וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירה נגד כחול לבן נדחתה, גל גדות מתייצבת לצד רותם סלע

כתבי וואלה! NEWS

10.3.2019 / 21:43

גדות הביעה תמיכה בסלע אחרי שספגה ביקורת מראש הממשלה. ליברמן יעתור לוועדת הבחירות בשל הדרת מפלגתו מסקרים. יו"ר הימין החדש אמר כי ב-2014 חמאס תכנן לשלוח כוח קומנדו לראשון לציון. זנדברג נפגשה עם אבו מאזן ברמאללה. עדכונים שוטפים

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

21:34

מפלגת ישראל ביתנו הודיעה הערב (ראשון) שתעתור לוועדת הבחירות כנגד הפצת סקרים שאינם כוללים את המפלגה כאחת האפשרויות לבחירה. לטענת המפלגה, בימים האחרונים מוצף הציבור בישראל בהודעות המזמינות להשתתף בסקר בחירות, מבלי שמפלגת ישראל ביתנו מוזכרת כאחת האפשרויות לבחירה. "הדרת המפלגה מהסקר מעוותת את המציאות בקרב המצביעים הפוטנציאליים במדינת ישראל ומשום כך תגיש מפלגת ישראל ביתנו עתירה לוועדת הבחירות המרכזית במטרה לבדוק מי עומד מאחורי הפצת הסקר הפיקטיבי הנוכחי ולמנוע מקרים דומים בעתיד", צוין בהודעת המפלגה. (אור רביד)

גל גדות. צילום מסך
הסטורי של גל גדות/צילום מסך

20:39

השחקנית גל גדות התייצבה הערב (ראשון) לצד מגישת הטלוויזיה רותם סלע, זאת לאחר שדבריה של האחרונה בנוגע לריאיון של השרה מירי רגב בפגוש את העיתונות על הקמת גוש חוסם עם העבים, עוררו סערה. "ואהבת לרעך כמוך", כתבה גדות. "זה לא עניין של ימין או שמאל, יהודי או ערבי. חילוני או דתי. זה עניין של דיאלוג, של הידברות לשלום ולשוויון ושל סובלנות שלנו אחד כלפי השני. האחריות לזרוע תקווה ואור לעתיד טוב יותר לילדים שלנו היא עלינו. רותם, אחות, את השראה לכולנו".

18:13

ועדת הבחירות המרכזית אישרה את שמה של רשימת "כחול לבן", זאת לאחר שראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל עתר לוועדה בטענה כי מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד נושאת שם דומה לרשימתו. ועדת הבחירות המרכזית הגיעה להסכמה שמר כשריאל ימשוך את עתירתו ובתמורה הצהירה כחול לבן שבעוד חמש שנים, אם מר כשריאל ירצה להתמודד שוב הוא יהיה רשאי לעשות זאת תחת השם "כחול לבן". (טל שלו)

השופט חנן מלצר
הגשת הרשימות לכנסת לועדת הבחירות המרכזית, 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
השם אושר. יו"ר ו עדת הבחירות, השופט חנן מלצר/ראובן קסטרו

17:33

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אישר את התמודדותו של אלוף (מיל') טל רוסו. השופט מלצר קיבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה ואת הנימוקים שהציג רוסו בדיוני הוועדה, זאת לאחר שנטען כי רוסו לא השלים את תקופת הצינון הנדרשת בחוק עבור בכירי מערכת הביטחון. (דניאל דולב)

אורלי לוי אבוקסיס, מסעדת הקנטה, ת"א 22 בינואר 2019 (לאייטם של דנה ירקצי - בחירות). ראובן קסטרו
נדרוש את תיק הבריאות. אורלי לוי אבקסיס/ראובן קסטרו

17:12

יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס הצהירה הערב (ראשון) כי תדרוש לידיה את תיק הבריאות במסגרת המגעים להרכבת הקואליציה בכנסת הבאה. במסיבת עיתונאים בה הוצג לוגו הבחירות של מפלגתה לצד הכיתוב "שרת הבריאות של ישראל", ציינה "כי אם גשר תהיה לשון המאזניים, מי שיקים את הממשלה יצטרך לתת לנו את משרד הבריאות". היא הסבירה את דרישתה במצבה של מערכת הבריאות וטענה כי היא בקריסה. "תספרו לי אתם איך יכול להיות מצב שמונעים תרופה מאדם רק כי השם של התרופה זה קנאביס", תהתה. "זה קורה בגלל האדישות קפאון מחשבתי וזלזול. ישראל בתחתית הרשימה במספר הרופאים והאחיות. אם ואתם גרים בפריפריה המצב מחמיר. אבל גם המרכז צריך לעבור שינוי בתקציבים ובתקנים. בית חולים הפך להיות מקום שלא מתאים אפילו לאנשים בריאים כי הפך למקום מסוכן".

16:10

בליכוד מתחו ביקורת חריפה נגד השביתה ברכבת, והאשימו את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן המתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת. "ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, משבית היום קווי רכבת ופוגע באלפי אזרחים בלי שום סיבה", אמרו בליכוד. "כלכלת ההסתדרות המסוכנת של ניסנקורן תפגע באזרחים ותביא לעליית מחירים. שביתת הרכבות היא רק הסיפתח - אם לפיד וגנץ יקימו ממשלה, ניסנקורן יפגע בתחרות, ישבית את המדינה וישתק את האזרחים. (טל שלו)

ישיבת ממשלה 10.2.2019. אמיל סלמן/הארץ,
בנט/אמיל סלמן/הארץ

14:03

מפלגת העבודה הגיבה לביקורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד המגישה רותם סלע. בעמוד המפלגה בפייסבוק ובטוויטר נכתב "רותם סלע היקרה, תודה שהעלית לסדר היום סוגיה כל כך חשובה.
ב-9/4 תוכלי לבחור במפלגה היחידה שמתחייבת לא לשבת בממשלה של נתניהו. רק עבודה חזקה תמנע ממפלגת כחול לבן להצטרף לקואליציה של ביבי". (דנה ירקצי)

13:28

יו"ר מרצ תמר זנדברג נועדה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. "באנו עם מסר של שלום כדי להעביר שזה האינטרס העליון של מדינת ישראל וצריך לעמוד במרכז הבחירות", אמרה זנדברג בפתח הפגישה. "שלום יבטיח את ביטחון ישראל והדרך עוברת במשא ומתן לשתי מדינות. זה מה שצריך לעמוד על סדר היום של הממשלה הבאה". (מאיה הורודניצ'אנו)

13:15

יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה הגיב לדבריו של ראש הממשלה נתניהו, שביקר את המגישה רותם סלע. "אנחנו, האזרחים הערבים לא באנו למולדת הזו לא דרך מטוס ולא דרך אוניה אלא מרחם האימהות שלנו הישר למולדת הזו. זוהי מולדתנו ואין לנו מולדת אחרת מלבדה", אמר עודה. "האינטרס האמיתי שלנו, גם של היהודים וגם של הערבים זה שלום, שיוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי. צדק חברתי אולי לא עומד בראש סדר העדיפויות של נתניהו שחבריו נותנים לו סיגרים ושמפניות. אבל זה האינטרס של רוב האזרחים. נתניהו משסה ואנחנו צריכים למצוא דרך לחבר". את הדברים אמר עודה בכנס "בוחרים צעירים" של המרכז להעצמת האזרח שהתקיים באוניברסיטת תל אביב. (יואב איתיאל)

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

12:49

שר החינוך ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט, אמר בריאיון לרדיו דרום כי חמאס תכנן לשלוח כוח קומנדו לראשון לציון ול"כל עיר מדרום לתל אביב" במהלך 2014. לדברי בנט, "כאשר שלישיית גנץ, בוגי ונתניהו חששו ואמרו 'לא צריך ללכת ולהשמיד את מנהרות הטרור שחדרו מעזה', אני נלחמתי עד שזה קרה. לו היינו מקשיבים לשלישייה הזאת היינו קמים ב-2014 לפיגוע נוראי בנתיב העשרה, באשקלון, באשדוד, אגב גם בראשון לציון. היו 30 מנהרות טרור שחדרו למדינת ישראל שיכלו לאפשר לאופנועים, לרכבים והיו הורגים אלפי ישראלים, חוטפים עשרות". (יניר יגנה)

11:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בפתח ישיבת הממשלה פעם נוספת לביקורת שהפנתה המגישה רותם סלע כלפי שרת התרבות מירי רגב. "אני רוצה להעביר נקודה, שלא ברורה לחלק מהאנשים בציבוריות הישראלית. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. כלומר, היא מדינתו של העם היהודי ושלו בפרט. אבל היא לא מדינת הלאום של כל אזרחיה. לעמים אחרים ולאומים אחרים יש להם ייצוג במדינות אחרות. וישראל היא מדינתו של העם היהודי". (טל שלו)

09:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בדף הפייסבוק שלו לפוסט שפרסמה אמש המגישה רותם סלע. "רותם סלע היקרה, קראתי את מה שכתבת. קודם כל, תיקון חשוב: ישראל היא לא מדינת כלל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי - ושלו בלבד. הליכוד רק ביקש לחדד את השאלה המרכזית בבחירות האלה: זו ממשלת ימין חזקה בראשותי או ממשלת שמאל של יאיר לפיד וגנץ בתמיכת המפלגות הערביות. אין ללפיד וגנץ דרך אחרת להקים ממשלה וממשלה כזאת תערער את ביטחון המדינה והאזרחים. ההכרעה - עוד חודש בקלפי". נתניהו הגיב לביקורת שהפנתה סלע כלפי דבריה של שרת התרבות מירי רגב בריאיון שהעניקה לעיתונאית רינה מצליח בסוף השבוע.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס מצטיינים בקרייה 3 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
איזנקוט/ראובן קסטרו

08:53

במסגרת מאמציו להגדיל את גוש הימין בבחירות הקרובות, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח ביום שישי עם הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של יו"ר מפלגת יחד אלי ישי וביקש ממנו להסיר את המפלגה מהתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת ה-21. השיחה בין השניים הסתיימה ללא הסכמה והמפלגה בינתיים תמשיך להתמודד בבחירות לכנסת ה-21. ישי שקיבל הצעות שונות קודם סגירת הרשימות, בהן תפקיד שר בממשלה הבאה ומקום ריאלי בבית היהודי או תפקיד שר ללא מקום ריאלי בבית היהודי, לא קיבל חלק מההצעות וחלק אחר טרפד לו יריבו הפוליטי יו"ר שס השר אריה דרעי. (יקי אדמקר)

08:25

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יפרוש מצה"ל, לפי בקשתו, בתאריך 31 במרץ 2019, ובכך יוותר על המשך חופשת השחרור שלו - כך נמסר מדובר צה"ל. משמעות הוויתור על חופשת השחרור היא שאיזנקוט יוכל, אם ירצה, להתמודד במערכת הבחירות הבאה, ללא תקופת צינון. (אמיר בוחבוט)

07:27

איתמר בן גביר, המועמד מטעם איחוד מפלגות הימין, הודיע כי הוא תובע את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. ליברמן כינה את בן גביר "סוג של שמפניה", שם קוד לסוכן של המחלקה היהודית בשב"כ. בכתב התביעה מובאים דבריו של השופט עודד שחם, שפסק לטובתו של עו"ד בן גביר במקרה דומה בעבר לפני כ-20 שנה, אז כינה אדם אחר את בן גביר "סוכן שב"כ". (יקי אדמקר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully