וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: לוועדת הבחירות אין סמכות לפסילת הסרטון של חזן | עדכוני בחירות

כתבי וואלה! NEWS

25.3.2019 / 22:53

מנדלבליט פרסם את חוות דעתו בעקבות סרטון המערבון של יו"ר צומת. במערכת הפוליטית מגיבים בעקבות ההסלמה הביטחונית. עדכונים שוטפים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

במערכת הפוליטית מגיבים לירי לשרון | כל הפרטים:

- רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בבית במושב משמרת שבשרון
- שתי נשים נפצעו באורח בינוני, חמישה נוספים נפצעו באורח קל
- ראש הממשלה נתניהו עודכן בפרטי האירוע ויקצר את ביקורו בארה"ב: "התקפה נפשעת, נגיב בעוצמה"
- גנץ: "נתניהו איבד את הביטחון"
- שר הכלכלה אלי כהן קרא לחזור לסיכולים הממוקדים
- כחלון: נדון בקבינט ונשנה גישה, התגובה תהיה כואבת
- בנט: התפקיד של מנהיג ישראל הוא לתת ביטחון לתושבים

22:53

יו"ר האיחוד הלאומי ומראשי איחוד מפלגות הימין בצלאל סמוטריץ' קרא להחמרת תנאי כליאתם של אסירי חמאס בהתאם למינימום המתחייב, זאת בעקבות ההסלמה בדרום. הוא אף קרא להחזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים והזהיר מפני הפסקת אש "זו תהיה כניעה לארגון טרור שתוביל רק לדחיית הסבב הבא בלי שחמאס הורתע. רק אנחנו צריכים להחליט איך, כמה, מתי ובאילו תנאים תהיה הפסקת אש"

22:33

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט הביע התנגדות לכינון הפסקת אש מול חמאס. "ברגעים אלה הדבר יהיה רוח גבית לטרור", אמר. "אין מדינה בעולם שלא תגבה מחיר על טילים על אזרחיה, ואין מדינה בעולם שדם אזרחיה הפקר כפי שאנו חווים בימים האחרונים. הפצצת מבנים ריקים מסכנת את הרתעת ישראל ומביאה עלינו את הטילים הבאים. אני נמצא הלילה עם תושבי עוטף עזה, ואעשה הכל כדי לא לאפשר לביזיון כזה לקרות".

עוד באותו נושא

רקטה מעזה פגעה בבית בשרון; שבעה נפצעו קל עד בינוני

לכתבה המלאה

20:00

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט מסר הערב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, את עמדתו בנוגע לעתירה שדרשה להוציא צו מניעה כנגד הסרטון של אורן חזן בו הוא נראה יורה בח"כ ג'מאל זחאלקה. היועמ"ש סבור כי ליו"ר ועדת הבחירות אין סמכות להוציא צו מניעה כנגד הפצת הסרטון, שכן סמכותו מוגבלת להפרה של חוקי הבחירות.

עם זאת, היועמ"ש הבהיר כי הוא ופרקליט המדינה שי ניצן "מסתייגים בחריפות מתוכן הסרטון, וסבורים כי אין כל מקום לביטויים בעלי תוכן אלים תעמולת הבחירות". עוד נכתב בעמדת היועמ"ש כי בהנחייתו פנתה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, וביקשה להסיר את הסרטון ואת התגובות אליו, וכי לפי שעה פייסבוק ואינסטגרם נענו לבקשה. בנוסף, לדבריו, הוא בוחן פתיחה בחקירה פלילית בשל הסרטון.

נפתלי בנט מגיע לזירה בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
בנט במקום נפילת הרקטה במשמרת, היום/ראובן קסטרו

12:35

שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, גינה את שיגור הרקטה לעבר מושב משמרת שבשרון. "שוב ישראל מותקפת מעזה. שוב נורתה רקטה לעבר אזור עירוני גדול בישראל, שפגע בבית וגרם לקריסתו ולשישה פצועים. אנו מגנים את האלימות הזו מעזה ועומדים על זכותה של ישראל להגן על עצמה", מסר גרינבלט. (טל שלו)

11:17

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לפגיעת הרקטה בבית בשרון במהלך ביקור בבית החולים סורוקה. "אנו שומעים בשעות האחרונות כל מיני תירוצים והסברים מצד ארגוני הטרור בעזה, וצריך להבהיר - אנו רואים בחמאס כארחאי על כל מה שקורה ברצועת עזה", אמר. "זו פעולה מאוד חמורה ואני מעריך שתהיה תגובה קשה ועוצמתית שתיראה ותורגש, וחמאס ישלם מחיר כבד מאוד על מה שקרה". (יניר יגנה)

11:10

שר החינוך ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט הגיע גם הוא לזירת פגיעת הרקטה במושב משמרת, ואמר כי "אם יתנו לי את המפתחות, אני יודע לטפל בעזה". לדבריו, "מה שצריך לעשות כבר היום - להרוס את כל בתי המחבלים ביהודה ושומרון שרצחו בשנתיים האחרונות. צריך לטפל גם בהנהגה בצורה תקיפה. לבטל את ההוראה השערורייתית שלא יורים על משגרי עפיפונים. אם היו מקשיבים לי לפני שנה, משגרי העפיפונים לא היו מגיעים לרמות האלה, ולא לרקטות על תל אביב ועל משמרת". עוד הוסיף בנט כי "התפקיד של מנהיג מדינת ישראל הוא לתת ביטחון לתושבי מדינת ישראל, אני מוכן לקחת על עצמי את פרויקט חמאס". (דנה ירקצי)

משה כחלון מגיע לזירה בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
כחלון במושב משמרת, היום/ראובן קסטרו

10:52

שר האוצר משה כחלון ביקר במקום פגיעת הרקטה במושב משמרת שבשרון, ואמר כי "הקבינט ידון במתן תגובה כואבת, נשנה את הגישה. גם אם הם טעו, על טעויות משלמים". כחלון התייחס להרס הבית ומסר כי כבר בזמן הקרוב תוכל המשפחה שביתה נפגע להשתכן במלון או לשכור בית באזור, וכי הנזקים יוערכו על מנת שיוכלו לקבל סיוע ופיצוי. (דנה ירקצי)

10:30

שר הכלכלה אלי כהן הגיע לבית שנפגע מרקטה במושב משמרת שבשרון, וקרא לחידוש הסיכולים הממוקדים ברצועת עזה. "ברגע שהמדיניות שלנו בנושא הזה וההרתעה נשחקה, זה קרה. הם צריכים לדעת שהם ישלמו מחיר. צריך לפגוע במי שנתן את ההוראה. אנחנו יודעים שכבר עכשיו הם מסתתרים במחילות, אבל אנחנו צריכים לוודא שהם לא יצאו משם", אמר לאולפן וואלה! NEWS. (דנה ירקצי)

10:25

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב לנפילת הרקטה במושב משמרת שבשרון, ואמר כי "הפצצות לא מונעות הפצצות, אלא רק מעצימות את הייאוש שמביא בעקבותיו עוד אלימות והרס". לדבריו, "מדיניות האיומים לא הובילה אותנו לשום מקום. הגיע הזמן להבין שבלי משא ומתן ובלי מתן תקווה לתושבי עזה, נמשיך לחיות בין סבב אלימות אחד למשנהו".

09:30

יו"ר מרצ תמר זנדברג התייחסה לירי לעבר השרון בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "הפסקת אש שצריכה לכלול את שיקום הרצועה, אם יש ילדים רעבים מעבר לגבול, לא יהיה לנו שקט. אנחנו שומעים התלהבות מהימין ואי אף פעם לא מביאה תוחלת, לא מביאה לשום מקום", אמר זנדברג. "צריך משא ומתן כולל גם עם הרשות הפלסטינית, עם אבו מאזן בגדה, מדובר בשני חלקים של אותו עם. אסור בשום פנים ואופן להידרדר לפתרון צבאי. את הפתרון המדיני והכולל אנחנו אף פעם לא מנסים, זה סכסוך שצריך לפתור אותו, לרדת לשורשו ולעומקו - אחרת לא יהיה שקט".

"צריך לכנס את כל הגורמים באזור לדבר, במשא ומתן שעובר גם דרך רמאללה, דרך אבו מאזן. נתניהו עושה ההיפך. הוא מתנהל מול חמאס באופן טקטי, זה בדיוק ההיפך ממה שצריך לעשות", אמרה. "כולם מחכים לראות את המשא ומתן. כל פתרון אחר הוא עוד טלאי ועוד טלאי. הממשלה צריכה לשנות כיוון לגמרי. עוד ממשלה שתהיה חיקוי חיוור לממשלת הימין, זה כבר יש לנו. אם אנחנו רוצים להחליף, אנחנו צריכים באמת מהפך, שיהיה שינוי אמיתי באיך שהממשלה פועלת".

אל כהן במטה מפלגת כולנו בבת ים , פברואר 2019. ראובן קסטרו
כהן/ראובן קסטרו

09:25

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לפגיעה הישירה בבית במושב משמרת הבוקר בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS. "יש הסבר לירי הזה, יש שחיקה של ההרתעה הישראלית ואבדן של תחושת הביטחון. אי אפשר כל פעם לספר סיפורים שנורו רקטות במקרה לגוש דן, ושאתמול נפצעו שני קציני שב"ס על ידי אסירי חמאס ושזה כנראה במקרה. ביום ראשון שעבר היה פיגוע טרור בבוקר, ובצהריים ראשי חמאס בירכו על הרצח של ישראלים, ואמרו שזו הדרך היחידה שהכובש הציוני מבין", אמר ליברמן.

"כרגע חמאס מאותת, הוא דורש 30 מיליון דולר מממשלת ישאל לפני הבחירות. ממשלת ישראל אומרת שתיתן את זה אחרי הבחירות. אחרי הפיגוע, בערב התכנס הקבינט והחליט להכפיל את סכום הפרוטקשן ל-30 מיליון דולר. זו שורה של מחוות אבל חמאס לא מסתפק בזה, הוא כל הזמן מאותת. שום דבר הוא לא במקרה, גם הבית שספג פגיעה ישירה היום זה לא במקרה", אמר.

ליברמן הוסיף כי "צריך לאמץ מדיניות כוללת, לא להסתפק בפעלולים ובפירוטכניקה. לגנץ אין זכות דיבור בנושא רצועת עזה, כרמטכ"ל הוא הוביל את המבצע הכי כושל - צוק איתן. 52 יום לא עשינו כלום. הייתי חבר קבינט ונתתי ביקורת קשה על מבצע צוק איתן, אני חושב שזה היה כישלון מהדהד. צריך להבין, לטרור יש שלושה מרכיבים - אידיאולוגי, מבצעי וכספי. בלי לטפל בשלושת המרכיבים אי אפשר להכריע טרור".

08:58

מפלגת מרצ התייחסה הבוקר לירי לעבר מושב משמרת שבשרון. "ירי על אזרחים הוא פשע מלחמה. מחשבותינו וליבנו עם בני המשפחה הפצועים ואנחנו מקווים להחלמתם השלמה והמהירה. בסופו של יום, הידרדרות לעימות כולל אינה אינטרס ישראלי ואסור להיגרר לשם, משמעותה רק עוד הרוגים ופצועים ובסופה חזקה לאותה נקודה. אזרחי ישראל משלמים את מחיר ההימנעות של ממשלת נתניהו ממשא ומתן מדיני", נמסר מהמפלגה. "לעזה אין פתרון צבאי. כל ההצהרות המתלהמות שמאגפות את נתניהו מימין מיותרות ומזיקות. עד שלא יהיה פתרון כולל לא יהיה שקט. את הסכסוך הזה אי אפשר לנהל, צריך לפתור. הדרך לשם עוברת רק בהסדרה ארוכת טווח שכוללת שיקום הרצועה והסרת המצור, ופתיחה במשא ומתן מדיני כולל מול הנהגת העם הפלסטיני". (מאיה הורודניצ'אנו)

08:42

שר הביטחון לשעבר משה יעלון, השלישי ברשימת כחול לבן, הגיב לפגיעת הרקטה במושב משמרת ואמר כי "נתניהו איבד את הביטחון". עוד אמר יעלון כי "מי שהפך את אזרחי ישראל לבני ערובה של החמאס, מי שנכנע לסחטנות ומשלם פרוטקשן של מיליוני דולרים במזומן לרוצחים, מי שמתעלם מהפרת ריבונות יומיומית, מי שמזלזל כבר שנה בעפיפוני תבערה, מתעלם מבלוני נפץ, משריפת שדות, ממטענים על הגדר, מפצצות מרגמה ורקטות בעוטף עזה, מי שהיה נוח לו להאמין שהירי לגוש דן היה טעות טכנית - שלא יתפלא שאזרחי ישראל חוטפים רקטות ורצים למקלטים גם בשרון. נתניהו נכנע לטרור - הגיע הזמן למנהיגות חזקה, מנוסה ואחראית שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל". (טל שלו)

פגיעה ישירה של רקטה בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
הבית שנפגע בשרון, הבוקר/ראובן קסטרו

08:00

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון התייחס גם הוא לירי לעבר בית במושב משמרת שבשרון. לדבריו, "מדובר באירוע חמור מאוד שצריך לגבות מחיר כבד ביותר מהצד השני. החמאס אחראי על הירי ואין לאיש ממנהיגיו חסינות. כל הארגונים ברצועה הם ארגוני טרור וכך צריך להתייחס אליהם, כולל החזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים. האירוע הבוקר הוא תזכורת לכך שיש את האתגרים של החיים עצמם, את בעיות הביטחון השוטף, את הצורך לתת הגנה לכל אזרחי ישראל, את הכלכלה והחברה. אלה החיים עצמם. החיים של כל אחת ואחד מאיתנו".

07:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על קיצור שהותו בארצות הברית בעקבות נפילת הרקטה במושב משמרת שבשרון. נתניהו הודיע כי יחזור ארצה מיד לאחר פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לפנות בוקר עודכן נתניהו במצב בארץ וקיים התייעצויות ביטחוניות.

"לפני דקות אחדות סיימתי שיחת עדכון והתייעצות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל", אמר נתניהו הבוקר. "הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה. לאור האירועים הביטחוניים החלטתי לקצר את הביקור בארה"ב. בעוד שעות אחדות אפגש עם הנשיא טראמפ ומיד לאחר מכן אשוב לארץ כדי לנהל את הפעולות שלנו מקרוב". (טל שלו)

07:40

יו"ר העבודה אבי גבאי והמועמד המוצב שני ברשימה טל רוסו הגיעו לבית שנפגע מרקטה במושב משמרת שבשרון. "מה שחווים תושבי העוטף יום יום אנחנו רואים את זה עכשיו במרכז. צריך לשבת ולעשות מדיניות ברורה - ואם לא יעשו את זה אז ימישכיו תגובות וימשיכו טפטופים", אמר רוסו. "ככל שזה ימשיך בלי מדיניות יהיה מבצע. אנחנו בעד מדיניות של שחרור סיר לחץ", הוסיף. "מה שצריך זה להגיב חזק, לאו דווקא מידי. לפעמים זה להשקיט, ואז גם לפגוע ברמה האישית - אבל ביד השנייה. בטוח שלהגיב חזק, בגלל מה שקורה בעוטף עזה".

גבאי אמר כי "נתניהו אחראי למצב הביטחון הירוד. הוא איבד את ההרתעה וחיזק את חמאס.נתניהו הוא ראש ממשלה של דיבורים ולא של מעשים. ראש ממשלה ושר ביטחון כושל. נתניהו החזיר את הביטחון בעוטף עזה וכעת בישובי מרכז הארץ לתחילת שנות החמישים. הנאומים היפים ומזוודות הכסף שנתניהו מעביר לחמאס לא מספקים ביטחון. הגיע הזמן שנתמודד עם חמאס באומץ ולא בפחדנות של נתניהו".

ח"כ עומר בר לב הוסיף גם הוא כי יש "להכות בחמאס". "אנחנו סומכים על צה''ל, אבל צריך להקשיב למה שאומר הרמטכ''ל וראש שב''כ - אם לפלסטינים לא יהיה מה לאכול ולשתות, זה ימשיך וידרדר למלחמה". (דנה ירקצי)

אבי גבאי וטל רוסו מגיעים לזירב בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גבאי ורוסו במושב משמרת/ראובן קסטרו

07:35

מפלגת הימין החדש הגיבה לירי הרקטה לעבר בית במושב משמרת שבשרון, ומסרה כי "ההרתעה הישראלית קרסה, וצריך לומר ביושר: נתניהו נכשל מול חמאס". עוד נמסר כי "שחרורי המחבלים, הפחד מלהרוס בתי מחבלים, ההבלגה מול הטילים לדרום - כל אלה הביאו את חמאס להפסיק לפחד מישראל.
נתניהו ראש ממשלה טוב ושר ביטחון כושל, שתחת כהונתו מינה לשרי ביטחון את ברק, בוגי וליברמן ואת עצמו - וכולם נכשלו. הגיע הזמן למנות את בנט לשר הביטחון כדי לנצח את חמאס". (יקי אדמקר)

07:35

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ הבוקר בטוויטר בתגובה לירי הרקטה מעזה לעבר מושב משמרת שבשרון. "אני קורא לראש הממשלה להמשיך בשליחותו המדינית החשובה בארה"ב ובשום אופן לא לבטל אותה ולשוב ארצה, אלא אם הוא מחליט סוף סוף לכסח לחמאס את הצורה בלי מעצורים. לכנס התייעצות דמה ביטחונית ואז להורות לצה"ל לתקוף כמה דיונות חול של חמאס אפשר גם בשלט רחוק", כתב. (יקי אדמקר)

07:34

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לירי לעבר מושב משמרת שבשרון, שם נפגע בית מרקטה שנורתה מרצועת עזה. "הכתובת הייתה על הקיר. כל בר דעת הבין שאנחנו עומדים בפני הסלמה חמורה עם חמאס. עוד אתמול בבוקר הוצאתי מכתב בהול ליו"ר ועדת חוץ וביטחון בדרישה לכנס את הוועדה לישיבת חירום", מסר ליברמן. "אי אפשר לתעתע יותר באזרחי ישראל ולספר שגם הטיל הזה שוגר בטעות. אי אפשר להבליג על המהומות האלימות והקשות שהתרחשו במהלך סוף השבוע ואי אפשר להבליג על פציעתו של קצין שב"ס על ידי אסירי חמאס. המדיניות התבוסתנית של הממשלה המנסה בכסף רב לקנות מעט שקט בדרום לפני הבחירות ולהקריב את ביטחונם של אזרחי ישראל אחרי הבחירות - זו פשיטת רגל מוסרית וביטחונית". (אור רביד)

פגיעה ישירה של רקטה בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מקום הפגיעה במושב משמרת, הבוקר/ראובן קסטרו

07:30

באיחוד מפלגות הימין הגיבו לירי הרקטה לעבר בית בשרון ומסרו כי "תושבי השרון וגוש דן קיבלו בשבועיים האחרונים טעימה קטנה ליום שאחרי מימוש תכנית המאה של טראמפ והבאת קו הגבול מרחק יריקה מביתם". עוד נמסר מהמפלגה: "הגיע הזמן להפסיק עם התרוצים ותשלומי הפרוטקשן. לא מדובר בטעות וגם לא בפגיעת ברק. רק תגובה לא מידתית ומעבר ממגננה להכרעה תחזיר למדינת לישראל את הבטחון והכבוד הלאומי". (יקי אדמקר)

06:45

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לנפילת הרקטה במושב משמרת שבשרון, ואמר כי "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון". גנץ הוסיף כי "המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל ביטחונית ונתניהו חייב לארוז מיד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה. מי שאינו מגיב בתוקפנות וכח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום, ומזלזל בהתקפה על תל אביב, מקבל כעת טילים על השרון. האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים?". (טל שלו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully