וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות דורשת הבהרות מהליכוד, החרדים נגד ליברמן | עדכוני בחירות

יו"ר הוועדה השופט מלצר הורה לליכוד להסביר מדוע נתלו שלטי תעמולה במסיבת העיתונאים שערך נתניהו במעונו, חרף האיסור על כך. ח"כים חרדים הגיבו לסרטון שבו ליברמן התחפש לרב: "נאבק על ההישרדות". עדכונים שוטפים

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

יאיר לפיד ובני גנץ בחשיפת התוכנית הכלכלית-חברתית של כחול לבן, גני התערוכה, 21 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גנץ ולפיד בגני התערוכה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

18:00

ראשי כחול לבן בני גנץ ויאיר לפיד הציגו הערב את התכנית הכלכלית של מפלגתם במסיבת עיתונאים בתל אביב. בין היתר, הבטיחו גנץ ולפיד תוספת של מיליארדים לתקציב הבריאות, הפעלת מעונות יום בחינם עד גיל שלוש, הקמת קבינט תחבורה שיעסוק בתחבורה הציבורית והשיתופית והפחתת יוקר המחייה. (טל שלו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה, 10 במרץ 2019. רויטרס
נתניהו/רויטרס

17:35

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הורה לליכוד להסביר עד יום ראשון בשעה בשעה 14:00 מדוע נתלו שלטי תעמולה במסיבת העיתונאים שקיים נתניהו במעונו הרשמי, חרף החלטתו של מלצר שאסרה זאת מפורשות. הוא אף הורה כי גם בנסיבת העיתונאים שנתניהו צפוי לקיים בערב עם מזכיר המדינה האמריקני פומפאו, אין לתלות כל שלטי תעמולה מטעם הליכוד או ראש הממשלה. (דניאל דולב)

15:55

חברי כנסת מהמפלגות החרדיות הגיבו לסרטון שפרסם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שבו הוא נראה מחופש לרב ומקריא "פסק הלכה". ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) פרסם אף הוא סרטון בנוסח דומה, ובו אמר "אני הצדיק מבני ברק מברך את בני ישראל שגם הפעם הבטחתו של הצדיק מקישינב תצליח ונהפוך הוא, כמו שהיא הצליחה עם איסמעיל הנייה, שבאמת חי וקיים ונושם מעבר ל-48 שעות".

גם חברו לסיעה אורי מקלב הגיב בסרטון שבו אמר "בכל השיח הפוליטי בחרת שוב ושוב להכפיש ולהשמיץ. תציג הישג אחד של המפלגה. תסביר מדוע עזבת ופירקת ממשלת ימין, תוך חוסר אחריות לאומית תוך מצב ביטחוני מורכב מאוד. הטעות הזו בשיקול דעת טופחת על פניך ואתה נאבק על ההישרדות. הנייה אמרנו, חמאס אמרנו, איפה כל ההצהרות וכל ההכרזות שלך על 48 שעות? מילים, מילים בלי שום מעשים. תסביר את השחיתות שדבקה במפלגה שלך, שבכירים מואשמים בשחיתות עמוקה. אין אחריות, אין נאמנות, צביעות - יש. מדוע אתה רץ לרבנים לבקשת את הברכה, ומצד שני אתה רודף ציבורים שלמים רק בגלל אמונתם. האמן לי, הדמות שמתאימה לך להתחפש היא ויזתא וזרש".

11:44

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט הודיע אתמול (רביעי) למארגני וועידת אייפא"ק כי לא יגיע לנאום בכנס הלובי הפרו ישראל בארצות הברית בשבוע הבא. בנט היה אמור לנאום ביום ראשון במליאת הכנס אך הסביר למארגנים שבשל אילוצי לו"ז וקמפיין הבחירות הוא מבטל את השתתפותו. בוועידת אייפא"ק צפויים לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ, יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, וממלא מקום שר החוץ ישראל כץ. (טל שלו)

מסע"ת של הימין החדש - הצטרפותה של אלונה ברקת למפלגה, בית העיתונאים, תל אביב  7 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
לא יינאם באיפא"ק. בנט/ראובן קסטרו

10:21

החל הדיון בוועדת הבחירות המרכזית בבקשת איחוד הימין לבצע שינויים ברשימה, זאת לאחר שנפסלה מועמדותו של איש עוצמה יהודית מיכאל בן ארי בבחירות. נציגי האיחוד ביקשו להקפיץ את עמיתו של בן ארי לעוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מהמקום מהמקום השמיני למקום החמישי. עוד ביקשו להקפיץ את הנציג הבא של עוצמה יהודית ברשימה - יצחק שמעון וסרלאוף, שממוקם היום במקום ה-39. מטרת הבקשה הייתה שמירה על האיזון בין שלוש המפלגות באיחוד. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט קבע בחוות דעתו כי יש לדחות את הבקשה. (דניאל דולב)

ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר וברוך מרזל לאחר הודעת בג"ץ על פסילת בן ארי לריצה בבחירות, 17 במרץ 2019. רויטרס
הוועדה דנה ב"הקפצת" בן גביר. אנשי עוצמה יהודית/רויטרס

09:37

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פרסם היום (חמישי) סרטון תעמולה ברוח פורימית במיוחד. בסרטון נראה ליברמן מחופש לרב. הוא קרא "פסק הלכה" ובו הוא מאשר מהלכי חקיקה חילוניים כמו נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת. (אור רביד)

07:29

שר העלייה והקליטה יואב גלנט (הליכוד) קרא היום (חמישי) ליו"ר כחול לבן בני גנץ לחשוף את המידע שנמצא בטלפון הנייד שלו שנפרץ על ידי איראן. בריאיון בגלי צה"ל אמר גלנט כי גנץ "שם את עצמו בעמדה ציבורית, אנחנו צריכים לדעת מה היה שם לעומק. בסופו של דבר האיראנים הם אלה שמחזיקים במידע הזה, והם האויב הכי קשה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully