וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגרתי את הדלת, לא נעלתי": גנץ לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו

בהקלטות שפורסמו בחדשות 13 נחשף כי למרות הצהרתו ערב החלטת היועמ"ש שלא יצטרף לממשלת נתניהו, גנץ אמר בשיחות סגורות כי השתמש במונח "בסיטואציה שנוצרה" כדי לאפשר חופש פעולה עתידי. הוא גם לא שלל שותפות משמעותית עם החרדים. ומה הוא חושב על תפקודו הכלכלי של רה"מ?

צילום: ערוץ 13

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודה בשיחות סגורות כי הוא אינו פוסל ישיבה בממשלה עם בנימין נתניהו, זאת חרף הצהרותיו ערב פרסום כתב החשדות נגד ראש הממשלה - כך נחשף בהקלטות שפורסמו הערב (שני) בחדשות 13. בהקלטות נשמע גנץ בשיחה עם קומץ משתתפים, בהן הוא מסביר את כוונותיו העתידיות במו"מ הקואליציוני גם בנוגע לשותפים אפשריים אחרים כמו המפלגות החרדיות.

עם פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע לכוונה להגיש נגד נתניהו כתב אישום בכפוף לשימוע, הכריז גנץ כי בסיטואציה שנוצרה מפלגתו לא תשב בממשלה עם נתניהו. אולם בהקלטה שנחשפה הסביר גנץ את אמירותיו. "בחרתי את צמד המילים 'בסיטואציה שנוצרה', בשביל לא עד הסוף לסגור את הדלת ולנעול אותה, היא תהיה סגורה, לא נעולה", אמר. "עכשיו כמו שראינו, החיים דינמיים, הסיטואציה יכולה להשתנות, טראמפ יגיש תוכנית, אני אנצח, טראמפ יגיש תכנית. טוב, מה עכשיו?".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גנץ על פרשת הצוללות: "יש שבר שלא ניתן לאיחוי - נתניהו שיקר"
הליכוד: "מסע ציד נגד רה"מ". באופוזיציה תקפו: "נתניהו מבייש את המדינה"
הסרטון החדש של שקד, מיקי זוהר נגד מצעדי הגאווה | עדכוני הבחירות

מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גנץ במהלך מסיבת עיתונאים, הערב/ראובן קסטרו

לפי ההקלטות, לצורך החלפת נתניהו, גנץ בונה בין היתר על שותפות משמעותית עם החרדים, זאת בניגוד לעמדותיו של שותפו יאיר לפיד. "על מה אנחנו מדברים? הוא (נתניהו) פשוט מכר את המדינה!", טען גנץ. "עכשיו הוא יעשה חוק צרפתי, אז אני עכשיו אשאר אדיש לסיפור הזה ואני לא אמכור את נשמתי ולא אעשה קואליציה עם החרדים, אני שולח לכם (למפלגות החרדיות) דף ריק, חתום למטה בני גנץ, שני שליש דף שלכם תמלאו למטה מה שאתם רוצים, תשאירו לי שליש, אני אמלא מה שאני רוצה".

בהמשך גנץ מתח ביקורת גם על תפקודו של שר האוצר משה כחלון: "אני יושב עם אנשי אוצר אני עושה עם אנשי תקציבים, אני יודע מה קורה, בשנה הבאה הקטסטרופה. כחלון לא רוצה להחליף את עצמו. כחלון לא רוצה להחליף את שר האוצר שמחליף את כחלון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה, 17 במרץ 2019. רויטרס
"הגיע לקצה שלו". נתניהו/רויטרס

לבסוף, גנץ התייחס גם לתפקודו הכלכלי של נתניהו, והביע דעה מעורבת. "המצג הזה שהוא (נתניהו) מתבסס על מצב מקרו נכון, הגיע לקצה שלו", אמר. "זה קרה כי ביבי לא ביצע, את הייתרונות שהוא עצמו יצר בראיה מקרו כלכלית, הוא לא לקח את הכסף שהוא הצליח לייצר עם כלכלת מקרו נבונה ושם את זה בתוך מנועי צמיחה מהסוג של חינוך ותשתיות של פיתוח הפריפריה, של חינוך נכון כמו שצריך, הוא לא פתר את בעיית החינוך כמו שצריך, ביבי השאיר פה מקום חרב".

ממפלגת כולנו נמסר בתגובה: "אם גנץ כל כך מבין בכלכלה, למה הוא נכשל בעסקה הראשונה שעשה בחייו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully