וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך הסית נתניהו נגד שלטון החוק בשנים האחרונות

21.2.2019 / 16:30

פורמט פוליטי חדש "10 צעדים": מדי סופ"ש הילה קובו תביא לכם זווית אחרת של סיכום הקדנציה האחרונה בפוליטיקה הישראלית וניתוח סוגיות בוערות לקראת בחירות 2019. והפעם: מהתקשורת והשמאל ועד היועץ המשפטי לממשלה - כל הסתות ראש הממשלה על רקע חקירותיו

כתיבה ובימוי: הילה קובו. הפקה: רוית כהן צפרירי. עיצוב: אביחי ברוך. עורכת ווידאו: נועה לוי

פורמט פוליטי חדש: "10 צעדים"! מדי סופ"ש הילה קובו תביא לכם זווית אחרת, בתמציתיות ובקצביות, של סיכום הקדנציה האחרונה במערכת הפוליטית וניתוח סוגיות בוערות לקראת בחירות 2019. והפעם: כך הלכו והתקדמו הסתות נתניהו נגד מוסדות שלטון החוק על רקע חקירותיו.

פתיח:

בקדנציה האחרונה שלו כראש ממשלה, בנימין נתניהו לא היה צריך לעסוק רק בעפיפוני התבערה, בגרעין האיראני או בפקקים ובמחלפים, אלא גם בכמה חקירות פליליות שנפתחו בעניינו. פומבית, הוא לא רק הכחיש את העובדות או את היותן עבירות אלא גם תקף סדרה של גורמים והאשים אותם בשקרים וברדיפה קטנונית. זה היה תוך סתירות לא מעטות במסר שהוא עצמו ביקש להעביר, והוספה מתמדת, בכל צומת או שלב, של גורם מותקף חדש. בואו נראה איך זה נראה.

צעד ראשון:

המותקפת הראשונה של נתניהו היא ידידתו משכבר הימים - התקשורת, את רובה הוא מזהה עם השמאל. בעיניו, החיבור הזה הוא הוגה המזימה נגדו ושולח את זרועות התמנון שלו כדי להשפיע על השאר. את אות הפתיחה למסגור העדכני הזה אפשר לייחס לנאום ראש הממשלה בעצרת תמיכה של חברי הליכוד בגני התערוכה באוגוסט 2017, לאחר שהתרבו הפרסומים לגבי תיקים 1000 ו-2000 ואחרי שרשות ניירות ערך ופרקליטות מחוז תל אביב פתחו בחקירה גלויה בתיק 4000. בעצרת זו הכריז נתניהו: "גם השמאל וגם התקשורת, וזה אותו הדבר, מתגייסים כעת למסע ציד אובססיבי חסר תקדים נגדי ונגד משפחתי במטרה לבצע הפיכה שלטונית".

צעד שני:

זו הייתה ההצהרה הראשונית באותה עצרת, ומיד אחריה הושמעו הצהרות כמו: "מטרת תקשורת הפייק ניוז היא להפעיל לחץ פסול ובלתי פוסק על גורמי האכיפה כדי שיגישו כתב אישום בכל מחיר בלי קשר לאמת, בלי קשר לצדק!"; ו-"משטרת המחשבות בתקשורת עובדת פול טיים, 24/7. היא קובעת את הקו וכולם צריכים להתיישר לפי הקו הזה, אוי למי שיסטה ממנו"; או "התקשורת והשמאל שמשרת אותה מייצרים אינסוף פרשיות, אינסוף כתבות, אינסוף כותרות כדי שאולי-אולי משהו יתפוס".

צעד שלישי:

המסר הזה נגד התקשורת והשמאל חזר מאז בעשרות נאומים, כנסים, הרמות כוסית, ישיבות סיעה, סרטונים ברשתות החברתיות והודעות לעיתונות. בין היתר, אמר בהרמת כוסית לראש השנה באוגוסט 2017: "כולם רואים את האמת על התקשורת המגויסת. את חוסר ההגינות של תעשיית הדכדוך, את הפייק ניוז. הם רוצים להפיל אותנו, את כולנו. אבל, איך אמרתם, זה לא יעזור להם. לא יעזור לתקשורת, לקרן החדשה, למפגינים מטעם, למושחתים שמתחזים ללוחמים בשחיתות. לא יעזור לכל אלה שרוצים להחליף אותנו את הליכוד בלי בחירות. כי העם מאס בתקשורת המגויסת"; או חזר כמה פעמים על המושג: "מסע ציד תקשורתי".

מה יהיו הצעדים הבאים ונגד מי הם יכוונו? צפו בווידאו המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully