וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי לא פורש ממפלגת העבודה: "אתייעץ בנוגע להקדמת הפריימריז"

על רקע ההתרסקות בבחירות והקריאות להתפטרותו, יו"ר העבודה הצהיר כי ישמש כחבר כנסת מטעם המפלגה באופוזיציה ובהמשך יקיים התייעצויות לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. גם מספר 2 במפלגה, טל רוסו, שוקל את המשך דרכו הפוליטית

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

יו"ר העבודה אבי גבאי הבהיר הערב (חמישי) כי לא יפרוש מתפקידו, ויתמנה כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה במועד השבעת הכנסת בסוף החודש הבא. "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה", אמר. "אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב- 30 באפריל אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה. בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק".

בימים האחרונים גברו הקולות הקוראים לגבאי להתפטר מתפקידו, בהם מזכיר המפלגה ערן חרמוני שאמר היום כ הבהיר לגבאי ש"לאור תוצאת הבחירות ההרסנית, עליו לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר מתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, כפי שהיה עליו לעשות עוד בערב ההפסד".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סוגר חשבון: מזכ"ל העבודה נפגש עם גבאי והבהיר - "עליך להתפטר"
"המלחמה הבאה": בעבודה מתכננים להראות לגבאי את הדרך החוצה

טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
שוקל את המשך דרכו הפוליטי. רוסו/ראובן קסטרו

קריאתו של חרמוני באה אחרי שח"כ איתן כבל, אויבו של גבאי בפריימריז האחרונים, קרא לו אף הוא לסיים את תפקידו מעל לכל במה אפשרית. כמו כן, במפלגה גוברות הערכות כי גבאי יפרוש מתפקידו בעקבות ההפסד. גבאי מצדו הבהיר כי אם יפרוש מתפקיד יו"ר העבודה ישאר כחבר כנסת עד לפריימריז, ועל כן האפשרויות העומדות בפני המפלגה הן הקדמת הפריימריז, או מינוי יו"ר זמני עד לבחירות המקדימות שיתקיימו בעוד כ-14 חודשים.

במקביל, אלוף (מיל') טל רוסו שוקל לפרוש ממפלגת העבודה עוד בטרם ההשבעה לכנסת. גורמים במערכת הפוליטית אומרים כי רוסו מקיים בשעות האחרונות התייעצויות עם מקורבים בנוגע להמשך דרכו הפוליטית. אם רוסו יפרוש טרם השבעת הכנסת ב-30 אפריל, מי שתיכנס במקומו תהיה חברת הכנסת מרב מיכאלי.

אבי גבאי מצביע עם משפחתו בתל אביב, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
גבאי ביום הבחירות/ראובן קסטרו

רוסו נקרא למפלגת העבודה ושובץ כשריון של של גבאי לקראת הבחירות לכנסת במקום השני. "כמעט כל שנותיי עשיתי במערכת הצבאית. פיקדתי על אלפי חיילים, על כל גזרה אפשרית, בחדרי מלחמה, בפורומים רגישים. היום אני עולה על מדים חדשים", אמר אז רוסו.

מאז נתקלה מועמדותו בקשיים מצד יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, שביקש ממפלגת העבודה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומרוסו עצמו, לספק הסביר לכך שלא מילא את תקופת הצינון מאז תום כהונתו כמפקד העומק בשירות מילואים בתנאי קבע. לאחר שהיועמ"ש קבע בחוות דעתו כי אין קושי משפטי, החליט היו"ר מלצר לאשר את ההתמודדות.

(עדכון ראשון: 16:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully