וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בעקבות הסקרים: "אופטימיים מאוד, נגיע רחוק"

13.3.2019 / 14:25

יו"ר כחול לבן אמר בסיור בשדרות ויישובי עוטף עזה כי הוא אינו מוטרד מהסקרים האחרונים, המנבאים צמצום בפער מול הליכוד וקשיים בבניית גוש חוסם מול הימין. הוא אף מתח ביקורת נגד בנט שיצא נגד בג"ץ, והמדיניות הביטחונית בדרום: "אם נצטרך נחזור לסיכולים הממוקדים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: תומר לוי

ראשי כחול לבן סיירו היום (רביעי) בשדרות וביישובי עוטף עזה. יו"ר הרשימה בני גנץ, שכיהן כרמטכ"ל בימי מבצע צוק איתן, אמר כי הוא אינו מודאג מהסקרים האחרונים, המנבאים בין השאר צמצום פערים בין המפלגה לליכוד וקשיים בהרכבת גוש חוסם מול מפלגות הימין. "אנחנו אופטימיים מאוד ונגיע רחוק", אמר.

בהמשך דבריו, גנץ מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בנוגע לנעשה באזור. "ב-3.5 השנים האחרונות שאחרי צוק איתן היה שקט מוחלט - לא בלונים לא רקטות לא עפיפונים", טען. "לצערי, חוץ מקידום המכשול החשוב לא נעשה כאן שום דבר כדי לשפר את המציאות הביטחונית".

"נדרוש קודם כל את השבת הביטחון", הצהיר גנץ. "נחפש דרכים לקידום אזרחי בתוך הרצועה באפס התפשרות על ביטחון. אם יתקפו אותנו מנהיג מדיניות תקיפה ומתמשכת ואם יהיה צורך נחזור לסיכולים ממוקדים. בחמאס מבינים את זה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
אחמד טיבי באולפן וואלה! NEWS: "רותם סלע אמיצה יותר מבני גנץ"
בג"ץ דן בפסילת עופר כסיף ובעתירה נגד חד"ש-תע"ל

ראשי כחול לבן בסיור בכפר עזה - 13 מרץ 2019. שי מכלוף
"לא נעשה דבר", ראשי כחול לבן בכפר עזה, היום/שי מכלוף
ראשי כחול לבן בסיור בכפר עזה - 13 מרץ 2019. שי מכלוף
"אופטימיים מאוד". ראשי כחול לבן בכפר עזה, היום/שי מכלוף

הוא אף התייחס לדבריו של יו"ר הימין החדש נפתלי בנט, שאמר כי יש לרסן את בג"ץ ואת חמאס. "מאחוריי בעזה יש חמאס שצריך לנצח ולא בג"ץ שאיתו צריך להתמודד", אמר גנץ. "זה לא פלא שבממשלה הזו שר החינוך מרשה לעצמו לעסוק בהסתה נגד מוסדות המדינה. בממשלה שלי שר החינוך יעסוק בחינוך ולא בהסתה".

שותפו להנהגת המפלגה יאיר לפיד, ביקש אף הוא לעסוק בסוגייה הביטחונית בדרום כי "הרתעה משיגים בכוח ורק בכוח. את ההרתעה הזו אנחנו נחזיר". יו"ר תל"ם, שר הביטחון לשעבר משה יעלון הוסיף כי "אלה שמאחורינו ברצועת עזה ובמיוחד מנהיגי חמאס מכירים אותנו מעופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. הפרת ריבונות זה קו אדום מבחינתנו. על הפרת ריבונות משלמים מחיר ובמקביל מענה הומניטרי למי שחי שם".

ראשי כחול לבן בסיור בכפר עזה ובשדרות  - 13 מרץ 2019. כחול לבן, אתר רשמי
"התושבים דורשים ביטחון". ראשי כחול לבן בשדרות/אתר רשמי, כחול לבן
ראשי כחול לבן בסיור בכפר עזה - 13 מרץ 2019. יובל כהן אהרונוב, אתר רשמי
לפיד, גנץ, יעלון ואשכנזי בכפר עזה, היום/אתר רשמי, יובל כהן אהרונוב

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, סיפר על המפגש שערכו בכחול לבן עם צעירים בעוטף עזה, שהחליטו למרות המציאות הביטחונית להקים באזור את ביתם "הם דורשים ביטחון ותחושת ביטחון", אמר. "המציאות כאן בלתי נסבלת לא ייתכן שאזור שלם על תושביו יהיה בן ערובה לסחטנות של החמאס. זה כישלון של מדיניות חלשה".

ראשי כחול לבן בסיור בכפר עזה - 13 מרץ 2019. יובל כהן אהרונוב, אתר רשמי
ראשי כחול לבן בכפר עזה, היום/אתר רשמי, יובל כהן אהרונוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully