וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ממושמעות": הבדיחה הלא מוצלחת של לפיד | עדכוני הבחירות

כתבי וואלה! NEWS

3.3.2019 / 20:30

לפיד ניסה להשיב לביקורת בנוגע למיעוט הנשים בעשירייה הראשונה, אולם כשהציג את ארנה ברביבאי, הסתבך בבדיחה לא מוצלחת, עליה התנצל לאחר מכן. אורלי לוי אבקסיס הודיעה: לא נשב עם נתניהו אם יוגש כתב אישום. עדכונים שוטפים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

22:49

על רקע הביקורת ברשימת כחול לבן על מיעוט נשים בעשירייה הראשונה, ח"כ יאיר לפיד ניסה להשיב על הסוגיה בכנס בנס ציונה - אולם הסתבך בבדיחה שעוררה מחלוקת בקרב רבים. לפיד, הסביר כי מדובר בבעיה טכנית, שכן רשימת כחול לבן הוקמה תוך לילה אחד. לאחר מכן הציג את ארנה ברביבאי, וביקש ממנה לקום כדי שיראו אותה. כשסירבה, השיב בחיוך. "רואים, יש שתי נשים ברשימה וגם הן לא כל כך ממושמעות, אומרים לה לקום, לא קמה". לפיד הגיב על כך בעמוד הטוויטר שלו: "מתנצל בפני הנשים שנפגעו. זו הייתה בדיחה לא מוצלחת".

20:30

יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס הצהירה הערב (ראשון) כי לא תחבור לממשלה בראשות בנימין נתניהו, אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יחליט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. "אין מדובר ב'עוד אירוע' שגרתי, זה עניין מרכזי, מיוחד, וקשה מאוד", אמרה בכנס . המלצה להעמיד ראש ממשלה לדין - בכפוף לשימוע - בעבירות חמורות על טוהר המידות, מחייבת התייחסות ואמירה ברורה ומדויקת".

לוי-אבקסיס ציינה כי "חזקת החפות העומדת לאיש ציבור, אינה אותה חזקת חפות העומדת לאזרח רגיל. ממשרת ציבור נדרשות אמות מידה גבוהות יותר. לכן, מי שנגדו עומד כתב אישום על עבירות פליליות אינו יכול להמשיך בתפקידו. חזקת החפות תמשיך לעמוד לו, בפני החוק, כאזרח מן השורה".

"‎יש לתת את לבנו לכך שכנגד נתניהו לא הוגש עדיין כתב אישום אלא המלצה להגשת כתב אישום בכפוף לשימוע", הבהירה. "דרישה ממנו עכשיו להתפטר פוגעת בזכות לשימוע ומרוקנת אותה מתוכן.‎עד להחלטת היועמ"ש והפרקליטות אם להגיש כתב אישום, יש להותיר לנתניהו את הזכות לשימוע הלכה למעשה ולא רק מהפה ולחוץ. ‎אם הפרקליטות והיועמ"ש ימליצו להגיש כתב אישום כנגד נתניהו, לאחר השימוע, יהיה על נתניהו להתפטר מתפקידו, אם ייבחר אליו. ואם לא יעשה כן מיוזמתו, חובתנו תהייה לגרום לכך שלא ימשיך לכהן בתפקיד ראש ממשלה או בתפקיד שר".

אורלי לוי אבוקסיס, מסעדת הקנטה, ת"א 22 בינואר 2019 (לאייטם של דנה ירקצי - בחירות). ראובן קסטרו
"להמתין לשימוע". ח"כ אורלי לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

16:00

מפלגת העבודה הגישה היום (ראשון) ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר את עמדתה בנוגע למועמדותו של אלוף (מיל') טל רוסו במסגרת רשימת המפלגה לכנסת, זאת לאחר שהוועדה הורתה למפלגה וליועץ המשפטי לממשלה לספק נימוקים לכך שלא חלפו שלוש שנים מהיום בו סיים שירות מילואים בתנאי קבע, ומחשש שלא תמה תקופת הצינון כנדרש בחוק. בתשובת העבודה הועלו כמה טיעונים, בהם הנימוק כי שירות המילואים של רוסו לא נשא כל אופי של שירות של קצין בצבא קבע. בנוסף נטען כי רוסו לא זכה לתגמול כאיש קבע, לרבות בכל הנוגע לזכויותיו הסוציאליות ואף לא צבר זכויות לפרישה.

13:35

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) אמר כי מפלגתו תתמוך בחוק שימנע את העמדת נתניהו לדין מתוך הממשלה הבאה. סמוטריץ' הסביר בטוויטר כי ‏"אם נתניהו יקבל את אמון הציבור בבחירות הקרובות כדי להרכיב ממשלה ולעמוד בראשה, צריך יהיה לחוקק חוק שידחה את העמדתו לדין כדי לשרת שני אינטרסים קריטיים: כיבוד ההכרעה הדמוקרטית ורצון העם וניהול מיטבי של המדינה על ידי מי שנבחר לכך מבלי שהדבר יופרע בניהול הליך משפטי". לדבריו, ‏"שני האינטרסים הציבוריים האלה גוברים על האינטרס שבמיצוי מיידי של הדין בעבירות, שגם אם יוכחו נמצאות במדרג הנמוך של העבירות הפליליות. כל דבר אחר יפגע אנושות או בדמוקרטיה (הפלת ראש ממשלה נבחר) או בניהול המדינה (ניהול מקביל של הליך משפטי), או בשניהם יחד".

כנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס, אולמי בלאג'יו בת ים 10 בפברואר. קובי גדעון/ לע"מ, ראובן קסטרו
"נתמוך אך ורק בבנימין נתניהו". יו"ר ש"ס אריה דרעי/ראובן קסטרו, קובי גדעון/ לע"מ

09:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ראשי מפלגת כחול לבן בתדרוך הקמפיין לשרים וח"כים בליכוד הבוקר במעון ראש הממשלה. לדבריו, "התקשורת מנסה להסתיר כל מיני דברים על גנץ. לא, לא מה שאתם חושבים. הם מסתירים את העובדה שגנץ שנה אחרי צוק איתן הלך לטקס זיכרון לאלף מחבלי החמאס שנהרגו בצוק איתן. תראו מה התקשורת מסתירה על גנץ! זה שמאל. לפיד וגנץ מנסים להסתיר ולעשות הסוואה כאילו הם לא שמאל".

09:06

ארגון הפרקליטים יצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומסר כי הוא "דוחה בשאט נפש ההתקפות החמורות והאישיות של ראש הממשלה". "לאור ההתקפות המתעצמות על פרקליטות המדינה והמעבר להתקפה אישית של פרקליטים ופרקליטות העוסקים בחקירות רה"מ, ועד הפרקליטים מודיע הבוקר במכתב שהוציא על תמיכה מוחלט במקצועיותם וביושרם של כל העוסקים במלאכה", נמסר. "מדובר בחציית כל הקווים האדומים. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית בה ביקורת עניינית היא דבר לגיטימי ונחוץ, גם על פרקליטות המדינה- אך בין זה לבין התקפות אישיות ופרועות על אנשים ישרים שהצדק והחוק הם הערכים היחידים שעומדים לנגד עיניהם, המרחק רב. יש לחדול מההתקפות הללו שמעבר לפגיעה האישית בפרקליטים, מהוות פגיעה ממשית בשלטון החוק בישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס מינויו של נגיד בנק ישראל הנכנס  אמיר דורון 24 בדצמבר 2018. רויטרס
"פגיעה ממשית בשלטון החוק". נתניהו/רויטרס

09:00

מפלגת ש"ס יצאה בקמפיין חדש לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, בדבר החלטתו בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. כותרת הקמפיין היא "מחזקים את ביבי, זוכרים את מרן, מצביעים ש"ס". "כפי שהודענו מתחילת הדרך, ש"ס תתמוך אך ורק בבנימין נתניהו לראשות הממשלה ותמליץ עליו לנשיא להרכבת הממשלה הבאה. נתניהו הוא האיש המתאים ביותר להנהיג את המדינה בעת הזו ונתמוך בו בתפקידו כראש הממשלה ככל שהחוק יתיר לו", נמסר מהמפלגה.

20:27

שר האוצר משה כחלון אמר כי הוא מקווה שהחשדות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הדרישה לסיקור שלילי נגדו, יתבררו כלא נכונות, זאת לאחר פרסום המלצות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע לתיקי ראש הממשלה. "יש מערכת שלמה של בעלי אינטרסים שפועלת כדי שלא אמשיך להיות שר אוצר. הכתבות השקריות שפורסמו נגדי בגופי התקשורת, בין אם בעידוד בעלי הון ואינטרס ובין אם בעידוד גורמים אחרים, לא יעצרו אותנו מלהמשיך לעבוד בשביל הציבור הישראלי", הוסיף כחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully