וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשיפות בפרשת הצוללות: הפערים בין נתניהו לגנץ נשמרים

נתניהו יצא באופן נדיר לתקשורת כדי להתעמת עם הטענות שהוטחו בו בפרשת הצוללות, אולם בהשוואה לסקר וואלה! NEWS הקודם, סקרי בחירות שנערכו על ידי חדשות 12 ו-13 מעידים כי הפער בין גנץ לנתניהו נשמר. גנץ ולפיד זוכים ל-31 ו-32 מנדטים, בעוד שהליכוד נותר עם 28

עריכה: ניב מעוז

24 שעות לאחר הריאיון בחדשות 12 בו טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ידע על מכירת הצוללות למצרים, ואף ניסה להפריך את הטענות כלפיו בפרשה, הפער בין הליכוד לכחול לבן נשמר. על פי סקר חדשות 12, אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן בראשות בני גנץ הייתה זוכה ב-32 מנדטים בעוד שהליכוד ב-28. על פי סקר חדשות 13, כחול לבן הייתה מקבלת 31 מנדטים, והליכוד למספר מנדטים דומה - 28.

שני הסקרים מנבאים גם התחזקות למפלגת העבודה, שזוכה לעשרה מנדטים והופכת למפלגה השלישית בגודלה. כמו כן, שני הסקרים מנבאים ייתרון לנתניהו בגוש הימין לעומת גוש שמאל מרכז. על פי סקר חדשות 12, חד"ש - תע"ל עם 7 מנדטים, יהדות התורה - 7, ש"ס - 6, הימין החדש - 5, איחוד מפלגות הימין - 5. לראשונה זה חודש גשר של אורלי לוי אבקסיס שבה מעל לאחוז החסימה עם 4 מנדטים, מרצ עם מספר מנדטים דומה, כך גם רע"ם-בל"ד, ישראל ביתנו וזהות. בפעם הראשונה, כחלון נשאר מחוץ לכנסת עם 2.6%.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במעון בבלפור ב-21 במרץ 2019. קובי גדעון, לע”מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע”מ

בהתאם לסקר זה, גוש הימין נהנה מיתרון קל עם 59% לעומת 57% של גוש השמאל מרכז. כמו כן, אורלי לוי אבקסיס שאינה מזדהה עם אף אחד מהגושים צפויה להפוך למוקד חיזורים בשל יכולתה לחזק כל גוש.

בסקר חדשות 13 הנתונים שונים מעט, אולם גם שם מאזן הגושים נשמר. איחוד הימין עם 8 מנדטים, חד"ש-תע"ל 7, יהדות התורה - 6, וכך גם משה פייגלין וזהות שמתחזק אף הוא ל-6, הימין החדש, כולנו של כחלון, ש"ס, ומרצ זוכות ל-5 מנדטים כל אחת, רע"ם בל"ד - 4, ואילו ישראל ביתנו ואורלי לוי אבקסיס נותרו מתחת לאחוז החסימה. על פי מצב זה, גוש הימין עומד על 63, בעוד שגוש השמאל מרכז עומד על 57.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו ממשיך להוביל בפער על גנץ. בסקר חדשות 12 הוא זוכה ל-39% מול 34% לגנץ. בחדשות 13 45% לנתניהו מול 38% לגנץ.

עוד באותו נושא

מנדלבליט סותר את גרסת נתניהו: "לא נחשפתי למידע סודי על הצוללות"

לכתבה המלאה
יאיר לפיד ובני גנץ בחשיפת התוכנית הכלכלית-חברתית של כחול לבן, גני התערוכה, 21 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גנץ ולפיד/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully