וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהדות התורה התחייבו בעצרת ההמונים: "לא נלך עם גנץ והרשימה שלו"

8.4.2019 / 18:36

המפלגה מקיימת כינוס ענק, רגע לפני הבחירות, בהשתתפות אלפים המשתייכים לשתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה. ליצמן: "לא יעזרו שום מסרים, לא ניקשר עם גנץ - עם לפיד או בלעדיו". גפני תקף את השופטים: "איש לא בחר בהם, נעביר את פסקת ההתגברות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

חצי יממה לבחירות, יהדות התורה במפגן כוח: בכינוס ענק שנערך היום (שני) בירושלים, משתתפים אלפי בני אדם, המזוהים עם שתי הסיעות המרכיבות את המפלגה - 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל'. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן חוזר פעם נוספת על ההצהרה שלא יישב בממשלה אחת עם כחול לבן ואף הרחיב אותה: "לא נלך עם גנץ והרשימה שלו - לא עם לפיד ולא בלי לפיד. ליצמן הוסיף כי "לא ניקשר איתם ולא נלך איתם. לא יעזרו לו שום מסרים - לא סמויים ולא גלויים".

"היהדות החרדית נאבקת על קיומה. כל מה שעשה לנו לפיד - הוא לא מפסיק עד לרגע זה. בשבת קודש לא נשאר מהססטוס קוו כלום. נתקן את זה, שלא תהיה עבודה ברכבת ולא שום גשרים בעזרת השם. נמנע את הכל", הוסיף ליצמן. הוא קרא להגדיל את כוחה הפוליטי של יהדות התורה, והעלה חשש מאפשרות של אדישות: "אסור שיהיה ריפיון. גם בג"ץ וגם לפיד - כולם מנסים לפרוץ את השבת, גם בתחבורה ציבורית, בכל דבר".

יעקב ליצמן ומשה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
גפני וליצמן בעצרת, היום/שלומי גבאי

ח"כ משה גפני אמר בעצרת כי גפני: "אני לא זוכר עוד מערכת בחירות כל כך קשה וכל כך בעייתית. אנחנו באמצע מלחמה על השבת ועל זה שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית. מי היה מאמין שנצטרך להעביר חוק שיהודי חרדי יוכל להתקבל לעבודה גם אם הוא לא עובד בשבת?".

גפני תקף את בית המשפט על רקע פסיקותיו בנושא חוק הגיוס ואמר כי "הנושא של בית המשפט נמאס עלינו. המציאות הזו שפעם אחרי פעם אחרי פעם הכנסת מחוקקת חוק חמש פעמים ואז מגיעים כמה אנשים שיושבים בבית המשפט ומחליטים - איש לא בחר בהם . נצטרך לחוקק את פסקת ההתגברות שבית המשפט לא יוכל לעשות מה שהוא רוצה. נחליט בסיעה שזה יהיה תנאי בל יעבור לכניסה לקואליציה".

עוד באותו נושא

גבאי נגד כחול לבן: בטלו את הרוטציה | עדכוני הבחירות

לכתבה המלאה
עצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
משתתפי העצרת בירושילם, היום/שלומי גבאי

במפלגה שולפים לראשונה את נשק יום הדין, ובאירוע משתתפים כל המנהיגים הרוחניים, ובראשם האדמו"ר מגור, אחת החסידויות החזקות והמשפיעות במגזר החרדי והרב חיים קנייבסקי, מהרבנים הבולטים בזרם הליטאי. האירוע מתקיים בצל החשש במפלגה מזליגה משמעותית של קולות מצביעים לליכוד ולזהות של משה פייגלין, והכינוס שנערך בצומת הרחובות שפע חיים ושדרות גולדה מאיר במטרה לעורר את המצביעים מאדישות נועד גם לעורר את השטח לקראת יום הבוחר.

ביהדות התורה נלחמו ביממה האחרונה בקמפיין הגיוועלד של נתניהו, והפיצו כרזות שבהן הוא נראה חוגג את ניצחון הבחירות עם גנץ ולפיד עם הסיסמה "אם לא נגדל, הם ילכו יחד בלעדנו", זאת במטרה לבלום את תנודת המנדטים ימינה. בין היתר, הפיצו במפלגה סרטון של הרב קנייבסקי נשאל מה יקרה למי שיצביע למפלגות חילונית, והרב השיב כי יהיו לו "ילדים כאלה", כשכוונתו לילדים חילונים. בעיתונים המפלגתיים פורסם מוסף מיוחד המתאר את המצב של המגזר החרדי תחת שלטון של לפיד וגנץ, והוא כולל דיווחים על "גזירות קשות" טורים ומאמרים נגד ישיבה עם לפיד בממשלה.

עצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
תומכי יהדות התורה בעצרת, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully