וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יגיש תביעת דיבה נגד גנץ ויעלון: "הקריאה בוגד - הסתה"

22.3.2019 / 20:23

ראש הממשלה הודיע כי הנחה את פרקליטיו להגיש תביעת דיבה נגד ראשי "כחול לבן", לאור התבטאויותיהם בימים האחרונים בעקבות הגילויים החדשים על מניותיו. נתניהו: "השקרים הם חציית קו אדום". על רכש המניות אמר: "זיהיתי השקעה נכונה". לפיד: "ביבי, תבע אותי, אסיר חסינות"

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שישי) כי הנחה את פרקליטיו להגיש תביעת דיבה נגד שניים מראשי כחול לבן - בני גנץ ומשה יעלון. לדבריו, "הקריאה 'בוגד' נגדי מצד לפי, גנץ ויעלון היא הסתה חמורה שאסור לעבור עליה לסדר היום. השקרים של לפיד, גנץ ויעלון הם חציית קו אדום", אמר בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק.

כל ראשי מפלגת כחול לבן תקפו בימים האחרונים בחריפות את נתניהו ברקע הגילויים החדשים בפרשת המניות. גורמים בסביבת נתניהו אומרים כי התביעה אינה מוגשת נגד יאיר לפיד בשל העובדה שיש לו חסינות מתוקף היותו חבר כנסת. הטיעון של החסינות של לפיד לא ברור - שכן עד שהליך התביעה יחל, אם בכלל, גם גנץ וגם יעלון צפויים גם הם ליהנות מחסינות כחברי כנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לפומפאו: "על הקהילה הבינלאומית להכיר בגולן כשטח ישראל"
"לחצים פוליטיים": יו"ר ועדת ההיתרים שפסל את מימון נתניהו התפטר
הגחמה של טראמפ ונתניהו: נפתחה ההרשמה למלחמת שלום הגולן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, 17 במרץ 2019. רויטרס
הורה לתבוע דיבה. נתניהו/רויטרס

באשר לגבי אשכנזי, הבהיר גורם בסביבת ראש הממשלה כי הוא לא יתבע משום שלא השתמש במילה "בוגד".

בתגובה לאיום התביעה הודיע ח"כ לפיד כי יסיר את החסינות. "ביבי, תתבע אותי", כתב לפיד בטוויטר. "אני מודיע לך חגיגית, אני מסיר את חסינותי. מפני שנינו יודעים שבסרטון ששיגרת הערב היו אינסוף שקרים. אתה יודע היטב שלא קראנו לך בוגד בפרשת הצוללות, מעניין שזו המילה הראשונה שקפצה לך לראש".

בהמשך הסרטון מתייחס נתניהו לקשר בין המניות לפרשת הצוללות, אותו הוא מכנה "עלילת דם אבסורדית". "אין שום קשר בין המניות שרכשתי ומכרתי לפני שנים לבין רכש הצוללות. על הרכש הזה החליט הקבינט משיקולי ביטחון המדינה. ב-2007 כשהייתי חבר כנסת, ולא חבר ממשלה - השקעתי בחברה פרטית עם טכנולוגיה ייחודית".

עוד באותו נושא

הגחמה של טראמפ ונתניהו: נפתחה ההרשמה למלחמת שלום הגולן

לכתבה המלאה

"כל ההחלטות על הצוללות - החלטות ענייניות"

"ב-2010 מכרתי את המניות, שנה וחצי לפני שישראל חתמה על רכישת הצוללת הראשונה. שנתיים לפני שהגרמנים מכרו צוללות למצרים. בניגוד לגנץ, אני מבין בכלכלה, וזיהיתי השקעה נכונה. כשרכשתי את המניות, גם אנשים אחרים רכשו מניות. כולנו שילמנו מחיר זהה למניה, ללא שום הנחות. הכול דווח בשקיפות מלאה לרשויות. שילמתי מיסים כחוק", הוסיף נתניהו.

נתניהו המשיך לתאר את תהליך רכש הצוללןות ואמר כי "יש קומץ אנשים במדינה שיודעים פרטים על הנושא הרגיש הזה. היועץ המשפטי לממשלה קבע נחרצות, אחרי שהוא בדק את כל החומרים, שההחלטה שלי בעניין הצוללות שלנו ושל המצרים - אלה החלטות ענייניות ומקצועיות".

"לפיד, יעלון וגנץ מוכנים לסכן את ביטחון המדינה בנושא רגיש מאין כמוהו, כי הם יודעים שאני לא יכול לשתף אתכם בכל העובדות. בכל שנותיי בפוליטיקה לא ראיתי הפקרות כזאת. לפיד, יעלון וגנץ הם שמאל שקרן. אבל אנחנו יודעים מאיפה זה בא. מהעובדה שבני גנץ יודע שהאיראנים מחזיקים מידע רגיש בעניינו שהוא מסרב לחשוף", הצהיר נתניהו.

מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון. ראשי כחול לבן/ראובן קסטרו

נתניהו אמר כי "איראן מכחישה את העובדה שהיא פרצה לטלפון של בני גנץ, כי הם יודעים שהוא תמך בהסכם הגרעין, ולכן הם רוצים אותו כראש ממשלה. אסור שאיראן תוכל לסחוט אדם שמתיימר להיות ראש ממשלה. גנץ חייב להתייצב ולספר את העובדות לגביו".

יעלון נשאל שלשום בריאיון ב"כאן" אם נתניהו בוגד, וענה כי "נושא הצוללות בהחלט עלול להגיע עד כדי בגידה ויכול להיות שזה מה שמונע מהיועץ המשפטי לממשלה למצות את העניין". אחרי שהותקף על דבריו, הבהיר בטוויטר כי "מי שהשתמשו במילה 'בוגד' היו המראיינים אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד. חלאס עם השקרים".

ראשי המפלגה כינסו השבוע מסיבת עיתונאים לאור הפרסומים כי נתניהו היה בעל מניות בחברה של בן דודו, נתן מיליקובסקי, שהיה קשור עסקית לתאגיד טיסנקרופ, החברה הגרמנית שעומדת במרכז פרשת הצוללות. גנץ אמר באירוע כי "התגלו פרטים חדשים וחמורים אודות עסקת הצוללות. פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה. עומדים מולכם שלושה רמטכ"לים וחבר קבינט שהוסתר מהם שראש מהמשלה מקבל כסף".

(עדכון ראשון 17:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully