וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה מציגה תכנית היפרדות, בנט פונה לטראמפ | עדכוני הבחירות

כתבי וואלה! NEWS

27.2.2019 / 14:18

המפלגה בראשות אבי גבאי הציגה תכנית מדינית ובה שלושה צעדים מרכזיים להיפרדות מהפלסטינים. מזכ"ל המפלגה יצא נגד עסקת נתניהו עם מפלגות הימין. בנט קרא לפרסום תכנית השלום: "כולם מעודכנים חוץ מאיתנו". עדכונים שוטפים

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

אבי גבאי בפריימריז של מפלגת העבודה,גני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
בין הצעדים בתכנית העבודה - חוק "פינוי פיצוי". גבאי/ראובן קסטרו

14:18

יו"ר מרצ תמר זנדברג הצטרפה לקריאתו של יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, וקראה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרסם את תכניתו לפני הבחירות. לדבריה, "הדבר החשוב ביותר במדיניות של הממשלה הבאה יהיה קידום הסדר מדיני לשלום. לאזרחי ישראל מגיע לדעת איזה הסדר יונח על השולחן ומה עמדת המפלגות עליו. בסופו של דבר, אזרחי ישראל שרוצים שלום ופתרון מדיני יודעים שרק ממשלת שמאל-מרכז עם מרצ חזקה תקדם הסדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

13:30

מפלגת העבודה הציגה את תכניתה המדינית, "נתיבים להיפרדות", ואת שלושת הצעדים המרכזיים שעליהם מושתתת התכנית. הצעד הראשון שהוצג הוא הפסקת הבנייה מחוץ לגושי ההתיישבות, "זאת מתוך ההכרה בכך שהתנחלויות ומאחזים מבודדים אינם תורמים דבר לביטחון ישראל ומהווים מכשול להליכי היפרדות עתידיים". הצעד השני שהוצג הוא חקיקת חוק "פינוי-פיצוי", שלפי לשון התכנית, "מטרתו לעודד פינוי מרצון של אזרחים מהתנחלויות מבודדות מחוץ לגושי ההתיישבות, ייקבע בחוק מיוחד". הצעד השלישי והאחרון שהוצג הוא משאל עם על מחנות הפליטים סביב ירושלים, לגבי השאלה "האם מחנות הפליטים והכפרים הפלסטינים שועפאט, עיסאוויה ואחרים הם חלק מירושלים בירת ישראל הנצחית?".

11:11

שר החינוך נפתלי בנט קרא לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרסם את תכנית השלום שלו לפני הבחירות בישראל. בנאום שנשא בוועידת השלטון המקומי לחדשנות בתל אביב, אמר בנט: "אנחנו נמצאים בערפל לגבי תכנית השלום, מתכננים את המדינה הפלסטינית מעל הראש שלנו. כולם מעודכנים לגבי תכנית המאה, הפלסטינים, הירדנים - כולם חוץ מאתנו. לא מגיע לנו לדעת מה עומד לקרות לנו לפני שנלך לבחירות מכריעות אלה?".

נפתלי בנט באולפן, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"כולם מעודכנים חוץ מאיתנו". בנט/ראובן קסטרו

10:03

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני, אמר כי בעקבות חשיפת ההסכם בין מפלגות הימין, המבטיח לעצמה יהודית מקום בוועדה למינוי שופטים אם לא ייכנסו לקואליציה, כי "ראש ממשלה שלא חוסך באמצעים, בזויים ככל שיהיו, לשם ליבוי השנאה והגזענות על חשבון הממלכתיות והלאומיות, איבד את המנדט הציבורי שלו. דחיפתו לחתימת ההסכם הבזוי הזה היא פשיטת רגל מוסרית וערכית שמעידה על כך שבבלפור איבדו כל רסן. מי שפועל לביסוס הפשיזם היהודי משיקולים אלקטורליים נטו וצוחק לכל העם היהודי בפרצוף, אינו כשיר עוד לכהן כראש ממשלה".

01:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הלילה ברשתות החברתיות סרטון ובו הקריא מכתב ששלח פרופ' אלן דרשוביץ מאוניברסיטת הרווארד ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שקרא לו לשקול הגשת כתב אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע. לדברי נתניהו, "אתם רואים, אזרחי ישראל - לא רק אתם יודעים שמדובר כאן בשבירת כל נורמה דמוקרטית", אמר ראש הממשלה. "מעולם לא היה תקדים במדינת ישראל, או בדמוקרטיה כלשהיא, שמעמידים מישהו למשפט בגלל סיקור חיובי, שאגב במקרה שלי גם זה לא היה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully