וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: יש לפרסם סקרים על התאמת לפיד לראשות הממשלה | עדכוני הבחירות

כתבי וואלה! NEWS

1.4.2019 / 14:07

במפלגה פנו למערכות תקשורת ומכוני סקרים בטענה כי יש לסקור מהי העמדה לגבי התאמת לפיד לראשות הממשלה, שכן בכחול לבן סוכם על רוטציה. כחול לבן הגישה תלונה נגד הליכוד בגין הפעלת רשת להפצת מידע כוזב בעקבות תחקירת ידיעות אחרונות. עדכונים שוטפים

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

16:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שני) לפרסום בידיעות אחרונות אודות השימוש בבוטים במערכת הבחירות. נתניהו הודיע כי הוא יגיש תלונה במשטרה נגד ראשי כחול לבן, במסיבת עיתונאים שבה תקף כי "עיתון הבית של לפיד וגנץ, 'ידיעות אחרונות', המציא את עלילת הבוטים. אני בהתחלה חשבתי שזו מתיחהשל 1 באפריל, אבל לא - זו עוד עלילת שווא. הם לקחו 'פייק תחקיר' וטענו שהתמיכה בליכוד ברשת היא בכלל לא של אנשים אמיתיים אלא של רובוטים. הם אינם מוכנים לקבל שאתם אזרחי ישראל תומכים בליכוד, תומכים בליכוד, שאתם תומכים בהישגים שלנו".

14:00

מפלגת הליכוד שלחה מכתב תלונה למערכות התקשורת ומכוני הסקרים בארץ בטענה להטעייה שיטתית של ציבור המצביעים בסקרים. במפלגה דרשו לבדוק את התאמתו של יאיר לפיד לראשות הממשלה, זאת לנוכח העובדה שבסקרים נבדקת רק התאמתו של בני גנץ. "בהסכם הרוטציה עליו חתמו מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד ומפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ הוסכם כי השניים ישמשו ראשי ממשלה במשך מחצית קדנציה כל אחד. חרף זאת הנכם נמנעים באופן שיטתי ומכוון לבחון במסגרת סקרים שהנכם עורכים את מידת התאמתו של ח"כ יאיר לפיד לתפקיד ראשות הממשלה לבד, וקל וחומר מול ראש הממשלה בנימין נתניהו", נכתב בפנייה.

"למרשתי החשש כי הנכם עושים זאת בכוונת מכוון, תוך מצג שווא ואולי אף הטעיה ציבור הבוחרים, וזאת על מנת לא להציג לציבור את האמת לפיה גם מר לפיד אמור להיות ראש ממשלה באם תנצח כחול לבן והגוש התומך בה בבחירות" נכתב בנוסף. (טל שלו)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
איילת שקד ביום הדמוקרטיה במרכז הבינתחומי הרצליה, 12 במרץ 2019. ראובן קסטרו
שקד/ראובן קסטרו

13:50

ח"כ מיקי לוי הגיש בשם כחול לבן תלונה במשטרה בגין הפעלת רשת להפצת מידע כוזב בניסיון להשפיע על הציבור לקראת הבחירות, זאת ברקע התחקיר שפורסם בידיעות אחרונות לפיו הליכוד הפעילה רשת בוטים. "על פי החשד העולה מהפרסומים, בעל אינטרס פוליטי מנסה "לגנוב" את הבחירות, לא באמצעות הצגת עמדות, מצע, ושכנוע, אלא על ידי השפעה באמצעות הפצת כזבים, וחמור מכך- ניסיון להדהד את השקרים עד שיחדרו לתקשורת הממוסדת. אם דברים אלו אכן יתבררו כנכונים, מדובר בפשעים פליליים, ועל כעל משטרת ישראל לחקור את הפרשה", נמסר מהמפלגה. (טל שלו)

11:59

שר האוצר משה כחלון הגיב בישיבת הסיעה של כולנו להצהרת שרת המשפטים איילת שקד לגבי דרישותיה במו"מ הקואליציוני לתמיכה מלאה ברפורמות משפטיות. "אני מציע בואו נחכה לתוצאות בקלפי. כל אחד יבוא עם הכוח שלו והדרישות שלו. אני יכול להבטיח שאדרוש את כל מה שמופיע פה. זה יהיה ההסכם הקואליציוני שלי", אמר. כחלון סירב להתייחס לגופו של עניין לפסקת ההתגברות או לתוכן ההצהרה של שקד. (טל שלו)

11:07

שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש איילת שקד הודיעה כי הדרישה המרכזית בהסכם הקואליציוני מצד מפלגתה תהיה יד חופשית להוצאת הרפורמות המשפטיות של הימין החדש לפועל. שקד הבהירה כי הדרישה תהיה תמיכה מלאה של מפלגות הקואליציה לצעדים שתנקוט במערכת המשפט, ובהם "ביטול המהפכה החוקתית של נשיא העליון לשעבר אהרון ברק". (יקי אדמקר)

אבי גבאי בהשקת ספרו במרכז עינב ת"א, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
גבאי/ניב אהרונסון

09:05

יו"ר מרצ תמר זנדברג הודיעה כי תפנה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה נגד רשת הבוטים של הליכוד, שעליה פורסם בתחקיר של ידיעות אחרונות והניו יורק טיימס. "מסתבר שהמתקפה המטונפת נגד השמאל בתואנת 'מימון זר', אוירת הפחד וההשתקה שהשתלטה פה, נועדה בעצם להסתיר מכונת תעמולה שיטתית, מאורגנת וממומנת. זה תיק 6000 והוא הקשה מכולם - זריעת הסתה ואלימות מופרעת ופירור החברה הישראלית תמורת הישרדות פוליטית. נפנה ליועמ"ש לפתוח בחקירה", אמרה זנדברג. (מאיה הורודניצ'אנו)

08:10

יו"ר העבודה אבי גבאי הגיב לפרסום תחקיר "ידיעות אחרונות" והניו יורק טיימס העוסק בחשבונות מזויפים שמפעילה מפלגת הליכוד לקראת הבחירות. "נחשפה רשת הרמאות והזיוף של ביבי. נתניהו מזהם את הבחירות. לחקור עכשיו, כדי שלא יגנבו שלטון בישראל. נתניהו יחצה כל קו אדום בכדי למנוע את העמדתו לדין", כתב גבאי בחשבון הטוויטר שלו. (דנה ירקצי)

07:05

מפלגת כחול לבן הגיבה לתחקיר ידיעות אחרונות והניו יורק טיימס שפורסם הבוקר, ובו נטען כי מפלגת הליכוד הפעילה מערך בוטים ברשת לקראת הבחירות. "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות. התחקיר בידיעות ובניו יורק טיימס מגלה שמערכת ההשמצות המכוערת בתולדות ישראל מופעלת ישירות על ידי נתניהו", נמסר מהמפלגה. "אנחנו קוראים לפתיחה מיידית של חקירת משטרה אחרי מקורות המימון של הקמפיין. אנחנו קוראים לשופט מלצר, יו"ר ועדת הבחירות, להורות בהקדם על עצירת קמפיין הפייק ניוז המכוער הזה. אחרי 13 שנות שלטון, נתניהו איבד את הרסן. אחרי שהבין שהוא עומד להפסיד בבחירות, הוא מנסה לנצח במירמה. אם זה יצליח לו, ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה". (טל שלו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully