וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון אמר כי ימליץ על בנימין נתניהו; גבאי: "בנינו משהו חדש"

כתבי וואלה! NEWS

10.4.2019 / 2:30

בשעה 22:00, עם סגירת הקלפיות ברחבי הארץ, החלה ספירת הקולות ופורסמו המדגמים בערוצי הטלוויזיה. שניים מתוך שלושת מדגמי הטלוויזיה מנבאים יתרון לגוש הימין. נתניהו שוחח עם החרדים וכחלון, שאמרו כי ימליצו עליו לנשיא

עריכה: איתי עמרם

בחירות 2019 - כל העדכונים:

  • הקלפיות ברחבי הארץ נסגרו בשעה 22:00
  • קרב צמוד בין נתניהו לגנץ: בחדשות 12 ו-13 - הליכוד עם 35, כחול לבן עם 34
  • חדשות כאן: יתרון לכחול לבן, בחדשות 12 גנץ מוביל בפער גדול
  • מדגם חדשות 13: כחול לבן 36, הליכוד 36 - יתרון לגוש הימין
  • גנץ ולפיד: "ניצחנו"
  • נתניהו: "גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק, אתחיל בהרכבת הממשלה עוד הלילה"
  • כחלון והחרדים אמרו שימליצו לנשיא על נתניהו

שלושה חודשים של קמפיינים אינטנסיביים ומערכת בחירות סוערת הסתיימו אמש (שלישי) בסגירת הקלפיות ברחבי הארץ. עם סיום ההצבעה התפרסמו תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה והחלה ספירת הקולות. מערכת וואלה! NEWS עוקבת אחר תוצאות האמת הזורמות מהקלפיות ומהוועדות האזוריות ברחבי הארץ עד להיוודע התוצאות הסופיות ומפת הגושים העדכנית בשעות הבוקר, אז תיקבע לא רק זהות המפלגה הגדולה ביותר, אלא גם מה עלה בגורלם של כמה מהשחקנים הקטנים יותר בזירה הפוליטית.

עם סגירת עמדות ההצבעה השונות, סופרים חברי ועדות הקלפיות את הקולות שקיבלה כל רשימה. רישומי התוצאות נמסרים לוועדת הבחירות האזוריות לבדיקה ולאחר מכן מועברות לוועדת הבחירות המרכזית, המפרסמת את התוצאות ואת חלוקת המנדטים. בשעות הלילה מתפרסמות תוצאות האמת, והתוצאות הרשמיות מתפרסמות בתוך שמונה ימים מיום הבחירות. כשבוע לאחר פרסום התוצאות, יטיל הנשיא את תפקיד הקמת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר התייעצות עם ראשי הסיעות.

מצביעים בבחירות לכנסת ה-21 בתל אביב, 9 באפריל 2019. רויטרס
קלפי בתל אביב, היום/רויטרס

02:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (רביעי) בנאום שנשא לאחר פרסום תוצאות המדגמים במטה הליכוד בהיכל שלמה שבתל אביב כי "זה לילה של ניצחון אדיר. לפני 23 שנים זה היה הפעם הראשונה ששרה ואני עמדנו כאן והנה אנחנו חוזרים לעשות זאת בזכותכם חברי הליכוד. שליחות גדולה מנחה אותנו. שליחות גדולה מנחה אותי. אני פועל יום ולילה בשבילכם למענכם ולמען המדינה שלנו".

עוד אמר נתניהו: "מתי קיבלנו כל כך הרבה מנדטים? לפי רוב המדגמים הליכוד ימשיך להנהיג את מדינת ישראל עוד ארבע שנים לפסגות חדשות. אני מאוד נרגש שעם ישראל שוב נתן בי אמון בפעם החמישית ועוד אמון גדול יותר".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך נאומו במטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
נתניהו עם רעייתו שרה בהיכל שלמה, הלילה/אתר רשמי, דני מירון

01:30

לאחר תוצאות המדגמים, החוזים שלא תעבור את אחוז החסימה, יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס אמרה כי "צריך לחכות לתוצאות האמת אבל זו הייתה רכבת הרים מטלטלת. באנו עם סל ערכים. מה שאנחנו רוצים ללמד את הילדים שלנו זה לכו עם האמת שלכם, אל תרפו גם כשרוצים לשבור את הרוח שלכם. במערכת הבחירות המטורפת הזו שהייתה, הדברים הענייניים נדחקו קצת הצידה". כשנשאלה האם היא מצטערת על כך שלא חברה לאף מפלגה, השיבה: "לא, כי לא הייתי מוכנה להיות עלה תאנה ובשביל ג'וב לוותר על הערכים האלו" (דנה ירקצי).

00:16

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיע למטה המפלגה במתחם אקספו תל אביב, והודה לפעילים. "ניצחנו", הכריז גנץ. זה יום היסטורי. למעלה ממיליון אנשים בחרו היום כחול לבן. העם והחברה שלנו בחרה להתאחד, לחבר, ולברוח מהפילוג. בחרתם בי, בחרתם בשותפים שלי. אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה, לומר שלמרות המחלוקות ביננו, נתעלה מעל משקעים וכעסים שנצברו כי כפי שהוא אמר המפלגה הגדולה היא צריכה לקבל את המנדט מהנשיא ולהרכיב את הממשלה הבאה. בבחירות יש מפסידים, יש מנצחים, ואנחנו המנצחים". (יקי אדמקר)

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ניצחנו. גנץ בנאומו בפני הפעילים, הערב/ראובן קסטרו
seperator

00:03

יו"ר העבודה אבי גבאי נאם בפני הפעילים במטה הבחירות, זאת לאחר התחזיות הקשות במדגמי הבחירות. "אני מאוד מקווה שיהיה שינוי שלטוני בעקבות הבחירות שיקל אולי במעט על המחיר הפוליטי הכבד ששילמנו עליו - מחיר שנבחרים רבים שלנו ישלמו עלין בכנסת הבאה", אמר גבאי. הוא אף הביע נכונות לסייע לגנץ בהקמת גוש חוסם לנתניהו, זאת על אף הקמפיין הקשה שניהל. "אני מקווה שבני גנץ ירכיב ממשלה, שוחחנו הערב הבטחתי לו שנסייע לו". גבאי הוסיף: "למרות המפלה, בנינו משהו חדש במפלגה שזקוקה בהתחדשות, מערכת הבחירות חידדה את מי שאנחנו, את החזון שלנו, את התוכניות שלנו". (דנה ירקצי)

מטה הליכוד היכל שלמה תל אביב, 9 באפריל 2019. רויטרס
חגיגות במטה הליכוד בתל אביב, היום/רויטרס

23:43

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון אמר כי ימליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה. כחלון אמר את הדברים בסיום נאומו בפני תומכיו במטה כולנו. (יניר יגנה)

23:38

ח"כ איתן כבל הגיב לתוצאות המדגמים לגבי מפלגת העבודה וקרא ליו"ר המפלגה אבי גבאי להתפטר מתפקידו. "הערב הוא הקשה בתולדות הבית שלי. מפלגת העבודה, תנועה שהקימה את המדינה התרסקה בכל המדגמים ומקבלת את התוצאה הגרועה בתולדותיה. גבאי עמד בהבטחתו והפיל את הבית עלינו, הכישלון רשום אך ורק על שמו. אין לו יותר מנדט לנהל את המפלגה וצריך להתפטר עוד הערב", כתב כבל בטוויטר. (דנה ירקצי)

מטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
מטה הליכוד, הערב/אתר רשמי, דני מירון

23:22

יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון דיבר בפני תומכיו במטה המפלגה ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח איתו, וכי השיב לו שייפגשו לאחר היוודע תוצאות האמת "ולא דקה לפני". "כולנו הייתה ועדיין המפלט האחרון של מי שרוצה כלכלה יציבה, צמיחה, חמלה ואחריות חברתית. הערב הזה הציבור בחר בנו, תעודת הביטוח למשפחה ולילדים שלו", אמר. "אנחנו נמשיך להיות הסמן הממלכתי, המכבד והמלכד של עם ישראל. ראש הממשלה התקשר אליי ושוחחנו, סיכמנו להיפגש אחרי תוצאות האמת, לא דקה לפני כן. אני יכול להבטיח דבר אחר, הממשלה שאנחנו נצטרף אליה תתחייב להמשיך לדאוג לעם בישראל. הממשלה שניכנס אליה תמשיך לעסוק בתחום החברתי, לדאוג למוחלשים בתוכה, לילדים, למעמד הביניים ולקשישים. הממשלה שאנחנו נצטרף אליה לא תתנער מאחריותה החברתית. הממשלה שאנחנו נצטרף אליה תממש את התכנית מחיר למשתכן ולא תפסיק אותה". (יניר יגנה)

23:19

יו"ר זהות משה פייגלין נאם בפני תומכיו במטה המפלגה לאחר פרסום תוצאות הסקרים, שבהם המפלגה אינה עוברת את אחוז החסימה. "בשורת החירות של מפלגת זהות לא תיסוג לאחור, זה סוף של התחלה שהתחילה לפני 25 שלא הסכמנו להיות משועבדים לגחמה פוליטית", אמר. "אנחנו אצנים למרחקים ארוכים מאוד, אין לנו את הפריבילגיה וללכת הביתה, להמתין לדור שלם, שימתין לאלטרנטיבה אמיתית לדור שלם". (אור רביד)

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מטה כחול לבן, הערב/ראובן קסטרו

23:15

ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה על מצבה של מפלגת העבודה במדגמי ערוצי הטלוויזיה, ואמרה כי "ספגנו מפלה קשה וזה כואב". "זו התוצאה הקשה ביותר בתולדות מפלגת העבודה. זו מהלומה קשה ביותר לשמאל הציוני. נצטרך לעשות חשבון נפש ולעשות עבודת שיקום יסודית", אמרה. "עם כל הטבח ושתיית המנדטים שעברנו מכחול לבן, צריך לזכור שהמטרה הקדושה היא להחליף את נתניהו ולשים קץ להרמת הראש של הימין הקיצוני ביותר שראינו כאן, הגזעני, הלאומני, ואנחנו נעשה הכל כדי למצות כל סיכוי שגנץ יהיה ראש ממשלה". (דנה ירקצי)

22:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון. כחלון אמר לנתניהו כי ימתין לתוצאות הסופיות לפני שיתחייב על מי הוא ממליץ לראשות הממשלה. (טל שלו)

נפתלי בנט,  ואיילת שקד במטה מפלגת הימין החדש מלון שרתון סיטי טאוור, אולם ברקת 9 באפריל 2019. צילום: אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
שקד ובנט, הערב/אתר רשמי, צילום: אהוד אמיתון/TPS

22:50

יו"ר ש"ס אריה דרעי הצטרף ליהדות התורה ושוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי להודיע לו שש"ס תמליץ עליו לנשיא המדינה להקמת ממשלת ימין, כפי שהתחייבה לפני הבחירות. (יקי אדמקר)

22:47

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לתוצאות המדגמים, המנבאים למפלגתו מספר קטן של מנדטים, ואמר כי הפערים ביניהם גדולים מדי. לדבריו, "הפערים במדגמים גדולים מדי, עדיין מוקדם לסכם".

נפתלי בנט, במטה מפלגת הימין החדש מלון שרתון סיטי טאוור, אולם ברקת 9 באפריל 2019. צילום: אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
בנט, הערב/אתר רשמי, צילום: אהוד אמיתון/TPS

22:45

מאיחוד מפלגות הימין נמסר בתגובה למדגמים: "הערב מתברר יותר מכל שהאחריות שגילינו בחיבורים בינינו יחד עם עוצמה יהודית הצילו את שלטון הימין. הדרך של הציונות הדתית ניצחה והוכיחה שהיא גדולה מאדם כזה או אחר. אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע באופן שאינו משתמע לשני פנים, שפניו להקמת ממשלת ימין בה אנו רואים את עצמנו שותפים בכירים בה. עוד בשעות הקרובות ניכנס למשא ומתן מיידי בכדי לסכם את העקרונות שעל פיהם תפעל הממשלה הזאת עוד בטרם נמליץ לנשיא".

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' אמר כי "יהיה עוד הרבה זמן לחשבונות וסיכומים. כעת עם הפנים קדימה: הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות שעליו הודעתי לפני כמה שבועות, באופן שיבנה אמון אצל כל השותפים ביכולת לקיים את הממשלה הזו קדנציה שלמה. קורא לכל מפלגות הימין להצטרף לתמיכה". (יקי אדמקר)

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
החגיגות במטה כחול לבן, הערב/ראובן קסטרו

22:41

מס' 4 ברשימת כחול לבן הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אמר עם פרסום תוצאות המדגמים כי "התוצאות מצוינות" ומדובר ב"ניצחון ענק". לדבריו, "כל הפרשנים חשבו שלא נחזיק מעמד ותראו את התוצאה. מרוצים מהמאמץ שהביא לתוצאה הזו. נמשיך לעבוד על פרק ב' להרכיב את הממשלה". (יקי אדמקר)

22:40

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר לאחר פרסום מדגמי ערוצי הטלוויזיה כי מחנה הימין בראשות הליכוד ניצח. "אמרנו שאם לא יהיו לראש הממשלה 61 ממליצים אצל הנשיא, אז הרכבת הממשלה עלולה להיות מוטלת על המפלגה הגדולה", אמר. "לפי התוצאות המסתמנות המחנה הלאומי ניצח וגוש הימין יוכל להרכיב את הממשלה הבאה. זה מה שמייצג את רצון רוב הציבור ולא מפלגה גדולה שריסקה את העבודה". (טל שלו)

מטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
מטה הליכוד בתל אביב/אתר רשמי, דני מירון

22:28

יו"ר מרצ תמר זנדברג נאמה בפני תומכי המפלגה במטה שבתל אביב, לאחר פרסום תוצאות מדגמי הטלוויזיה. "נסעתי לכפר קאסם בשמונה בערב כדי לעודד את אחוז ההצבעה שם אחרי ניסיונות הדיכוי שנעשו שם עם מצלמות ופגיעה אנושה בטוהר הבחירות, וזאת בשליחות מפלגת השלטון והימין", אמרה זנדברג. "חוסר הוודאות במדגמים כרגע הם התוצאה שהפוליטיקה הישראלית לא הצליחה להשכיל ולהבין שכל אזרחי המדינה שווים. העתיד היחיד טמון בשותפות בשוויון ובצדק. וזה מה שמרצ הציגה בבחירות האלו. זה לא היה קל. זאת הייתה מערכת בחירות קשה, אני לא זוכרת קשה כזאת. והעובדה שאנחנו עדיין לא יודעים מה התוצאות זה חלק מהאתגר ומהקושי".

"זו הוכחה שמרצ היא לא תופעה חולפת, היא תנועה והיא השמאל של ישראל", הוסיפה זנדברג. "ורק השמאל הישראלי יוכל לתת תשובה לארבע השנים הקשות שסיימנו. מקווה שלא לארבע שנים נוספות. אנחנו עדיין לא יודעים מה התוצאות ולדעתי ייקח יומיים עד שנדע מהן. אבל לפחות בחלק מהמדגמים הערב זה נראה שיש סיכוי למהפך. למדינה מגיע מהפך, שינוי כיוון טוטאלי. ולא יהיה מהפך בלי מרצ". (מאיה הורודניצ'אנו)

22:25

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט הגיב עם פרסום המדגמים בערוצי הטלוויזיה: "אנחנו עברנו יחד שלושה חודשים של מרתון והמרתון עוד בעיצומו. יש לנו סבלנות, אמונה גדולה ועצבים מברזל. אנחנו דואגים לחיילים, ואתם תראו שהחיילים ידאגו לנו. מפלגת הימין החדש תעבור ותעבור יפה, רק סבלנות. אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו, יצאנו לדרך ארוכה, יש לנו סבלנות ואורך רוח". (יקי אדמקר)

מטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
מטה הליכוד, הערב/אתר רשמי, דני מירון

22:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם פרסום מדגמי הטלוויזיה כי "‫גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה‬". עוד נמסר מסביבת ראש הממשלה כי הוא כבר שוחח ומשוחח עם ראשי מפלגות לכניסה לקואליציה. (טל שלו)

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
חגיגות במטה כחול לבן/ראובן קסטרו

22:18

יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה אמר לפעילים עם פרסום המדגמים כי "הכנסת הבאה תהיה כנסת גזענית וקשה אבל אנחנו נעמוד בכבוד ונעבוד באחריות. הציבור הערבי יהיה בכנסת ובעוד שנה נתניהו יהיה בכלא, במקומו הטבעי". הוא הוסיף: "הציבור שלנו לא אכזב. אני בטוח שגם רע"ם-בל"ד עוברים את אחוז החסימה כי אני יודע שהמידגמים נסגרים בשמונה וחצי והציבור שלנו נהר בכמויות בשעתיים האחרונות". (יואב איתיאל)

מטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
מטה הליכוד, הערב/אתר רשמי, דני מירון

22:07

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי ימליץ עליו לנשיא ראובן ריבלין לראשות הממשלה. גם יו"ר סיעת דגל התורה ח"כ משה גפני שוחח עם נתניהו ואמר כי יהדות התורה תמליץ עליו לנשיא. (יקי אדמקר)

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
חגיגות במטה כחול לבן עם פרסום המדגמים/ראובן קסטרו

22:10

חלוקת הגושים לפי מדגמי ערוצי הטלוויזיה:
מדגם חדשות 12: 60 מנדטים לגוש הימין, 60 מנדטים לגוש המרכז-שמאל
מדגם חדשות 13: 66 מנדטים לגוש הימין, 54 מנדטים לגוש המרכז-שמאל
מדגם תאגיד השידור כאן: 64 מנדטים לגוש הימין, 56 מנדטים לגוש המרכז-שמאל

22:00

יו"ר כחול לבן בני גנץ ויאיר לפיד הגיבו עם פרסום תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה והצהירו כי ניצחו. השניים מסרו: "העם בישראל אמר את דברו! תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה צריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח! אין אפשרות אחרת". (טל שלו)

תוצאות מדגם בחירות 2019. עיבוד תמונה
תוצאות מדגם בחירות 2019/עיבוד תמונה

22:00

מדגם תאגיד השידור כאן:
כחול לבן 37
הליכוד 36
העבודה 8
יהדות התורה 7
ש"ס 7
חד"ש-תע"ל 6
איחוד מפלגות הימין 5
כולנו 5
מרצ 5
ישראל ביתנו 4
הימין החדש 0
זהות 0
גשר 0
רע"מ-בל"ד 0

22:00

מדגם חדשות 13:
כחול לבן 36
הליכוד 36
העבודה 7
יהדות התורה 7
חד"ש-תע"ל 7
ש"ס 7
איחוד מפלגות הימין 4
הימין החדש 4
מרצ 4
כולנו 4
ישראל ביתנו 4
גשר 0
רע"מ-בל"ד 0
הימין החדש 0
זהות 0

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
חגיגות במטה כחול לבן עם פרסום המדגמים/ראובן קסטרו

22:00

תוצאות מדגם חדשות 12:
כחול לבן 37
הליכוד 33
יהדות התורה 7
ש"ס 6
חד"ש-תע"ל 6
העבודה 6
רע"מ-בל"ד 6
מרצ 5
ישראל ביתנו 5
איחוד מפלגות הימין 5
כולנו 4
הימין החדש 0
זהות 0
גשר 0

22:00

הקלפיות ברחבי הארץ נסגרו ופורסמו תוצאות מדגמי ערוצי הטלוויזיה:
מדגם חדשות 12: 37 מנדטים לכחול לבן, 33 מנדטים לליכוד
מדגם חדשות 13: 36 מנדטים לכחול לבן, 36 מנדטים לליכוד
מדגם תאגיד השידור - כאן: 37 לכחול לבן, 36 לליכוד

seperator
רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בירושלים, 9 באפריל 2019. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בקלפי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
seperator
בני גנץ ורעייתו מגיעים להצביע בראש העין, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
גנץ ורעייתו בקלפי, היום/ראובן קסטרו

עדכון ראשון: 22:00 09.4.2019

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully