וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה למיינסטרים החרדי: אלי ישי תקע אצבע בעין לדרעי

27.3.2019 / 20:58

ישי, שהסכים לא לרוץ עם תנועת יחד בראשותו בבחירות לכנסת, אולי לא יתברג בתפקיד כלשהו בממשלה, אך רשם ניצחון מול יו"ר ש"ס שפעל נמרצות להוקיעו. לפי ההסכם עם יהדות התורה, תדאג המפלגה למוסדותיו של פטרונה הרוחני של יחד

צילום: שלומי גבאי

יו"ר מפלגת יחד אלי ישי הצהיר הערב (רביעי) רשמית על כך שלא יתמודד בבחירות לכנסת, ועל ההסכם לפיו יתמוך במפלגת יהדות התורה. "ההסכם מבטיח חיזוק לעולם התורה. ההכרעה היא לכבוד עולם התורה, ולכבוד ארץ ישראל וגוש הימין", אמר ישי. "השגנו והגענו למאגר של יותר ממאה אלף מתפקדים שרוצים להצביע לתנועת יחד - כדי לא לקחת סיכון לעולם התורה ולגוש הימין, החלטנו למשוך את הרשימה, ולהביא להסכם עם יהדות התורה". הוא הוסיף כי "זה לא סוד שניסו לאורך תקופה ארוכה לומר שאנחנו לא צייתנים לדעת תורה" והדגיש: "כל המטרה שלנו זה לשמור על התורה והארץ".

לפי ההסכם בין יחד ליהדות התורה, הרב מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי, יפרסם בקרוב מכתב תמיכה שבו הוא קורא לכל תלמידיו להצביע בבחירות הקרובות ליהדות התורה. ההערכה היא כי מדובר ב-20 עד 30 אלף קולות. בתמורה, יהדות התורה תדאג "לטיפוחם ושגשוגם של המוסדות" של הרב מאזוז. בנוסף, בכנסת הבאה תמנה יהדות התורה שני נציגים מטעם אלי ישי שיהיו אחראים על פניות הציבור מטעם מפלגתו. יהדות התורה התחייבה גם לעמוד בהתחייבות לתמוך רק בנתניהו.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
סקר וואלה! NEWS: אחרי שנה של הפגנות בעזה, נתניהו סופג פגיעה
זעקת ה"גוועלד" של נתניהו עלולה להכניס את המפלגות החרדיות לצרות
"מה? הוא כבר מסומם?": יהדות התורה נגד פייגלין

אלי ישי במהלך הצהרה לתקשורת, בני ברק  27 במרץ 2019. שלומי גבאי
נכשלו ניסיונותיו לחזור למרכז הזירה הפוליטית לתפקיד נחשב. ישי, הערב (צילום: שלומי גבאי)/שלומי גבאי

ישי פרש מש"ס, הקים את מפלגת יחד, והיה קרוב מאד להיכנס לכנסת בבחירות האחרונות. אחוז ההצבעה הגבוה הותיר אותו בחוץ בפער של 11 אלף קולות בלבד. מאז, הוא נחלש פוליטית, וכשהוכרז על בחירות לכנסת ה-21 הוא ניסה להימנע מריצה עצמאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לו תפקיד שר בממשלה הבאה אבל יריבו דרעי הטיל וטו. הבית היהודי הסכימו לתת לו מקום בחמישיה הראשונה עם הבטחה לתפקיד בכיר, אבל מנהיגו הרוחני אמר כי לא יוכל לתמוך במפלגה עם נשים. כך, נוצר מצב שניסיונותיו לחזור למרכז הזירה הפוליטית עם תפקיד יוקרתי ונחשב - נכשלו.

הוא אולי לא קיבל תפקיד בממשלה או בכנסת הבאה, אבל במצבו הפוליטי הוא השיג הרבה מזה: הכרה מחדש בעולם הפוליטי החרדי. יהדות התורה, בגיבוי הרבנים והאדמו"רים בראשותה, סללה לו את הדרך חזרה למיינסטרים החרדי כאישיות ציבורית לגיטימית. מהלך כזה הוא אצבע בעין ליו"ר ש"ס השר דרעי ועשוי בהמשך לחבל ביחסי שתי המפלגות.

עוד באותו נושא

סופית: אלי ישי יפרוש מהמרוץ לכנסת ויתמוך ביהדות התורה

לכתבה המלאה
אריה דרעי. ראובן קסטרו
ישי רשם ניצחון קטן בקרב בין השניים. דרעי (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

מאז עזב ישי את ש"ס, דרעי פעל להוקיע אותו כמי שאין לו מקום בהנהגה הפוליטית. דרעי טען כי ישי מרד בהנהגת המפלגה, חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, וישי הגיב כי עשה הכול בתמיכה ובהתייעצות של פטרונו הרוחני הרב מאזוז. היום, בקרב בין השניים, רשם ישי ניצחון על דרעי. קטן, אבל עדיין ניצחון.

אחרי פרסום רשימת ש"ס, קראה מועצת חכמי התורה לרב מאיר מאזוז, לשוב לתנועה והסמיכה את אחד הרבנים לקיים איתו משא ומתן. לפי גורם בסביבת ישי, לא התנהלו שיחות בין הצדדים אף שבש"ס טענו היום כי "כל מאמצנו לשלום נדחו והם בחרו בדרך אחרת". במפלגתו של דרעי הוסיפו כי "ש"ס תמשיך להיות הבית של כלל הציבור הספרדי".

אלי ישי במהלך הצהרה לתקשורת, בני ברק  27 במרץ 2019. שלומי גבאי
הודעת ישי, הערב (צילום: שלומי גבאי)/שלומי גבאי
אלי ישי במהלך הצהרה לתקשורת, בני ברק  27 במרץ 2019. שלומי גבאי
הודעת ישי, הערב (צילום: שלומי גבאי)/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully