וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: "התנצלתי בפני נתניהו - הוא צדק, ליברמן פעל אישית נגדו"

29.5.2019 / 23:50

יו"ר ש"ס אמר שהוא התנצל בפני ראש הממשלה על כך ששכנע אותו שיו"ר ישראל ביתנו ייכנס לממשלה. "נתניהו אמר לי כל הזמן שליברמן פועל באופן אישי נגדו ולא ייכנס לממשלה, לצערי ראש הממשלה צדק". ליברמן האשים את הליכוד ב"כניעה לחרדים"

ערוץ הכנסת

יו"ר ש"ס אריה דרעי האשים הערב (רביעי) את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכך שהוא פועל באופן אישי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ביקשתי הערב סליחה מנתניהו על שבמשך חודש שיכנעתי אותו שליברמן ייכנס לממשלה", אמר דרעי, דקות לפני ההצבעה על פיזור הכנסת. "נתניהו אמר לי כל הזמן שליברמן פועל באופן אישי נגדו ולא ייכנס לממשלה. לצערי ראש הממשלה צדק".

ליברמן אמר הערב כי "מדינת ישראל הולכת לבחירות בגלל סירובו של הליכוד להצביע על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית כפי שהיה בקריאה הראשונה" ותקף כי "מדובר בכניעת הליכוד לחרדים".

מליאת הכנסת התכנסה להצביע בקריאה שנייה ושלישית על פיזור הכנסת לאחר כישלון המשא ומתן הקואליציוני. בחצות, אמורים היו להסתיים 42 הימים שניתנו לנתניהו להרכבת הממשלה. כשתאושר הצעת החוק לפיזור הכנסת, ככל הנראה אחרי חצות, הכנסת ה-21 תסיים את דרכה, סך הכל חודש אחרי תחילתה.

אריה ויפה דרעי- טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל - הדלקת נר הזיכרון, במעמד :ריבלין, נתניהו, אדלשטיין, חיות, כוכבי, ומוטי כהן, הכותל המערבי,7 במאי 2019. ניב אהרונסון
דרעי/ניב אהרונסון

נתניהו העביר מוקדם יותר הצעה אחרונה למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן, לפיה עם הקמת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת, לאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת. אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי ובהתאם להחלטת בג"ץ, יפוג ההסדר של "תורתו אומנותו" ויחול חוק שירות חובה לכולם. משמעות ההצעה היא שהחרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור. בתגובה, בישראל ביתנו אמרו כי "ההצעה שלנו ידועה והיא עדיין בתוקף". לאחר מכן, בש"ס ובדגל התורה הסכימו להצעתו האחרונה של נתניהו בסוגיית הגיוס.

עוד באותו נושא

הרגע הדרמטי הגיע: הכנסת מצביעה על פיזורה | שידור ישיר

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן , מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully