וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי בכנס כחול לבן: "שלום היא לא מילה גסה אם יהיה פרטנר" | עדכוני בחירות

כתבי וואלה! NEWS

13.3.2019 / 21:35

הרמטכ"ל לשעבר והרביעי ברשימת כחול לבן אמר כי "חייבים לחתור לכך שניפרד מהפלסטינים". גנץ אמר בכנס אחר כי נתניהו מועל בתפקידו כראש ממשלה: "אם ייבחר - תאריך התפוגה שלו מהיר" | עדכונים שוטפים

צילום: רוני כנפו

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

שלט בחירות של מפלגת העבודה סמוך לביתו של צביקה האוזר בתל אביב, 13 במרץ 2019. דנה ירקצי
שלט הבחירות של מפלגת העבודה בתל אביב, הערב/דנה ירקצי

22:12

במסגרת הקמפיין נגד כחול לבן - צעד ראשון המסמל שינוי כיוון ותקיפת המפלגה בראשות גנץ בניסיון למשוך ממנה קולות - תלתה מפלגת העבודה שלט המציג את הרשימה כמפלגת ימין. השלט נתלה סמוך לביתו של מועמד כחול לבן צביקה האוזר, באזור שדרות רוטשילד וכיכר הבימה בתל אביב. בשלט מופיע ציטוט של האוזר, לפיו "התל אביבים חיים בבועה, סופרים פיצוציות ולא פיצוצים", ומלווה אליו הכיתוב "התל אביבים חוזרים לעבודה". (דנה ירקצי)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

21:18

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בכנס בפתח תקווה כי נתניהו "מועל בתפקידו כראש הממשלה שלנו". "השבוע התבשרנו שהשימוע לנתניהו ייערך כבר בתחילת יולי. זה אומר שאם חלילה נתניהו ייבחר - הוא יכהן כראש ממשלה שתאריך התפוגה שלו מהיר. זה כמו חלב עמיד במקרר. חברים - אי-אפשר להוביל מדינה ובאותו הזמן לשבת כנאשם בבית המשפט. זה אבסורד, זה לא טוב וזה גם מסוכן", אמר גנץ, והוסיף: "אין ולא יכול להיות אמון בראש ממשלה הנחשד בשוחד, בהפרת אמונים ובמרמה. לא ייתכן שראש ממשלה החשוד בשוחד ציבורי יהיה אמון על נכסי הציבור". (טל שלו)

מועמד כחול לבן לכנסת גבי אשכנזי בכנס המפלגה ברחובות, 13 במרץ 2019. טל שלו, מערכת וואלה!
אשכנזי בכנס ברחובות, הערב/מערכת וואלה!, טל שלו

21:12

גבי אשכנזי, הרביעי ברשימת כחול לבן, התייחס בכנס ברחובות לסוגייה הפלסטינית ואמר כי "שלום היא לא מילה גסה". לדבריו, "אמרו עליי הרבה דברים, חלש אף פעם לא אמרו עלי. אנחנו אומרים דברים מאוד ברורים בנוגע לירושלים. מה קורה עם השטחים? קודם כל אנחנו בעד מדינת ישראל, ומצד שני אנחנו לא רוצים לספח מחר את השטחים. אף אחד מכם לא רוצה מיליוני פלסטינים מצביעים לכנסת במדינה שלנו. אנחנו בעד גושי ההתיישבות, אנחנו בעד בקעת הירדן, גבולה המזרחי של מדינת ישראל, ומאמינים באחדות של ירושלים".

אשכנזי הוסיף כי "אם יהיה פרטנר אמיתי לשלום, אנחנו חושבים שצריך לנסות למצוא או לממש שלום בצורה אחראית בלי לעשות שום פשרות ביטחוניות, אין מקום לניסויים, אז המילה שלום היא לא מילה גסה. אנחנו לא מוצאים מישהו שבאמת רוצים לעשות שלום, אבל בסופו של דבר חייבים לחתור למצב שאנחנו נפרדים מהפלסטינים".

עוד אמר כי "לנהל את המדינה המורכבת והמתאגרת הזו זה אתגר מורכב אבל לא בלתי אפשרי. הדבר הכי חשוב במדינה הזו זה קודם כל לשמור עליה. זה מה שעשינו כל חיינו, ובעניין הביטחון - כשאנחנו נחזיק את ההגה, כל אזרח במדינת ישראל יכול לישון בשקט". (טל שלו)

20:40

ח"כ עאידה תומא סלימאן אמרה במהלך השקת קמפיין חד"ש בתל אביב כי "הגזען מספר אחת במדינה הזו הוא ביבי נתניהו". לדבריה, "הוא לא 'עושה את זה', זה הוא האמיתי. הוא לא רוצה שנהיה אזרחים, נקודה. גם הפעם ננהר לקלפיות ומעכשיו לא יוכל לישון 30 יום. פעם רצו לקחת ממני את תעודת הזהות. אז אני אומרת - אנחנו אזרחים, ושילמנו מחיר יקר מאד עבור האזרחות הזו. אנחנו בני הארץ הזו. הם מדברים על ליגאליזציה אבל הכל יקום ויפול על הפללה - הפעם יעשו הפללה לכל מי שיתקרב לערבים, למי שהוא שותף של ערבים, של כל מי שהוא נגד כיבוש. נתניהו רוצה להשלים את התכנית שלו". (יואב איתיאל)

אחמד טיבי, עופר כסיף, עאידה תומא סלימאן ואיימן עודה בהשקת הקמפיין של חד"ש- תע"ל, 13 במרץ 2019. ראובן קסטרו
השקת קמפיין חד"ש בתל אביב/ראובן קסטרו

19:30

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (רביעי) לבית המשפט העליון כי לטעמו יש להפוך את החלטת ועדת הבחירות המרכזית ולפסול את מועמדותו של ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, המתמודד מטעם איחוד מפלגות הימין. לצד זאת, היועמ"ש סבור כי יש לאשר את התמודדותו של איתמר בן גביר, וכן של רשימת רע"מ-בל"ד. הדיונים בעניין בעליון יחלו מחר ב-9:00 בבוקר. (דניאל דולב)

12:40

שופטי בג"ץ החלו לדון היום (רביעי) בערעור שהגיש איש עוצמה יהודית איתמר בן גביר, בעתירה שהגיש נגד התמודדות רשימת חד"ש-תע"ל בראשון ח"כ איימן עודה ואחמד טיבי. בן גביר טען אם השופטים לא ימנעו את התמודדות הרשימה - אזי "החברה הישראלית בסכנה, והדמוקרטיה הישראלית בסכנה". מנגד, עורך דינם של אנשי הרשימה דחה את הטענות וטען כי מדובר "בבקשה הזויה ונטולת ניקיון כפיים". (דניאל דולב)

12:00

זמן קצר לאחר שגנץ קרא להתפטרותו של שר החינוך, יו"ר הימין החדש נפתלי בנט השיב לו בנט וטען כי "גנץ הוא חלומם הרטוב של אנשי חמאס". הוא הוסיף כי "אם לאנשי חמאס היתה זכות בחירה, הם היו מצביעים בשביל בני גנץ, גנרל ההססנות. האיש שדוח מבקר המדינה קבע נחרצות שכשל לחלוטין בטיפול במנהרות הטרור, האיש שהוציא תיקו עם חמאס לאחר 51 ימי דשדוש והססנות, האיש שהודה שהוא סיכן ביודעין לוחמי גולני למען מוסריות מזויפת - זה האיש שגם הקים מפלגת שמאל שמנסה לגנוב את דעתם של תושבי ישראל ומעז לחלק ציונים לאלו שפעלו לתקן את הנזק שהוא יצר". (יקי אדמקר)

בני גנץ בכנס של מפלגת "חוסן לישראל" בתל אביב 21 בפברואר 2019. רויטרס
קרא לבנט להתפטר. גנץ/רויטרס

10:00

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא להתפטרותו של שר החינוך נפתלי בנט אחרי שלדבריו השווה בין בג"ץ לחמאס. "הם אפילו לא צריכים כבר להביא את הכהניסטים לכנסת, הם עצמם כאלה", אמר. "הם הפכו את הרע ל'הכל כלול' והקיצוניות כבר בפנים". תגובתו של גנץ באה בעקבות דבריו של בנט אתמול בוועידת דה-מרקר, במהלכה טען שכדי להכריע את חמאס, על ישראל לרסן קודם את סמכויות בג"ץ. "מערכת המשפט כובלת ידי לוחמי צה"ל", אמר. (טל שלו)

09:03

החל הדיון בבג"ץ בנוגע להחלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את מועמדותו של ד"ר עופר כסיף, המתמודד במסגרת חד"ש-תע"ל לכנסת. לדיון הגיע יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ונציגי מפלגתו, שהגיש את העתירה נגד כסיף. (דניאל דולב)

דיון בבגץ - פסילת ד״ר עופר כסיף ממפלגת חד״ש, 13 במרץ 2019. רוני כנפו
כסיף ונציגי חד"ש בדיון בבג"ץ, היום/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully