וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט עונה לסמוטריץ', נתניהו נגד ניסנקורן | עדכוני בחירות

כתבי וואלה! NEWS

12.3.2019 / 10:44

בני גנץ אישר כי ישתתף בכינוס הלובי הפרו ישראלי אייפאק בסוף החודש בוושינגטון. בנט מבהיר לסמוטריץ' כי מי שיקבע את זהות שר החינוך הוא נתניהו. סמוטריץ' מצדו, תקף את פייגלין בגין מצע הלגליזציה. עדכונים שוטפים

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

12:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, המתמודד במקביל במסגרת רשימת כחול לבן, על רקע השביתות ברכבת ישראל. "את השביתות ברכבת צריך להפסיק מיד", אמר נתניהו. "ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות". מנגד בכחול לבן אמרו כי "נתניהו הוא לא קורבן אלא מי שאחראי למחדל הרכבת בעשור האחרון".

מנגד, ניסנקורן טען כי "נתניהו לחוץ מהחקירות ומחפש אשמים במחדלים שהוא מוביל ובכישלון המחפיר שלו ושל שר התחבורה בטיפול בתחבורה הציבורית בישראל. הוא יכול להאשים את כולם גם באי רכישת קרונות שהביאו לעומסי הענק ברכבת ובכך שעשור אחרי תחילת העבודות קו הרכבת לירושלים עדיין עוצר באמצע בנתב"ג- אבל שקרים לא יעזרו לו. כל כהונתי כיו"ר הסתדרות לא אפשרתי פגיעה בנוסעים, מנעתי השבתה ברכבת שתשפיע על הנוסעים והכרעתי בצורה ברורה ונחושה לטובת אזרחי ישראל. עמדה זו גם הבעתי בפני ממלא מקום יו"ר האגף לאיגוד מקצועי ארנון בר דוד, אך אני מודע לכך שהתערבות שלי תיתפס כהתערבות פוליטית". (טל שלו)

אבי ניסנקורן ובנימין נתניהו - 25 פברואר 2019. עיבוד תמונה
נתניהו נגד ניסנקורן/עיבוד תמונה

11:40

יור כחול-לבן בני גנץ, אישר היום (שלישי) כי ישתתף בכינוס הלובי הפרו ישראלי אייפא"ק בסוף החודש בוושינגטון. גנץ ינאם ביום שני במליאת הכנס, ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנאום בכנס ביום למחרת. בכחול לבן אומרים כי בנאומו באייפא"ק גנץ יקרא לחיזוק השותפות האסטרטגית בין ישראל וארה"ב ויגיד ש"לאחר שינצח בבחירות, תחזור ישראל להיות מדינה שכל ארצות הברית תומכת בה, ויסתיים הקרב שמוביל נתניהו בין ישראל ליהדות ארה"ב". טרם ההכרזה על הקמת כחול לבן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התכוון לנאום בוועידה, אולם בסופו של דבר הוחלט כי גנץ ייצג את הרשימה בכינוס. גם יו"ר העבודה אבי גבאי ינאם בפני מליאת הארגון. (טל שלו)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

11:30

שר החינוך נפתלי בנט ענה הבוקר (שלישי) לח"כ בצלאל סמוטריץ', שאמר אתמול כי מי שייקבע מי יהיה שר החינוך הוא לא נתניהו, אלא הכוח שלו יזכה איחוד מפלגות הימין. "מי שיקבע מי שיהיה שר החינוך זה מי שירכיב את הממשלה הבאה, זה נתניהו", אמר בנט בכנס דה-מרקר. "אני הכנתי בארבע שנים האחרונות מסילות ארוכות ויציבות להרבה שנים קדימה בתשתיות בשינוי כיוון דרמטי בתחום המדעים, מתמטיקה, מדעים, אנגלית ובדגש על הפריפריה. עוד נראה את התוצאות בעשור הקרוב אחרי שהיה לנו עשור אבוד, אני אופטימי בסה"כ לעתיד תלמידי ישראל". (דנה ירקצי)

ישיבת ממשלה 24.2.2019. אמיל סלמן, הארץ
"מי שייקבע זה נתניהו". בנט/הארץ, אמיל סלמן

10:51

ח"כ בצלאל סמוטריץ' במתקפה חריפה נגד יו"ר זהות משה פייגלין, על רקע מצע מפלגתו הקורא להובלת לגליזציה של קנאביס בישראל. "פייגלין הוא אדם חסר אחריות, הוא מגולמן שמשחק אותה סטיב ג'ובס נחמד במודעות", אמר בתכנית פתחי וזמרי ברדיו גלי ישראל. "אם הוא אומר שהתנאי שלו להיכנס לממשלה זה להציף את רחובות ישראל בסמים - כי אין דבר כזה סמים קלים - אז כל עוד זה תלוי בי - הוא לא יכנס לממשלה. אני לא מתכוון בשום אופן לזרום עם עגל הזהב הזה, אם יש כמה מסטולים במרצ שרוצים לפתוח את הבוקר עם ג'וינט - שיצביעו לפייגלין. מעולם לא ניסיתי ג'וינט, חס וחלילה".

07:30

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מקום 4 ברשימת כחול לבן, מודה בהקלטות שפורסמו ב"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל כי עמיתו למפלגה, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הוא דמות בעייתית בעייני הבוחר. בהקלטות נשמע אשכנזי משיב לאישה בקהל, במהלך כנס המפלגה בראשון לציון, שטוענת כי היא לא רוצה להצביע לכחול לבן ולקבל את יו"ר ההסתדרות כשר אוצר: "אנחנו מודעים לזה. את לא הראשונה ששואלת. אנחנו לא מתכוונים ליישם מדיניות של הסתדרות בכחול לבן. אנחנו לא מתכוונים שבכחול לבן", וגם ניסנקורן לא מתכוון - שתהיה כאן תרבות של הוועדים".

מכחול לבן נמסר: "כל הציבור הישראלי מוזמן לכנסים הפתוחים, המפוצצים והחזקים שלנו". (טל שלו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully