאם לייצוגה ברשויות המקומיות, תשתית הסניפים שלה ומעמדה ההיסטורי. היא גם עומדת על כך כי איימן עודה העומד בראש חד"ש, ימשיך ויעמוד בראש רשימה משותפת באם יצלח מעשה המרכבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מטאנס שחאדה, יו"ר בל"ד, 20 בפברואר 2019. יואב איתיאל
מטאנס שחאדה/יואב איתיאל

עבאס יעמוד בראש הרשימה ושחאדה יהיה שני. אחריהם משובצים עבד אל חכים חאג' יחיא (רע"ם), היבא יזבק (בל"ד), טאלב אבו עראר (רע"ם), מאזן גנאים (בל"ד) וסעיד אל חרומי (רע"ם).

פירוק הרשימה המשותפת החל לפני כחודש וחצי, אז הודיע ח"כ טיבי על פרישה מהרשימה המשותפת וריצה עצמאית של מפלגת תע"ל. הצעד הפתיע את שותפיו למפלגה. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה מחד"ש, צייץ אז בתסכול כי "מי שהיה רוצה לראות את הרשימה המשותפת מתפרקת, יותר מכל, זה נתניהו, מי שרוצה לעשות הפרד ומשול בין ערבים לערבים זה הימין הקיצוני". הוא הדגיש כי הוא "גאה להיות חלק ממפלגה שיודעת לשים את האידאולוגיה לפני האינטרסים האישיים".

מנצור דהאמשה, מזכ"ל חד"ש, אמר לוואלה!NEWS כי "אנחנו לא 'מצטרפים' לאף אחד, אנחנו עמוד השדרה של הרשימה המשותפת וכך היינו מההתחלה. לא עזבנו. מי שרוצה -שייצטרף אלינו". עוד מסר כי המגעים הטלפוניים נמשכים, והוא צופה פגישה עוד הערב.

(עדכון ראשון: 16:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully