וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לעליון: יש לפסול את התמודדות מיכאל בן ארי בבחירות

13.3.2019 / 22:20

לקראת הדיונים בבית המשפט העליון, היועמ"ש הודיע כי לטעמו יש להפוך את החלטת ועדת הבחירות לפי בן ארי יוכל לרוץ במסגרת איחוד מפלגות הימין. לצד זאת, הבהיר כי הוא סבור שיש לאשר את התמודדות איתמר בן גביר ואת רשימת רע"מ-בל"ד

צילום: עררוץ הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (רביעי) לבית המשפט העליון כי לטעמו יש להפוך את החלטת ועדת הבחירות המרכזית ולפסול את מועמדותו של ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, המתמודד מטעם איחוד מפלגות הימין. לצד זאת, היועמ"ש סבור כי יש לאשר את התמודדותו של איתמר בן גביר, וכן של רשימת רע"מ-בל"ד. הדיונים בעניין בעליון יחלו מחר ב-9:00 בבוקר.

על פי עמדתם של מנדלבליט ושל פרקליט המדינה שי ניצן, המקרה של בן ארי "אינו מקרה גבולי". "מדובר במקרה המצוי עמוק בתחום המצדיק ומצריך את פסילת המועמד לפי החוק. זאת, גם לפי המבחנים המחמירים לכך שנקבעו בפסיקה. מניתוח התבטאויותיו, רובן ככולן, עולה כי הן מתייחסות לציבור הערבי בכללותו ולא רק לכאלה אשר היו מעורבים בפעילות טרור", כתב היועמ"ש.

בעמדה שנמסרה לבג"ץ מופיעות התבטאויות רבות של בן ארי כלפי ערבים, מהן מסיק מנדלבליט כי אין לקבל את הסבריו לפיו הוא מתכוון אך ורק לערבים "שאינם נאמנים". "בן ארי קורא לשלילה אלימה של זכויות האוכלוסיה הערבית, לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסיה הערבית, המובחנת כמובן לפי יסוד לאומי אתני כ'אומה רצחנית', 'בעלי אופי בוגדני רצחני', אנשי שמבינים 'רק כוח' וכיו"ב".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
אחמד טיבי באולפן וואלה! NEWS: "רותם סלע אמיצה יותר מבני גנץ"
בג"ץ דן בפסילת עופר כסיף ובעתירה נגד חד"ש תע"ל
כמה קולות שווים מנדט אחד, ואיפה הולכים להצביע? מדריך בחירות 2019

המשך דיונים - פסילת איחוד רשימות הימין והאיחודים של המפלגות הערביות, כנסת, ירושלים. אוליבייה פיטוסי / "הארץ", אתר רשמי
בן גביר לצד ח"כ סתיו שפיר בדיון בוועדת הבחירות שבו אושרה מועמדותו/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי / "הארץ"

מטרה זו של בן ארי, על פי היועמ"ש, היא בגדר יעד מרכזי שלו, ולא נושא טפל ושולי במשנתו, והוא פועל להגשימה. "עיון בכלל דבריו של בן ארי, כפי שאלו צוטטו בהרחבה מפיו, מלמד, וזאת אף אחר הסבריו, כי הוא מתייחס לאוכלוסיה הערבית כולה באופן המקיים את העילה של הסתה לגזענות", נכתב.

ביחס לבן גביר נאמר כי היועמ"ש ופרקליט המדינה סבורים שאף שהתבטאויותיו, שהובאו במסגרת העתירה, קשות וצורמות, יש מקום לאשר את התמודדותו לכנסת. "בהתבטאויותיו המפורטות בבקשה התקרב בן גביר קרבה מסוכנת לקו האסור, שהחוצה אותו מנוע מלהתמודד בבחירות לכנסת", נכתב. "אולם, בעניינו של בן גביר הבקשה איננה מבססת תשתית ראייתית משכנעת, ברורה וחד-משמעית, העולה כדי 'מסה ראייתית קריטית' המאפשרת פסילת מועמד".

מוקדם יותר היום מסר מנדלבליט לבג"ץ גם את עמדתו בנוגע לרשימת רע"מ-בל"ד, שוועדת הבחירות החליטה לפסול מלהתמודד. הוא סבר כי יש להפוך את ההחלטה. "לו הייתה מתמודדת מפלגת בל"ד בבחירות לכנסת לבדה", נכתב, "היה מקום לשקול בכובד ראש את פסילתה. זאת, בגין הראיות החדשות שהובאו לגבי מעשים והתבטאויות של המפלגה וחבריה מאז שנת 2015". אחת הראיות העיקריות בבקשה היא הצעת "חוק-יסוד: מדינת כל אזרחיה", שהוגשה על ידי חברי הכנסת של בל"ד, ונקבע כי אינה תואמת את היותה של ישראל מדינה יהודית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אחמד טיבי ואיימן עודה מציגים את רשימת בל"ד תע"ל לבחירות לכנסת ה-21, 21 בפברואר 2019. אתר רשמי
"לא ניתן לפסול 'חצי רשימה'". טיבי ועודה בהצגת רשימת בל"ד-תע"ל/אתר רשמי

"ואולם", נכתב, "מאחר שעסקינן ברשימה שבה שתי המפלגות מתמודדות ברשימה אחת, ומשעה שלפי המצב המשפטי הקיים לא ניתן לפסול 'חצי רשימה' (להבדיל מרשימה בשלמותה או מועמדים ספציפיים), ומשעה שלא עלתה כמעט שום טענה נגד מפלגת רע"ם...ולאור הגישה המעוגנת עמוק בפסיקה, המצמצמת מאוד בפסילת רשימות, אין מקום לפסול את הרשימה המשותפת". בסוף הדברים כתבו מנדלבליט וניצן: "למותר לציין כי אנו מסתייגים בכל תוקף מאמירות רבות המיוחסות לחברי הרשימה בהווה ובעבר. אולם לא בכך עסקינן אלא בשאלה אם יש מקום לפסילת הרשימה אם לאו".

הבוקר דן בג"ץ באישור מועמדותו של ד"ר עופר כסיף מרשימת חד"ש-תע"ל, ובערעור שהוגש נגד אישור מועמדותה של הרשימה כולה בוועדת הבחירות. בשני המקרים, בהתאם לעמדות שהציג גם בפני הוועדה בשבוע שעבר, סבור מנדלבליט - כפי שיוצג בדיון על ידי עו"ד רועי שויקה ממחלקת הבג"צים - כי יש לאפשר להם להתמודד.

לקראת הדיון מחר אמר בן גביר כי "אנו מקווים כי בית המשפט יעשה מחר את הצדק וידחה את הבקשה לפסול אותי ואת ד"ר בן ארי על הסף. כל בר דעת מבין כי מדובר בעתירה מגוחכת, עתירה שבאה הובאו אמירות חלקיות וקטועות, המהוות נסיון של הרפורמים להשפיע על דעת השופטים באופן פסול. שופטי בית המשפט העליון צריכים להבהיר: לאוהבי ונאמני מדינת ישראל יש מקום בפרלמנט הישראלי, ולתומכי הטרור שתומכים ברצח מתיישבים אין - לא בכנסת, ולא בארץ".

בן ארי תקף לקראת הדיון את היועמ"ש שהמליץ לפסול אותו. "נציג היועץ המשפטי לממשלה טען היום שוב בדיון כי לא קיימת 'מסה קריטית' באשר לטיבי, עודה וחבריהם", מסר בן ארי. "הוא כמובן מתעלם מעשרות הציטוטים אותם הבאנו, בהם אומרים עודה, טיבי, סעדי, עופר כסיף ושאר חברי הרשימה בריש גלי: 'אנו תומכים בארגוני טרור הפועלים נגד המדינה ושוללים את זהותה היהודית', ואילו לגביי, אדם ששירת בצה"ל ונפצע במהלך פעילות צבאית ממליץ מנדלבליט לפסול. את המחבלים של חד"ש-תע"ל יש לפסול, ולנאמני המדינה היהודית יד לאפשר התמודדותם לאלתר".

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully