וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ליועמ"ש: בדוק לאלתר את הדלפת הפריצה האיראנית לטלפון

17.3.2019 / 7:20

באי כוחה של מפלגת כחול לבן פנו למנדלבליט ודרשו לבדוק את ההדלפה, וטענו כי "קיימות שורה של אינדיקציות המוליכות את נתיב 'ההדלפה' ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים". בפנייה נטען כי ההדלפה מהווה "פגיעה חמורה בבטחון המדינה"

צילום: פייסבוק

יו"ר מפלגת כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, פנה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק לאלתר את הדלפת הפריצה למכשיר הטלפון הנייד שלו. על פי הפרסום בחדשות 12, איראן שאבה את כל תכולתו של המכשיר.

"הואיל ועל-פי הידיעה אירוע 'הפריצה' נעשה לפני זמן רב; והואיל ואין להעלות על הדעת כי גורם
בשירותי הביטחון היה מדליף פרטים על 'פריצה איראנית' לכאורה; ובשים לב לעיתוי בו 'הודלפה'
הידיעה - דעת לנבון נקל, כי המדובר ב'הדלפה' שמקורה בגורם בעל נגישות למידע בטחוני רגיש, ובעל
אינטרס לנסות ולפגוע ברא"ל (במיל') גנץ", נכתב בפנייה.

עוד נכתב כי "אין לכחד, כי קיימות שורה של אינדיקציות המוליכות את נתיב 'ההדלפה' ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים. דא עקא, נוכח חשיבותה הקריטית של הסוגיה, אין מקום להשערות, כי אם
להליך בדיקה מהיר, יסודי, ונחרץ לגלות את מקור 'ההדלפה'". במכתב החתום על ידי עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל נטען כי הדלפת מקרה שעלולות להיות לו השלכות בטחוניות, הכוללת פרטים ספציפיים, מהווה "פגיעה חמורה בבטחון המדינה", והאשימו כי אם היא נעשתה ממניע פוליטי הרי שמדובר ב"הפרת אמונים בדרגה החמורה ביותר".

"קשה להעלות על הדעת אובדן דרך מוסרית מובהק יותר, מאשר מצב דברים בו בטחון המדינה, והגורמים הממלכתיים האמונים עליו, משועבדים לטובת אינטרס פוליטי צר", סיכמו עורכי הדין ודרשו בדיקה לאלתר של המקרה. עוד ביקשו בפנייה, נוסף על בדיקת ההדלפה, כי היועמ"ש יורה למערך הסייבר הלאומי להימנע מפעולות שעשויות לשרת גורמים פוליטיים.

בחירות 2019 - סיקור נרחב בוואלה! NEWS:
גנץ לרה"מ: "אותי תלמד מה זה חזק?"; נתניהו: "איראן תומכת בו"
גנץ על הפריצה לטלפון הנייד שלו: "סיפור פוליטי הזוי"

יו"ר כחול לבן בני גנץ בנאום בניר עם, 15 במרץ 2019. ניב אהרונסון
יו"ר כחול לבן בני גנץ בנאום בניר עם, יום שישי האחרון/ניב אהרונסון

אנשי המפלגה תקפו בסוף השבוע את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הפרסום, ואמרו כי "אין שחר לתדרוכים המתבצעים על ידי מקורבי ראש הממשלה". "גנץ הוא המועמד המוביל לראשות ממשלת ישראל וברור לכל אזרח ולכל בר דעת שתזמון ההדלפה אינו מקרי. תדרוכיהם של מקורבי נתניהו והפצת השקרים בסיטונות מוכיחים מעל לכל ספק מי עומד מאחורי הפרסום ולמה", נמסר ביום שישי.

במפלגת כחול-לבן הכחישו את השמועות שלפיהן בטלפון היה סרטון אינטימי. "בטלפון האישי של גנץ, שהותקף לפני חודשים ספורים לא היה מידע בטחוני, לא היו סרטונים מביכים והוא מעולם לא עמד בפני סחיטה". גנץ התנער אתמול מהטענות לפיהן היה נתון לסחיטה ואמר ביום שישי בהצהרה בעוטף עזה כי "אנחנו נמצאים פה בסיפור על אירוע ביטחוני מתמשך ופתאום מישהו הוציא סיפור פוליטי. זה סיפור רכילותי הזוי".

בלשכת ראש הממשלה דחו את הטענות כלפיהם, והבהירו כי "ראש השב"כ לא עדכן את ראש הממשלה או מי מטעמו בענייניו של גנץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully