וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן פרסמה מצע, העבודה: "זו מפלגת ימין" | עדכוני הבחירות

מפלגתם של גנץ ולפיד פרסמה את תכנית העבודה שלה. מפלגת העבודה הגיבה כי "הנדל ויעלון מחויבים להגדיל את מפעל ההתנחלויות". ועדת הבחירות אישרה את מועמדות מיכאל בן ארי ופסלה את מועמדות ד"ר עופר כסיף ורשימת בל"ד - שתי ההחלטות בניגוד לעמדת מנדלבליט

צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

עופר כסיף במסע"ת של חד"ש,חיפה, 7 בפברואר 2019. שלומי גבאי
כסיף/שלומי גבאי

23:10

ועדת הבחירות פסלה את רשימת בל"ד-רע"מ ברוב של 17 תומכים מול עשרה מתנגדים. ההחלטה, המנוגדת להמלצת היועץ המשפטי לממשלה, תעבור לבחינת בית המשפט העליון

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

22:15

ישראל ביתנו ועוצמה יהודית בירכו על פסילת מועמד רשימת חד"ש לכנסת עופר כסיף בוועדת הבחירות. מעוצמה יהודית נמסר כי "אין מקום לאדם השולל את אופייה היהודי של המדינה ולתומך טרור מובהק בבית המחוקקים הישראלי". ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) שנכח בוועדה מסר כי "היום סימנו לחורשי רעתנו את הגבול וקבענו שבדמוקרטיה הישראלית, מי ששולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לא יהיה חלק מהמשחק הדמוקרטי".

22:10

מפלגות חד"ש-תע"ל מסרה בתגובה לפסילת מועמדה במקום החמישי עופר כסיף כי "הזוי ומביש שהבריונים הכהניסטים והמסית אביגדור ליברמן הם שמכתיבים את סדר היום של ועדת הבחירות המרכזית. פסילתו של כסיף היא עוד שלב בצמצום המרחב הדמוקרטי והשתקת כל קול של התנגדות למשטר מפלה וגזעני".

22:00

ועדת הבחירות פסלה את מועמדותו של ד"ר עופר כסיף מטעם רשימת חד"ש-תע"ל, ואישרה את מועמדות הרשימה כולה. הפסילה מגיעה בניגוד לעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

המשך דיונים - פסילת איחוד רשימות הימין והאיחודים של המפלגות הערביות, כנסת, ירושלים. אוליבייה פיטוסי / "הארץ", אתר רשמי
בן ארי בוועדת הבחירות, היום/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי / "הארץ"

19:14

יו"ר כחול לבן יאיר לפיד הגיב לאישור המועמדות של ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי בידי ועדת הבחירות, ותקף את שר האוצר משה כחלון בתגובתו. לדבריו, "אחרי שנתניהו באופן אישי גרם לכך שעדת מעריצי הרוצח ברוך גולדשטיין ירוצו לכנסת, ניסינו היום לפסול אותם בוועדת הבחירות המרכזית. מפלגת כולנו של כחלון החליטה להיעדר מההצבעה כדי לאפשר לחבורת הגזענים האלימה הזו לרוץ לכנסת. זה לא ימין שפוי, זה לא ימין בכלל. אם בגין היה יכול הוא היה מקלף את עצמו משלטי החוצות של כחלון מרוב בושה". (טל שלו)

17:30

ועדת הבחירות אישרה לח"כ לשעבר מיכאל בן ארי ולעו"ד איתמר בן גביר להתמודד בבחירות במסגרת רשימת איחוד מפלגות הימין. נגד התמודדותם של השניים הוגשו עתירות מטעם מרצ, ח"כ סתיו שפיר (העבודה) והתנועה הרפורמית. ההחלטה לאפשר את התמודדותו של בן ארי הגיעה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, שאמר כי הוא סבור שאין לאפשר את התמודדותו. העותרות הודיעו כי יפנו לבג"ץ. (דניאל דולב)

17:19

מפלגת העבודה הגיבה לפרסום המצע של מפלגת כחול לבן. מהמפלגה נמסר כי "המצע של כחול לבן מוכיח - זו מפלגת ימין". עוד נמסר כי "יועז הנדל ובוגי יעלון כותבי המצע מחויבים להגדיל את מפעל ההתנחלויות ולהעמיק את האיום על המשך עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מי שבורח מפתרון שתי המדינות יקבל מדינה אחת עם רוב ערבי וסוף החזון הציוני". (דנה ירקצי)

17:15

יהדות התורה וש"ס חתמו היום על הסכם עודפים בין שתי המפלגות לקראת הבחירות הקרובות. (יקי אדמקר)

פנחס עידן בדיון פסילת מועמדים, כנסת, 5 במרץ 2019. שלומי גבאי
עידן בדיון בוועדת הבחירות, אתמול/שלומי גבאי

15:45

מפלגת כחול לבן פרסמה היום את המצע ותכנית העבודה שלה. במצע מפורטת תכניות המפלגה בתחום הביטחון, בהן יוזמת ועידה אזורית עם מדינות ערב, העמקת תהליכי ההיפרדות מהפלסטינים וחיזוק גושי ההתיישבות. בתחום הדת והמדינה, פרסמה המפלגה כי תפעל "לפעילת שיש בה כדי לענות לצרכיהם של כלל אזרחי ישראל" בשבת, תפעל לאישור תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת, תבטל את "חוק המרכולים",
ותמסד את ערך השיוויון בחוק הלאום. בתחום החברתי, הבטיחו במפלגה להוסיף מיליארדי שקלים למערכת הבריאות, למנות נציב יוקר מחייה, לשפר את התחבורה הציבורית ולשפר את נושאי הדיור והחינוך.

11:00

עימות פרץ בין ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) לפעיל הימין איתמר בן גביר מעוצמה יהודית, במהלך הדיון בוועדת הבחירות בעתירה לפסול את התמודדותו לצד ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי. במהלך העימות כינה פריג' את בן גביר "גזען", ואילו בן גביר השיב: "אתה לא על המרמרה". יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר אישר להפסיק את הדיון לשעה בעקבות בקשתו של בן גביר להתכנון להשיב להמלצת היועץ המשפטי לממשלה בעניינו.

10:40

ועדת הבחירות המרכזית החל לדון בעתירות שהוגשו בנוגע לחוקיות התמודדותם של מועמדים לכנסת ה-21. חברי הוועדה, בראשות השופט חנן מלצר עוסקים בהתמודדותו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי עם מפלגת עוצמה יהודית, זאת בעקבות עתירה שהוגשה בין היתר על ידי מרצ, ח"כ סתיו שפיר (העבודה) והתנועה הרפורמית ליו"ר ועדת הבחירות שלא לאפשר לו לרוץ לכנסת יחד עם שותפו, עו"ד איתמר בן גביר.

אתמול המליץ היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלא לאפשר לבן ארי להתמודד, בעילה של הסתה לגזענות לפי חוק יסוד הכנסת. מנדלבליט הסביר כי עיקר המשקל לעמדתו היא ל"דברים אשר נאמרו בקולו של בן ארי, בסרטונים שונים בעת האחרונה, שחלקם אף הועלו לעמוד הפייסבוק של 'עוצמה יהודית עם מיכאל בן ארי'". לדבריו, הציטוטים מלמדים באופן מובהק כי בן ארי "מסית לליבוי יצרים שיטתי על יסוד לאומי-אתני נגד האוכלוסייה הערבית, באופן המביא איבה ומדנים ומעמיק תהום". בעניינו של בן גביר קבע מנדלבליט כי "אף שמצבור הראיות "מטריד ביותר", אך אין מניעה ממנו להתמודד. (דניאל דולב)

10:26

אלוף (מיל') טל רוסו הגיע לקיבוץ חולית לשיחה יחד עם ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, וראשי הישובים עוטפי הגדר. ביקורו של רוסו בא בעקבות סערת הריאיון שהעניק לידיעות האחרונות, בו נטען תחילה כי אמר שהופתע "מהבכיינות סביב טרור העפיפונים'' אולם לאחר מכן פורסמה על ידי העיתון הודעת התנצלות לפיה רוסו לא אמר את הדברים.

רוסו הסביר שתיאם עמדות עוד לפני הריאיון עם ראש המועצה ירקוני, והצהיר כי הוא תומך בתושבי האזור. "סיימתי עם פיקוד דרום אבל לא עזבתי את המקום הזה", אמר. "המשכתי לטפל בחבל ארץ הזה ומתמודד 18 שנה מול טרור מי שמכיר אותי ועובד אתי יודע את ההערכה האמתית שלי לתושבי עזה. צריך להלחם טרור בכל הכוח וכל הזמן. לא מספיק עשינו בארבע שנים האחרונות ואפשר לעשות יותר".

טל רוסו, וגדי ירקוני במהלך סיור בקיבוץ חולית 6 במרץ 2019. אתר רשמי
רוסו וירקוני במהלך הסיור/אתר רשמי

ראש המועצה ירקוני הודה לרוסו על ביקורו. "אני בהחלט רואה שיש שותף חשוב לעוטף והעוטף צריכים אנשים שיודעים איך להתמודד עם עזה"', אמר. "גם הממשלה הקיימת עשתה לא מעט למען עוטף עזה ומקווה שגם הממדלה הבאה תפתור את הבעיה הקשה של עזה ויש לה פתרון". (יניר יגנה)

09:17

יו"ר ועד רשות שדות התעופה פנחס עידן הודיע הבוקר (רביעי) על הסרת מועמדותו לכנסת ה-21 במסגרת רשימת הליכוד. עידן, שנבחר במקום ה-19 ברשימה, החליט לפרוש לאחר שוועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי חלו קשיים משפטיים כתוצאה ממועמדותו.

במכתב שהעביר באמצעות עורכי דינו, עמית חדד ונועה מילשטיין, נטען כי הוא מקבל את המלצות הוועדה, לאחר שחבריה הציגו בפניו את הפערים העולים ממועמדותו ורמזו כי עליו לפרוש. (דניאל דולב)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully