וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את עתירת איחוד הימין: בן גביר לא יוקפץ ברשימה

השופטים דחו את בקשתם של ראשי האיחוד לקדם ברשימה את איתמר בן גביר, איש עוצמה יהודית, במקום עמיתו למפלגה מיכאל בן ארי, שמועמדותו נפסלה. בן גביר: "השופטים יודעים שאני היחיד שישים סוף לשלטון בג"ץ"

צילום: איחוד מפלגות הימין, עריכה: תומר לוי

בג"ץ דחה הערב (ראשון) את בקשת איחוד מפלגות הימין "להקפיץ" את איתמר בן גביר מהמקום השביעי למקום החמישי ברשימה, לאור פסילתו של מיכאל בן ארי. השופטים נעם סולברג ומני מזוז קבעו כי החוק קובע מצבים מסוימים בהם ניתן לתקן רשימה לאחר הגשתה - ופסילת מועמד מהרשימה אינו אחד המצבים. לכן, לדבריהם, המצב הטבעי הוא שכל הרשימה תתקדם מקום אחד קדימה. לדבריהם, לבית המשפט אין את הכלים ליצור הסדר חלופי לזה, וזהו עניין למחוקק.

בניגוד אליהם, השופט אלכס שטיין סבר שמשום שהחוק לא מתייחס מפורשות למצב של פסילת מועמד, ועדת הבחירות היתה צריכה לאפשר למפלגה לתקן את הרשימה כרצונה. עם זאת, דעתו נדחתה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סער תוקף את בנט באולפן וואלה! NEWS: משתולל מהיציע ועושה פרסומת לרמבו
צוללות, פסיכולוגים ותמונות ניצחון של חמאס: ביבי ובני - המערכה האחרונה

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, 6 בינואר 2019. ניב אהרונסון
"השופטים יודעים שאשים סוף לשלטון בג"ץ". בן גביר/ניב אהרונסון

בג"ץ נדרש להחלטה, לאחר שראשי איחוד הימין - הרב רפי פרץ מהבית היהודי וח"כ בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי - הגישו בקשה להקפיץ את בן גביר לאחר שבית המשפט העליון פסל את מועמדותו של בן ארי מהתמודדות בבחירות הקרובות. בין היתר, טענו באיחוד הימין כי ההקפצה נועדה לשמור על האיזון בין המפלגות המרכיבות את הרשימה.

בעוצמה יהודית תקפו בחריפות נגד ההחלטה. "שוב הוכח כי הדבר האחרון שמעניין את בג"ץ הוא עניין הצדק שהשופט סולברג תהה עליו בדיון אך לא נתן לו ביטוי בהחלטה", אמר בן גביר. "התחושה היא ששופטי בג"ץ לא רוצים שאהיה בועדה למינוי שופטים, אבל אני מאמין שהציבור יאמר את דברו בקלפי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר וברוך מרזל לאחר הודעת בג"ץ על פסילת בן ארי לריצה בבחירות, 17 במרץ 2019. רויטרס
ראשי עוצמה יהודית/רויטרס

בן גביר הוסיף: "מעניין שבכל הנוגע לסוגיות הנוגעות לשמאל, שופטי בג"ץ מתערבים באופן בוטה ומפרשים את החוק בפרשנות מרחיקת לכת, אולם במקרה שלנו לא מצאו לנכון לעשות זאת. שופטים יודעים שבניגוד לשינויים קוסמטיים של פוליטיקאים אחרים, אני היחיד שאשים סוף לשלטון בג"ץ. אני מכבד ומעריך את השופטים אך אני מגיע לכנסת כדי לשנות באמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully