וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעות של הרגע האחרון: גבאי ורוסו סירבו להיכנס לממשלה

במאמצים אחרונים, רגע לפני ההצבעה על פיזור הכנסת, הציע ראש הממשלה למפלגת העבודה להיכנס לממשלתו תמורת תיק האוצר, 3 תיקים נוספים, וזאת תוך ויתור על מהלכי החסינות. גבאי שקל, ובמפלגה דחו את ההצעה. גם החרדים וליברמן, בדקה ה-90, סרבו להצעת פשרה בנושא חוק הגיוס

ערוץ הכנסת

שעות ספורות לפני שהחלו אמש (רביעי) ההצבעות לפיזורה של הכנסת במליאה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, במאמצים אחרונים, הציע למפלגת העבודה להיכנס לממשלה בתמורה לתיק האוצר ושלושה תיקים נוספים - וסורב. בנוסף, נתניהו העביר הצעה אחרונה למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן בעניין חוק הגיוס, וגם הם דחו את הצעתו.

הצעתו של נתניהו ליו"ר העבודה אבי גבאי, שעליה נודע כחמש שעות בטרם ההצבעה, הגיעה תוך ויתור על מהלכי החסינות או ההתגברות. גורם פוליטי אישר את הפרטים שפורסמו לראשונה בחדשות 12. זמן קצר לאחר מכן, נודע לוואלה! NEWS מפי גורם פוליטי בכיר שמקורבו של נתניהו, נתן אשל, הציע כבר ביום שלישי לגבאי את תיקי האוצר ותיקים נוספים, אולם כחלון סירב לוותר על האוצר, והצעה חדשה שהובאה כללה את תיק הביטחון לגבאי וסגנות שר הביטחון לטל רוסו. תחילה שקל גבאי לכנס את מרכז המפלגה כדי לאשר את ההצעה. ח"כ שלי יחימוביץ' שקלה לתמוך, וכך גם איציק שמולי, אך לבסוף התנגדו.

דובר ראש הממשלה יונתן אוריך אמר כי "אין תגובה" וההערכה הייתה שמדובר בעיקר בהצעה שנועדה ללחוץ על ליברמן והחרדים לסגור את משבר. לאחר התנגדותם של הח"כים במפלגתו, הודיע גבאי בנאומו במליאה כי הוא דוחה את הצעתו של נתניהו, וצייץ: "במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה. ההצעה האחרונה אמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה. לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונליים ועוד. חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו לא לקבל את ההצעה", כתב גבאי.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
שלב אחר שלב: היום הדרמטי שהסתיים בפיזור הכנסת
אין ממשלה - ישראל הולכת לבחירות: הכנסת ה-21 אישרה את פיזורה
גנץ תקף את נתניהו: "הולכים לבחירות בגלל מבצר משפטי"

ח"כ אבי גבאי ואיימן עודה מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
סרב לנתניהו לתיק הביטחון. גבאי ועודה בכנסת, אתמול/ראובן קסטרו

ח"כ טל רוסו אמר כי "בהתייעצות משותפת עם חברי הסיעה החלטנו לפסול על הסף את ההצעה. ‏בנאום הבכורה נאמתי שהפוליטיקה לא תשנה אותי ‏והתכוונתי לכל מילה. ‏מקווה שנתניהו יחזיר לנשיא את המנדט כפי שראוי לעשות". ח"כ שמולי אמר כי "‏הבטחנו בבחירות שלא נשב עם נתניהו. הבטחות יש לקיים. אין לי שום כוונה לכהן בממשלה תחת נתניהו עם כתב אישום ולספק חומת מגן לשחיתות. אני קורא גם לחבריי לדחות לאלתר את ההצעה".

ח"כ יחימוביץ' תקפה את נתניהו בדבריה ואמרה, "אני מתרה בכל אדם ממפלגתי שעולה בדעתו לגזור קופון מהרס המפלגה ולהצטרף לממשלת השחיתות של נתניהו, שהוא ישלם על כך מחיר כבד. ח"כ עמיר פרץ הגיב לדברים ואמר: "לא אנחנו נהיה גלגל ההצלה של נתניהו. ‏לא ניכנס ולא נשב בממשלתו. כל אפשרות אחרת היא הפרה של כל מה שהבטחנו לציבור. מה שהבטחנו נקיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ח"כ טל רוסו וישראל אייכלר במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"החלטנו לפסול על הסף את ההצעה". ח"כ רוסו וח"כ אייכלר בכנסת, אתמול/ראובן קסטרו

בזאת לא תמו ניסיונותיו של ראש הממשלה להרכיב ממשלה, ובסביבות השעה 21:00, כשלוש שעות לפני ההצבעה על פיזור הכנסת, נתניהו העביר הצעה אחרונה למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן, לפיה עם הקמת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת, ולאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת. מההצעה עלה כי אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי ובהתאם להחלטת בג"ץ, יפוג ההסדר של "תורתו אומנותו" ויחול חוק שירות חובה לכולם. משמעות ההצעה היא שהחרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור.

בזו אחר זו דחו המפלגות החרדיות וישראל ביתנו את הצעתו של נתניהו. גורמים ביהדות התורה אמרו כי "ההצעה של נתניהו היא 'ספין'. חבל שנתניהו מפנה לנו עורף עם איומים לא ריאליים", ואילו בישראל ביתנו הסתפקו בתשובה הלקונית: "ההצעה שלנו ידועה והיא עדיין בתוקף".

אביגדור ליברמן , מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"ההצעה שלנו ידועה והיא עדיין בתוקף". ליברמן במליאה, אתמול/ראובן קסטרו

לאחר דחיית הצעותיו של נתניהו מצד העבודה והמפלגות החרדיות, סמוך לחצות, הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את פיזורה ברוב של 74 תומכים מול 45 מתנגדים, ולראשונה בתולדות המדינה אזרחי ישראל יידרשו להגיע שוב לקלפי במהלך חודש ספטמבר.

אבי גבאי וטל רוסו מגיעים לזירב בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
רוסו וגבאי/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully