וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוחנו באחריות המשותפת": הנשיא ריבלין קורא לאזרחים לצאת להצביע

נשיא המדינה מזכיר כי "זכותו של האזרח לעצב את חייו - גורלו ועתידו נרכשים בעבודה קשה." בפתח יום הבחירות ביקש ריבלין "לזכור גם את המאחד אותנו, ולא רק את המפריד"

עריכה: תומר לוי

יום הבחירות הוא יום חגה של הדמוקרטיה. זהו יום מימוש זכותנו למשול בגורלנו, כאזרחים שווי זכויות וכשותפים למפעל המדיני - הוא מדינת ישראל.

דמוקרטיה אינה דבר מובן מאליו וכך גם יכולתה של מדינה לשמור על אופייה הדמוקרטי, על עצמאות מוסדותיה השלטוניים ועל מחויבותה הבלתי מתפשרת לשוויון אזרחי ולשוויון בפני החוק. די להביט בשכנותינו, כמו גם במצבם של אזרחי מדינות רבות אחרות ברחבי תבל, כדי להיווכח שזכותו של האזרח לעצב את חייו, את גורלו ועתידו, נרכשים בעבודה קשה.

החופש לבחור, לא מתמצה בזכות להצביע בקלפי. החופש לבחור, דורש משטר דמוקרטי שבו מתקיימת תחרות חופשית על לבו ועל קולו של האזרח. החופש לבחור, ולא רק להצביע, מחייב אותנו, האזרחים והאזרחיות להיות מעורים בסוגיות ובאתגרים העומדים לפתחנו, להכיר לעומק את עמדות המועמדים, אבל גם להיות נכונים להקשיב, לשכנע ולהשתכנע.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
חוסנה של מדינת ישראל איננו מובן מאליו. ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

גם חוסנה של מדינת ישראל איננו מובן מאליו. החברה הישראלית היא חברה מורכבת ומגוונת, רווית מתחים ועמוסת תפיסות עולם מנוגדות, ואף סותרות. זוהי חברה שבה יהודים וערבים, חרדים וחילונים, אנשי ימין ואנשי שמאל, חולקים כולם גורל משותף.

במציאות כזאת, קיומה של חברה דמוקרטית איתנה ומתפקדת הוא הישג שלא ניתן להתכחש לגדולתו. זהו פלא שאין לו תקדים. ואולם בצד תחושת הסיפוק, אנו מחויבים היום להביט במראה, ולשאול את עצמנו ביושר: האם אנו נענים לאתגר שמציבה בפנינו החברה הישראלית? האם בשנה החולפת, ראינו בוויכוח הנוקב המתקיים בתוכנו ביטוי לעוצמה, או שמא ראינו בו סימן לחולשה? האם עודדנו את קיומו, או שמא, ביקשנו להשתיקו?

מפתה מאוד, במציאות הישראלית, להציע עולם שיש בו שחור ולבן בלבד: שני מחנות מנוגדים, "אנחנו" ו-"הם", ימין ושמאל. זאת תמונה נוחה, קליטה, שאולי אפילו עושה לנו נעים לפעמים. בפועל, ההתמודדות עם המציאות הישראלית - הביטחונית, הכלכלית, המדינית והאזרחית, היא מלאכה מורכבת ועדינה. כפי שאנו מאמינים בצדקת דרכנו ובחשיבותה, כך גם חברינו וחברותינו, בני המחנה ה"אחר", מאמינים בצדקת דרכם.

כולנו נמצאים בסירה הזאת יחד. כולנו נתעורר מחר לצד שכנינו, חברינו למחנה וגם - לצד אלה החלוקים עלינו. על כולנו, לכן - לזכור גם את המאחד אותנו, ולא רק את המפריד. אני מאחל לנו שגם ביום הבחירות ובוודאי לאחריו, נזכור שכוחנו באחריות המשותפת ובערבות ההדדית בינינו. צאו להצביע, צאו לבחור, צאו להשפיע.
חג בחירות שמח לכל אזרחיות ואזרחי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully