וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרתי שאצביע לגנץ, היד הלכה למחל": בצפון נצמדו למסורת

10.4.2019 / 21:39

בקלפיות ביישובים רבים בצפון הארץ נרשם רוב לליכוד, בעוד ששאר המפלגות השתרכו מאחור. בעוד שכמה מהבוחרים הסבירו כי מדובר בחלק ממגמה של היצמדות לגושים הגדולים, אחרים טוענים כי מדובר בהרגל שקשה מאוד לשבור

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בזמן שתוצאות המדגמים הראשונות ניבאו קושי לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב קואליציה חדשה, בצפון הארץ ביקשו להמתין בסבלנות לתוצאות האמת. נצחונו המובהק של גוש הימין לא הפתיע כאן אף אחד, גם לא התחזקותה המרשימה של ש"ס שעל פי הסקרים הגיעה למספר מנדטים מצומצם. "אני וכל המשפחה הצבענו ביבי", סיפר לוואלה! NEWS מורן גורן מבית שאן. בראש טבלת התוצאות ביישוב ניצב הליכוד גבוה מעל כולם, אחר כך ש"ס ואורלי לוי-אבקסיס עם גשר, שזכתה לחסד נעורים מתושבי העיר. "הייתה התכנסות לגושים. זה כמו שבגוש השני התכנסו לכחול לבן, כאן קרה בדיוק אותו דבר", הסביר.

"זה הפך לבחירות של גושים ליכוד מול כחול לבן", הוסיף גורן. "אם אתה מקבל בסוף ביבי כראש ממשלה, תצביע כבר ביבי וזהו". גורן העיד על עצמו כמי שגדל בבית שבו הצביעו במשך שנים רבות עבור מפלגת העבודה. "היום אין לנו מנהיג אחראי יותר מביבי בנושא המדיני והביטחוני", טען. "יש תחושה של ביטחון ויציבות מבחינת מעמדנו בעולם. למה שיאיר לפיד יהפוך לראש ממשלה?".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך נאומו במטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
מטה הליכוד, אתמול/אתר רשמי, דני מירון

תמונת מצב דומה עלתה גם מספירת הקולות בקריית שמונה. הליכוד זכה ליותר מ-5,000 קולות מתושבי העיר, בעוד שכחול לבן נותרה עם קצת יותר מאלף קולות מאחור. "אין אף אלטרנטיבה ראויה", טען יגאל בוזגלו, חבר ליכוד וחבר מועצת קריית שמונה. "אנשים מבינים שאין לנתניהו תחליף". לדבריו, גם תקרית חדר המיון בעיר שבגינה ספגה אחת התושבות ביקורת מנתניהו, היא "רק סערה בכוס תה". "יש שירות רפואי והזנקת אמבולנסים. התוצאה שהליכוד השיג בקרית שמונה מדהימה. ביבי הוא מנהיג מיוחד במינו".

עם זאת בוזגלו הזהיר: "קיבלנו כרטיס צהוב שאומר לנו להתעסק יותר בקטע החברתי. גנץ הכניס אותנו למתח. יכולנו לחסוך את זה. ראש הממשלה חייב לקדם תוכניות חברתיות בפריפריה. לא היינו צריכים להגיע ליום הזה עם הלשון בחוץ".

מוקד נוסף שעורר תשומת לב מיוחד במערכת הבחירות בצפון הוא העיר טבריה. גם בעיר השסועה עוד מימי הבחירות לרשויות המקומיות, העניקו את המנדט לנתניהו, בעוד שבמקום השני הגיעו ש"ס ואחר כך כחול לבן. "זו מסורת, תרבות שהשתרשה", אמר תושב העיר. "חוששים משינויים. הלך הרוח הוא ביבי. קוסם ואלוף בספינים. יודע להפוך הכול למחנות של שמאל וימין. הוא הפך את גדעון סער לשמאל, אז מה הבעיה להפוך את גנץ לשמאל? ורוב האוכלוסייה היום נוטה ימינה, למרות שברור שכחול לבן זו לא מפלגת שמאל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"יש לטבריה חיבור קבוע עם הליכוד"

אליעזר, תושב העיר, הודיע למשפחתו כי יצביע כחול לבן. "כשנכנסתי מאחורי הפרגוד היד הלכה למחל", סיפר. "אין לי הסבר אחר מלבד שזה משהו עמוק, משהו שטבוע בי עשרות שנים. אני ראיתי ושמעתי אתמול אנשים שאמרו שלא יצביעו השנה, שנמאס להם מביבי. כשהתחיל הקמפיין שלו אחה"צ שהשמאל הולך לנצח, האנשים האלה רצו להצביע. אמרו שלא יתנו לשמאל לנצח. אין לביבי מתחרים, הוא יודע ללחוץ במקום הכי רגיש".

"טבריה תמיד הייתה עיר ליכוד ועיר ימנית, גם כשהיה אריק שרון", הסביר יוסי בן דוד, ראש העיר לשעבר. "תמיד מעל 40 אחוז ליכוד וש"ס במקום השני. זו תבנית הצבעה. זה חיבור קבוע של טבריה וליכוד, זה לא משהו שישתנה". יעקב שטרית, מראשי הליכוד בטבריה, טען כי מדובר בהבעת אמון מלאה. "התקשורת עשו לנו עבודה טובה והמריצו אותנו מאוד", אמר. "הפעילים שטפו את הקלפיות ואת הצמתים. זה הוכח הפעם בגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully