וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהליכוד ועד בל"ד: כך יתנהל סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה

14.4.2019 / 16:57

הנשיא ראובן ריבלין יפתח בסבב ההתייעצויות בשידור חי עם הסיעות שירכיבו את הכנסת ה-21, ולאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות ביום רביעי, יכריז על חבר הכנסת שעליו תוטל הרכבת הממשלה. מרגע זה - יעמדו לרשות הח"כ הנבחר 28 ימים לביצוע המשימה

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

נשיא המדינה ראובן ריבלין יחל מחר (שני) את סבב ההתייעצויות עם הסיעות שנבחרו לכנסת. לאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ישקול הנשיא אם יש צורך בהשלמת סבב ההתייעצויות.

לפי הנוהג, ריבלין ייפגש עם נציגי הסיעות וישמע את המלצתן על המועמד לראשות הממשלה. לאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כל הסיעות, הנשיא יכריז על חבר הכנסת שעליו תוטל הרכבת הממשלה. מרגע הטלת מלאת הרכבת הממשלה על הח"כ הנבחר, יעמדו לרשות האחרון, לפי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים לביצוע המשימה. אם יצטרך הארכה, ריבלין יוכל להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים, לפי החוק.

עוד בנושא
מי ירכיב את הממשלה - ותוך כמה זמן? המדריך ליום שאחרי הבחירות
מסלול עוקף גיוס: הצעדים לפתרון המשבר שמאיים על הממשלה הבאה
בין 64 ל-67: האופציה של כחלון וליברמן לקלקל לנתניהו את תמונת הניצחון

נשיא המדינה ראובן ריבלין מצביע בירושלים, 9 באפריל 2019. מארק ניימן לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין מצביע בבחירות, בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן לע"מ

ביום שני יגיעו במהלך שעות הבוקר לבית הנשיא סיעות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה ולבסוף, סיעת חד"ש-תע"ל. ביום שלישי, יגיע סבב נוסף של סיעות להתייעצויות - סיעות העבודה, ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין, מרצ, כולנו ולבסוף סיעת רע"מ-בל"ד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

כמו כן, לראשונה בתולדות בת הנשיא, הנחה השנה ריבלין כי המפגשים עם הסיעות יועברו בשידור חי בפלטפורמות שונות, זאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול האזרחים. אם חבר הכנסת שעליו הוטלה משימת הרכבת הממשלה לא מצליח, רשאים חברי הכנסת להמליץ לנשיא המדינה תוך 21 יום להטיל את התפקיד על חבר כנסת נוסף. במידה שלא הורכבה ממשלה בפעם השלישית, נשיא המדינה יודיע על כך ליו"ר הכנסת ותוך 90 יום יתקיימו בחירות.

תוצאות האמת בבחירות אמנם פורסמו ביום חמישי האחרון, אך התוצאות הרשמיות יפורסמו בידי ועדת הבחירות לפי חוק רק שמונה ימים לאחר קיומן. לפי תוצאות האמת, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים, ובעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב את הממשלה. עד כה הכריזו כמה ראשי מפלגות על תמיכתם בנתניהו וכי ימליצו עליו לנשיא.

אינפו הרכבת ממשלה. אתר רשמי
אינפו הרכבת ממשלה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully