וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה פתחה את קמפיין הבחירות: "לפיד השפיל, ביזה ורושש אותנו"

24.2.2019 / 17:26

סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני הצהירו כי מלבד הנושאים החרדיים, המפלגה תפעל גם בזירה החברתית. "אנחנו נילחם על כל דבר, לא רק בנושאים דתיים כמו גיוס ושבת, אבל גם נציף את הנושאים החברתיים ביותר". במפלגה אף הבטיחו מאבק באובדן קולות בציבור החרדי לטובת הליכוד

עריכה: איתי עמרם

יהדות התורה פתחה הערב (ראשון) את קמפיין הבחירות לכנסת ה-21, ובמהלכו ראשי המפלגה סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני תקפו בחריפות את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. השניים הצהירו כי לא יישבו איתו בממשלה אחת והצהירו כי בקמפיין הקרוב ייתנו בולטות להישגים של המפלגה בקדנציה האחרונה שלטענתם הם לא רק לציבור החרדי.

"אנחנו יוצאים למערכה קשה", אמר סגן השר ליצמן המכהן כיו"ר אגודת ישראל - אחת משתי הסיעות המרכיבות את המפלגה. "מצד אחד אנחנו מאוחדים מאוד אבל מצד שני - יש מפלגות שהתאחדו נגדנו". ליצמן התייחס לאיחוד בין יו"ר חוסן לישראל בני גנץ ליאיר לפיד: "אני לא מבין למה היה צריך לקחת אדם שנכשל במשרד האוצר", אמר. "אנחנו נילחם על כל דבר, לא רק בנושאים דתיים כמו גיוס ושבת, אבל גם נציף את הנושאים החברתיים ביותר".

כינוס מפלגת יהדות התורה 24 בפברואר 2019. -, אתר רשמי
כינוס מפלגת יהדות התורה 24 בפברואר 2019/אתר רשמי, -

בהמשך הוסיף ליצמן לתקוף את לפיד: "מי שמטיף לנו מוסר על לימודי ליב"ה, הוא עצמו אין לו בגרות. לפיד נכשל כשר האוצר ואני לא מדבר על מה שהזכיר ראש הממשלה שהוא לא ממש שירת בצה"ל וסך הכל היה כתב ב'במחנה'". ליצמן הצהיר כי "לא אצטרף לשום ממשלה שלפיד יהיה בתוכה, שיהיה ברור. אדם שהשפיל, ביזה ורושש את הציבור שלנו".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני - העומד בראש הסיעה השניה המרכיבה את המפלגה אמר כי יש "להתמקד בפעילות של יהדות התורה במהלך הקדנציה האחרונה כי לא עזרנו רק לציבור החרדי אלא דאגנו לציבור כולו". גפני התייחס לנושאים דתיים שעלולים להיות חלק משמעותי בממשלה הקרובה, ותקף את ראש עיריית טבריה רון קובי שהפעיל לאחרונה תחבורה ציבורית בשבת. "הוא נבחר בצורה אקראית וזה לא יחזור על עצמו", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"יש חוק ונפעל לפיו"

גפני ציין כי "אנחנו תחת מתקפה שתכף לא נדע שאנחנו במדינה יהודית. הנזק שייגרם למדינת ישראל עלול להיות בלתי הפיך". גפני אף אמר כי כדי להבליט את הישגי המפלגה, ראשיה מיהרו להצהיר כי הם ימליצו על נתניהו בפני הנשיא כמועמד להרכיב את הממשמלה הבאה: "מציע שתפסיקו לשאול אותנו את השאלות האלה", אמר.

"מה יהיה עם כתב אישום? ש חוק במדינה ונפעל על פיו", הצהיר גפני. בהמשך הצטרף לדברי ליצמן: "אנחנו לא הולכים עם לפיד לקואליציה, אמרנו את זה ולא צריכים להגיד את זה יותר. לא נתייחס לאיווט ליברמן בנושאים דתיים. הוא הפיל את ממשלת הימין כי הוא חשב שזה יעזור לו וזה לא עזר לו. אנחנו הגענו למסקנה שלא כדאי לדבר עליו. עכשיו אנחנו רוצים להתמקד רק בנושאים המהותיים - למי אתה צריך לבחור כדי שיעלו את תקציב הבריאות ויעלו את הטבות מס ביישובי הפריפריה?".

ח"כ משה גפני במהלך התכנסות של מפלגת יהדות התורה. אתר רשמי
"יש חוק ונפעל לפיו". ח"כ משה גפני בכנס פתיחת הקמפיין/אתר רשמי

גפני רמז על הניסיונות של יהדות התורה לפנות לקהלים אחרים שאינם חרדים: "לא צריכים להיות חרדים כדי לתמוך בנו, יכולים להיות גם ערבים שיתמכו בנו. הזהות של האנשים שייבחרו בנו צריכה להיות כזו של אנשים שמצפים שידאגו להם, שידאגו גם לאזרח הקטן בישראל".

יהדות התורה חוששת לא מעט מחוגים וקהילות שלא יצביעו לה בבחירות הקרובות, ולכן תמקד את קמפיין הבחירות גם פנימה בציבור החרדי. החשש העיקרי הוא לא רק בחוגים קיצוניים שאינם משתתפים בבחירות אלא גם בצעירים ליברליים שצפויים להצביע לליכוד בעקבות קמפיין גיוועלד שיעשה נתניהו בערב הבחירות לכאורה בטענה כי קיים חשש להפלת שלטון הימין בישראל.

ח"כ אורי מקלב התייחס לתופעה זו, ואמר בנאומו בפתיחת מטה הבחירות כי "הציבור החרדי לא ממקסם את היכולות האלקטורליות שלו". לדבריו, "יש ציבור גדול יותר שצריך להצביע עבורנו. אנשים שלמדו במוסדות החרדים ויש להם משפחה חרדית. גם אם הוא חושב שהוא צריך לחזק את גוש הימין, - מי שמצביע ליהדות התורה מחזק את גוש הימין. יהדות התורה זו המפלגה הכי יציבה, הליכוד מביא יוזמות נגד מסורת ישראל ומי שמצביע לליכוד מחזק אותם בזה. בהצבעה ליהדות התורה מרוויחים שניים - גם הצבעה לגוש הימין וגם שמירת הצביון היהודי של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully