וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נגד בנט: "להצביע למישהו שלא מחויב זה להיות פראייר"

יו"ר האיחוד הלאומי נשמע בהקלטה בחוג בית מותח ביקורת חריפה נגד התנהלות יו"ר הימין החדש בקמפיין הבחירות, שהובילה לדבריו להידרדרות בסקרים. לאחר מכן תקף גם את חברת מפלגתו של בנט אלונה ברקת: "היא אמרה שחזרה בה מתמיכתה בהתנתקות. לא מאמין לה". האזינו

עריכה: ניב מעוז

פחות משבוע לקראת הבחירות לכנסת ה-21, יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' תוקף את יו"ר הימין החדש נפתלי בנט, ואף רומז שחברת מפלגתו אלונה ברקת "היא שמאל". סמוטריץ' השתתף בחוג בית בדרום הארץ, ובהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמע מותח ביקורת חריפה נגד בנט. "כשנפתלי יצא לדרך הוא אמר שהוא הולך להביא ימין חילוני", אמר סמוטריץ'. "אנשים שלא הולכים להצביע למפלגה דתית. הקמפיין שלו בסוף שבוע זה 'ציונות דתית להנהגה הלאומית'. ראבק, אמרת שאתה לא מפלגה של הציונות הדתית, על מה אתה מדבר? אלא מה? החילונים לא באו. נשארו בליכוד, נשארו אצל גנץ ולכן הוא מדשדש".

סמוטריץ' הוסיף כי "אני לא בא בטענות, בעיניי זה לגיטימי. הציונות הדתית לא שייכת לי, לא שייכת לו. שכל אחד יחליט למי הוא מצביע אבל אני חושב שזה להיות פראייר להצביע למישהו שאומר 'תצביע לי בלי שאני חייב לך כלום". סמוטריץ' טען כי בנט אמר שהעובדה שהוא מחויב, 'זה רחיים על צווארי'.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
לפיד באולפן וואלה! NEWS: "אני מאמין לגנץ - לא להדלפות"
פייגלין: "החירות היא תנאי שיום אחד נבנה את בית המקדש"
בחירות 2019 | מרכז הסקרים של וואלה! NEWS

בצלאל סמוטריץ' בכנס השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
"החילונים לא באו". סמוטריץ' (צילום: מירי שמעונוביץ')/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

סמוטריץ' לא חסך בביקורת קשה גם נגד אלונה ברקת, מספר 3 במפלגת הימין החדש, ולדבריו, "אלונה ברקת תמכה בהתנתקות. היא אומרת שחזרה בה, לא יודע אם זה אמיתי. יש המון אנשים שיסכימו להגיד שהתפכחו כדי לקבל מקום שלישי ואולי תפקיד שר ולכן אני מתקשה להאמין לזה".

במהלך המפגש סמוטריץ' מתח ביקורת נגד פייגלין, שעל פי ההערכות מושך אליו מצביעים רבים מהציונות הדתית. לדבריו, "חוץ מפייגלין, אנחנו לא מכירים אף אחד, פייגלין עצמו לא הכיר שם אף אחד עד לפני חצי שנה. הם כולם נבחרו בפריימריז פתוחים כאלה". סמוטריץ' אמר כי פייגלין ומפלגתו מוכרים "אשליה שבעיקר מדברת לצעירים. בא בן אדם ואומר להם 'תנו לי את המפתחות ואעשה פה גן עדן'. אני מת שהוא ייכנס כי יתברר שיש פער בין אמירות לביצוע, והציבור יבין שלמכור אשליות לא עולה כסף ולבצע זה יותר מורכב". בדבריו הוא הביע חשש מכך שבמפלגתו של פייגלין יש אנשי שמאל, "אתם לא מכניסים לכנסת רק את היו"ר או את המצע, אתם מכניסים אנשים. הסכמי אוסלו נחתמו כי שלושה ח"כים מצומת תמכו בהם ורפול לא הכיר את הספסלים האחוריים שלו. התחייבות למצע היא קשקוש, אף אחד לא מחויב. אנשים נכנסים לכנסת, ומחליפים מפלגות כמו גרביים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נפתלי בנט בכנס INSS
28 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ביקורת קשה. יו"ר הימין ההחדש בנט (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

סמוטריץ' דיבר גם על כך ש"הבחירות הן קריטיות". הוא הסביר כי "הימין ישן כי טוב לנו. זה טבעי, האוטו נוסע וטוב לנו. הצד השני מרגיש שגונבים לו את המדינה, אז הוא באטרף, הוא ברחובות משקיע את כל האנרגיות והתקשורת איתו. ובסוף כל הטוב הזה של ממשלת ימין יכול להתהפך. (גנץ) בונה על זה שהחרדים יילכו איתו ויאיר לפיד יוותר על הרוטציה רגע אחד אחרי". בסוף חוג הבית, טען סמוטריץ' כי "רוב עם ישראל היום הוא ציוני דתי, לכן באמת באמת הפוטנציאל שלנו הוא אדיר. אני בטוח שכל המפלגות יהיו יום אחד ציונות דתית, ברור לי שמפלגת השלטון תהיה ציונית דתית". כשאחד הנוכחים צין כי "לא בדור שלנו זה יקרה", סמוטריץ' הגיב: "מי אמר לך? כל עם ישראל יחזור בתשובה, וכשהוא יחזור בתשובה, הוא יחיה על פי התורה וזה להיות ציונות דתית".

מהימין החדש נמסר בתגובה: "צר לנו שהרב פרץ, בצלאל סמוטריץ' ובן גביר תוקפים מבוקר עד ליל את שקד ובנט. נזכיר ששקד ובנט הם שבלמו מדינה פלסטינית, שקד ובנט מנעו שחרור מחבלים, שקד ובנט פירקו את קרטל תנובה ומונופול האוניברסיטאות, שקד ובנט חוללו מהפכה במינוי שופטים לבג"ץ. אנחנו נמשיך לעסוק בשכנוע אנשים להצביע לשקד ובנט, ולא נתקוף את סמוטריץ, פרץ ובן גביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully