וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטקסים שלהם מקומם בתיאטרון": אלי ישי במתקפה נגד הרפורמים

8.3.2019 / 14:47

ברקע התפילה שקיימו נשות הכותל בכותל המערבי בירושלים, יו"ר מפלגת יחד תוקף את הרפורמים. בסרטון שפרסם, נראית חגיגת בר מצווה רפורמית לכלב. "להם אנחנו רוצים לתת מקום ליד שריד בית מקדשנו?". בסוף הסרטון התחייב ישי "לשמור על הכותל נקי מפרובוקציות"

באדיבות 'יחד'

ברקע האירועים בכותל המערבי, יו"ר מפלגת יחד אלי ישי יוצא היום (שישי) במתקפה חריפה נגד הקהילה הרפורמית ונגד ניסיונותיה לקבל הכרה ומקום תפילה בכותל. "הטקסים שהרפורמים עושים, מקומם בתיאטרון", קבע ישי בסרטון שיופץ לבוחריו והגיע לידי וואלה! NEWS. "אני לא מכיר בר דעת אחד שיהיה מוכן לתת מקום לרפורמים ברחבת הכותל ולקחת סיכון שיום אחד נמצא שם כולנו טקס בר מצווה לכלבים".

בסרטון העלה ישי תמונות מתוך טקס בר מצווה רפורמי לכלב, ולגלג על כך: "ראיתם?", אמר. "רפורמים עורכים בר מצווה לכלב שלהם. אני חוזר שוב - רפורמים עורכים בר מצווה לכלב שלהם. להם אנחנו רוצים לתת מקום ליד שריד בית מקדשנו?". ישי הזכיר את אמירותיהם של מוטה גור ("הר הבית בידנו") והרב שלמה גורן ש"תקע בשופר", ותהה, "הם דמיינו אי פעם שמי שיבקשו חלק ונחלה ברחבת הכותל יהיו אלו שעוטפים את כלבם עם כיפה וציצית?".

אלי ישי בקמפיין מפלגת יחד נגד הרפורמים, 8 מרץ 2019. מפלגת יחד, עיבוד תמונה
מתוך הסרטון שפרסם ישי, שמציג בר מצווה רפורמית לכלב/עיבוד תמונה, מפלגת יחד

ישי, שכיהן בעבר כשר הפנים ויו"ר ש"ס, וכיום מתמודד במפלגת 'יחד' בבחירות לכנסת ה-21 הוסיף כי "רחבת הכותל מארחת בכל השנה את כולם: דתיים, חילונים, חרדים, גברים ונשים, עולים ותיקים וגם כאלו שאינם יהודים. המשותף לכולם הוא שכל מי שמגיע לכותל עושה זאת מתוך יראת כבוד. התרגשות. חרדת קודש".

"לצערי הממשלה לא הטיבה לעמוד על המשמר ולהוציא את רחבת הכותל מכל דיון ציבורי", אמר ישי, והאשים במרומז גם את ש"ס ויהדות התורה על כך שהדברים נעשו "לעיתים בשיתוף עמן". בסוף הסרטון נראה ישי מתחייב "לשמור על הכותל נקי. נקי בפרובוקציות".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, הגיב לסרטון של ישי, ואמר כי "אלי ישי הוא פוליטיקאי נואש, שמנסה לקושש קולות באמצעות שנאה והפצת שקרים. לאלי ישי חלק גדול ומשמעותי בתהליכי ההקצנה שעברו על הממסד החרדי, ופעילותו הפוליטית טבולה בגזענות, בשנאה ובהסתה". הרב קריב המשיך ואמר כי "טוב היה עושה אלי ישי אם במקום להשמיץ קהילות שלמות בעם היהודי היה עושה בדק בית כיצד הפך לדמות מאוסה, אפילו בתוך התנועה בה גדל. הציבור הישראלי הרחב מאס בעסקנים וברבנים שיהדותם מבוססת על שנאה והשמצות. יוסיף אלי ישי לקלל ואנו נמשיך להציע לציבור יהדות מכילה ומסבירת פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully