וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים לבחירות: המפלגות בקמפיינים של הרגע האחרון

ראש הממשלה קרא לבוחרי הימין להצביע והתחייב אחרי הבחירות לספח את יו"ש. מנגד, בכחול לבן יצאו בקמפיין לפיו רק ניצחון בפער גדול יחליף את השלטון. בעבודה תקפו כי קולות לגנץ ומפלגתו - יגררו את המדינה לשלטון הליכוד, ויו"ר ש"ס הזהיר את הבוחרים כי "הבית בסכנה"

העבודה, הימין החדש, איחוד מפלגות הימין, הליכוד

המפלגות בקמפיינים של הרגע האחרון - כל העדכונים

- נתניהו קרא למצביעי הימין לבחור בליכוד והתחייב לסיפוח יו"ש
- בכחול לבן יצאו בקמפיין לפיו רק ניצחון בפער גדול יחליף את השלטון
- בעבודה תקפו: "חנית בכחול לבן - יגררו אותך לליכוד"
- יו"ר ש"ס בקמפיין גוועלד: "כמה לילות אני לא ישן כי הבית בסכנה"
- במרצ ענו לנתניהו: "סיפוח התנחלויות הוא סכנה למדינת ישראל"
- כחלון: אם פייגלין יהיה שר אוצר - כולנו לא תהיה בממשלה

שלושה ימים לפני הבחירות, ובכל המפלגות פצחו בקמפיינים חדשים של הרגע האחרון. כך, למשל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בקמפיין ה"גוועלד" ואף קורץ לבוחרי הימין. במקביל, בסרטון חדש של כחול לבן נאמר כי "זה או כחול לבן או ביבי. כל קול שלא הולך לכחול לבן זה קול לביבי רק ניצחון בפער גדול יחליף את השלטון". בקרב החרדים - נשמע יו"ר ש"ס אריה דרעי מזהיר מפני סכנה לבית. גם מפלגת העבודה הצטרפה לחגיגה, והוציאה סרטון חדש בו נכתב "חנית בכחול לבן? נגרור אותך לליכוד!".

נתניהו העניק אמש (שבת) ריאיון לרינה מצליח ב-"חדשות 12", ואמר כי "אנחנו דנים בסיפוח אזורים יהודים ביהודה ושומרון. אני הולך להחיל ריבונות". לדבריו, "לא אחלק את ירושלים ולא אעקור אף יישוב. אחיל ריבונות ואני לא מבדיל בין גושים ויישובים בודדים". על תוצאות הבחירות אמר ראש הממשלה כי "אם הליכוד יהיה מספיק גדול, אני אוביל את כל המפלגות לקואליציה. אני אוביל את כל המפלגות הימניות אליי. מי שרוצה להסתכן לא ישמע לי. לכן אנחנו צריכים להוביל בפער". יצוין כי בקדנציה האחרונה נתניהו בלם את כל חוקי החלת הריבונות שניסו לקדם מפלגות הימין.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
זעקת ה"גוועלד" של נתניהו עלולה להכניס את המפלגות החרדיות לצרות
גנץ על פרשת הצוללות: "יש שבר שלא ניתן לאיחוי - נתניהו שיקר"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך עצרה לתקשורת בהתייחסות למציאת גופתו של הנעדר זכריה באומל, משרד רה"מ, 3 באפריל 2019. רויטרס
נתניהו, ביום רביעי/רויטרס

לפי הערכה, אחרי הבחירות ממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי להציג את תוכנית השלום שלו - "תוכנית המאה" שפרטיה אינה ידועים אך היא עשויה להשפיע על הקואלציה. הכרזתו על סיפוח ביו"ש אחרי הבחירות עשויה להתנגש עם תוכניותיו של טראמפ. כמו כן, אחרי ההכרה של טראמפ בריבונות הישראלית ברמת הגולן, גורם מדיני בכיר אמר כי חשיבות ההכרה מבחינה מדינית היא קביעת העיקרון ש"אפשר להחזיק בשטח כבוש".

בנוסף לכך, ראש הממשלה תקף את ראשי "כחול לבן" בני גנץ ויאיר לפיד ואמר כי "גנץ ולפיד אמרו שהם יעקרו יהודים. התפיסה שלי הפוכה". לדבריו, "זה לא פיקטיבי שאם יהיה פער של 4-5 מנדטים הם ירכיבו ממשלה. מי שרוצה להסתכן - ולא ישמע לי אנחנו נפסיד. מפלגות הימין יבואו איתי, גנץ ייקח רק עלה תאנה". על אפשרות של עימות אמר: "קודם שבכחול לבן יחליטו מי מתמודד לראשות ממשלה ואז אשמח לעימות".

בני גנץ בראש העין 6 באפריל 2019. ראובן קסטרו
בני גנץ בראש העין, היום/ראובן קסטרו

בתגובה לדברי נתניהו, גנץ אמר כי "אחרי 13 שנים נתניהו מפחד מעימות כי הוא מרגיש את ההפסד מתקרב. מה שראינו היום בטלוויזיה הוא ראש ממשלה עייף. אחרי 13 שנים נתניהו עייף מול כתבי האישום שלו, עייף מול סינואר, עייף מול תושבי עוטף עזה, עייף מול קריסת מערכת הבריאות, עייף מול יוקר המחיה ואפילו ההשמצות וההסתה שלו התעייפו. כל מה שנשאר מהקדנציה שלו זו פרשת הצוללות וההבטחה לסמוטריץ להיות שר חינוך. חלאס ביבי".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, לנתניהו ואמרה כי היא "מצפה מגנץ ולפיד להודיע כבר עכשיו שיתנגדו לסיפוח שטחים". לדבריה "סיפוח התנחלויות הוא סכנה למדינת ישראל וסוף לחזון שתי המדינות. מול זה לא מספיק מרכז מגמגם ושותק, חובה להעמיד שמאל אמיתי ונחוש שיוביל למשא ומתן במקום סיפוח".

הליכוד: נמשך קמפיין ה"גוועלד"

נתניהו נמצא בעיצומו של מה שמכונה קמפיין "גווועלד" שמטרתו להעביר את מצבעי מפלגות הימין לליכוד כדי להגדיל את מפלגתו ולמנוע מכחול לבן לסיים את הבחירות כמפלגה הגדולה. בליכוד ראו בימים האחרונים כי ישנה שאננות גדולה בקרב בוחרי הימין שאינם מתכוונים לצאת ולהצביע.

מסביה זו נתניהו פצח בקמפיין שבו הוא מתריע כי שלטון הימין בסכנה. הכרזתו על סיפוח והחלת הריבונות נועדה למשוך את בוחרי הימין, אך ראוי לציין כי ראשית נתניהו בלם חוקי ריבונות רבים שהוגשו בקדנציה האחרונה על אנשי הבית היהודי נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' ובכל פעם עשה זאת בטענה כי הנושא נמצא ברגישות מדינית מול הממשל האמריקני.

צילום: אבי כהן; פייסבוק "כולנו"; ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully