וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקושנר: "הייתה לנו תקרית, זה לא יעצור אותנו" | עדכונים שוטפים

כשהבחירות החדשות בפתח, ביהדות התורה החליטו לא לשחק לידיו של יו"ר ישראל ביתנו, שתקף את הליכוד: "אתם חייבים לגייס פסיכיאטר". השר חיים כץ, שצפוי לכנס את מרכז הליכוד כדי לאשר את שילוב כולנו, הביע תמיכה בצירופה של שקד. נתניהו ימסור הצהרה ב-19:30. כל העדכונים

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

בחירות חדשות - עדכונים אחרונים:

  • ליברמן: "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני"
  • גורם ביהדות התורה על ליברמן: "הוא זקוק לטנגו הזה לצרכיו ואנו לא פראיירים"
  • ח"כ פולקמן: "לא פורש ולא יוצא בהכרזות"
  • אלוף (במיל') יאיר גולן: שוקל בהחלט להתמודד
  • כץ יכנס את מרכז הליכוד לאישור שילוב מפלגת כולנו ברשימה
  • נתניהו לקושנר: הייתה לנו תקרית קטנה, אבל זה לא יעצור אותנו

ישראל נכנסת היום (חמישי) למערכת בחירות נוספת אחרי שהכנסת ה-21 התפרקה, חודש בלבד אחרי השבעתה. יו"ר ישראל ביתנו ליברמן נשא הצהרה שבה תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "מלכתחילה לא רצה את ישראל ביתנו בממשלה" ואמר כי בליכוד "צריכים לגייס פסיכיאטר בעל שם טוב". מנגד, ביהדות התורה דנו בשיתוף הפעולה עמו ובאפשרות של פסילת הישיבה עמו בממשלה, והחליטו להציג את נושא החרמתו בממשלה להכרעת הרבנים סמוך מאד לבחירות.

74 ח"כים הצביעו בחצות בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת אחרי כישלונו של נתניהו להרכיב קואליציה ב-42 הימים שניתנו לו מנשיא המדינה. המשמעות - בחירות חדשות ייערכו ב-17 בספטמבר בעלות של כ-600 מיליון שקלים למדינה ויותר ממיליארד שקלים למשק. נתניהו אמר לחתנו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, כי "הייתה לנו תקרית קטנה, אבל זה לא יעצור אותנו". לקראת הבחירות, ח"כ רועי פולקמן (כולנו), שנעדר מההצבעה, הודיע הבוקר כי הוא "לא פורש ולא יוצא בהכרזות". בנוסף אליו, סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף (במיל') יאיר גולן הודיע שהוא "שוקל בהחלט" להתמודד בבחירות הקרובות.

כחלק מהיערכות המפלגות, יו"ר מרכז הליכוד השר חיים כץ צפוי לקבוע עם נתניהו בימים הקרובים מועד לכינוס מרכז הליכוד לאישור ההחלטה על הקפאת הפריימריז ושילוב מפלגת כולנו ברשימה. אולם, עתירות הוגשו נגד אישור ההצעה. כמו כן, כץ הביע תמיכה בצירופה של איילת שקד במקום גבוה ברשימה. בנוסף לכך, מוקדם יותר קראה יו"ר מרצ תמר זנדברג לריצה משותפת עם מפלגת העבודה מאחר ש"צו השעה הוא גוש שמאל גדול ומשמעותי לצדו של מרכז".

עוד בוואלה! NEWS:
עם הספק של חוק אחד ונאומי בכורה: הכנסת הקצרה בתולדות המדינה
שלב אחר שלב: היום הדרמטי שהסתיים בפיזור הכנסת
מתי יתקיימו הבחירות ואיך הן ישפיעו על השימוע של נתניהו? מדריך

מליאת הכנסת ב-29 במאי 2019. ראובן קסטרו
מליאת הכנסת, הלילה/ראובן קסטרו

17:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הערב הצהרה לתקשורת בשעה 19:30.

15:23

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי "הייתה לנו תקרית קטנה אתמול בלילה, אבל זה לא הולך לעצור אותנו - אנחנו הולכים להמשיך לעבוד ביחד". זאת, לקראת פרסום תכנית השלום של ממשל טראמפ - "עסקת המאה".

14:50

בסיעת יהדות התורה הוחלט לתקוף את ליברמן "בחכמה ולא בהתלהמות" כדי לא לשחק לידיו. לדברי גורמים במפלגה, "הוא זקוק לטנגו הזה לצרכיו ואנו לא פראיירים". בישיבה סוכם להציג את נושא החרמתו בממשלה להכרעת הרבנים סמוך מאד לבחירות.

14:08

היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, הפיץ מכתב לחברי הכנסת שבו הוא מבהיר כי המועד האחרון לאישור התפלגויות ומיזוגים שיוכר לצורך קבלת מקדמת מימון בחירות הוא יום ראשון הקרוב ה-2 ליוני.

המועד האחרון להתפלגויות ומיזוגים לצורך קבלת מקדמת מימון בחירות. אתר רשמי
מכתבו של היטעמ"ש לכנסת/אתר רשמי

13:55

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי "מדינה שלמה התעוררה לבוקר של עייפות, אכזבה וקושי להאמין שבגלל אוזלת יד וחולשה של אדם אחד נכפו עליה עכשיו בחירות יקרות, מיותרות. שבגלל 'מבצר משפטי' של אדם אחד נכפה על מיליוני נפשות בישראל להמתין שמישהו יואיל בטובו לדאוג לביטחון, לחינוך, לתשתיות, ליוקר המחייה, אבל כל אלו רק שיקול משני בעיני עסקנים".

עוד הוסיף גנץ כי "עתה, באשמת ציניות ונצלנות פוליטית שתתרחש על גבה וכספה של החברה בישראל, אנו יוצאים שוב אל הדרך. בדיוק כמו אז, אני מכריז היום בענווה, בשליחות ובאמונה מלאה בדרך הישר, כי יחד עם חבריי אמשיך לפעול ולעשות הכול בכדי ש'כחול לבן' תנצח - בשביל מדינת ישראל ועם ישראל".

ח"כ בני גנץ ,מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
גנץ בכנסת, אתמול/ראובן קסטרו

13:23

שר העבודה והרווחה חיים כץ, יו"ר מרכז הליכוד, צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בימים הקרובים ולקבוע מועד לכינוס מרכז המפלגה לאישור ההחלטה על הקפאת הפריימריז לרשימה וליו"ר ולשיבוץ מפלגת כולנו בבחירות הבאות. ההחלטה כבר אושרה השבוע במזכירות הליכוד, אך היום הוגשו עתירות נגד אישור ההצעה, שכן לפי חוקת הליכוד רק המרכז מוסמך לאשר הצעות מסוג זה. בנוסף לכך, בכירים בליכוד מקדמים מהלך לצירופה של שרת המשפטים איילת שקד לליכוד ולשריון מקום ברשימה עבורה. גם ההצעה הזו תובא לאישור המרכז.

כץ הביע תמיכה בצירופה של שקד, ובכך הצטרף לח"כ דוד ביטן. אולם, בכירים בליכוד צפויים להתנגד לשריון שלה במידה שהוא יהיה במקום גבוה ברשימה. "יש לכנס את מרכז הליכוד לטובת אישור המיזוג עם מפלגת כולנו. כמו כן, באותה הזדמנות יש לצרף את איילת שקד שכן היא ראויה ומהווה כוח אלקטורלי שיחזק את הליכוד", אמר כץ.

13:11

בתגובה לדבריו של ליברמן על כך שבליכוד צריכים "לגייס פסיכיאטר בעל שם טוב", יו"ר איגוד הפסיכיאטריה ד"ר צבי פישל הגיב: "ואני מציע לכל אותם מנהיגים שהחליטו שהם רופאים לרגע, להתחיל ולשם שינוי להתייחס לתחום הפסיכיאטריה בכבוד הראוי לו. אני מציע שתפסיקו אחת ולתמיד לשים את הפסיכיאטריה במוקד רק כשאתם מבקשים להתנגח אחד בשני במאבקים פוליטיים".

יו"ר איגוד הפסיכיאטרים הציע להשקיע משאבים להגדלת כמות הפסיכיאטרים, לצמצם את הצפיפות "הבלתי נסבלת" במערך בריאות הנפש, להשקיע בהרחבת שיעור המרפאות לבריאות הנפש בקהילה ואמר כי בכסף שנזרק על "מערכת בחירות מיותרת" - "אפשר לבנות בית חולים פסיכיאטרי נוסף, להוסיף 200 מיטות אשפוז, לשפץ את כל המחלקות בבתי החולים הפסיכיאטרים, לממן תוספת של 100 תקנים לפסיכיאטרים בקהילה למשך 10 שנים".

13:03

יו"ר ש"ס אריה דרעי יקיים היום בשעה 16:45 ישיבת סיעה מיוחדת בכנסת שבה ימסור דברים לתקשורת בנושא אירועי הימים האחרונים.

12:48

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען כי החל מאתמול יש "מכונה אדירה של פרופגנדה ושטיפת מוח" ואמר בתגובה למתקפתו של נתניהו כי "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני. אני רוצה להזכיר שזה היה דווקא הוא שהצביע בעד ההתנתקות בכנסת ישראל, שהוביל את ההתנצלות בפני הדיקטטור ארדואן, שמנע את חוק עונש מוות למחבלים ושמנע ומונע עד היום את פינוי חאן אל-אחמר".

על הטענות מצד הליכוד אמר: "העצה החברית שלי לאנשי מטה הליכוד - אתם חייבים לגייס קודם כל פסיכיאטר בעל שם טוב וניסיון". ליברמן הוסיף כי זה "היה המו"מ הקואליציוני הכי מוזר שראיתי" והסביר כי "נתניהו מלכתחילה לא רצה את ישראל ביתנו בממשלה. בליכוד כנראה בטוחים היו שנוותר נמצמץ ונישבר ונקבל תכתיבים. מי שאשם בעובדה שישראל הולכת לבחירות חוזרות זה אך ורק הליכוד".

אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
"האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני". ליברמן, היום/ראובן קסטרו

11:38

טיבי לוואלה! NEWS: "המגעים התחילו בין ארבע המפלגות להקמת המשותפת בהתבסס על תוצאות הבחירות האחרונות . זו האופציה המועדפת ויש להאיץ את המגעים. על כחול לבן והאופוזיציה להפנים כי בלעדי הציבור הערבי לא יהיו חילופי שלטון. והיחס שגילו בכחול לבן כלפי המפלגות הערביות חייב להשתנות".

11:12

מטה הבחירות של "יהדות התורה המאוחדת" ייפתח היום בשעה 13:00 בצהריים. בפתח הישיבה ראשי המפלגה סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ישאו דברים.

11:06

המגעים הקדחתניים בין ראשי המפלגות הערביות לחבור יחדיו שוב לרשימה משותפת נמשכים גם הבוקר. גורם בכיר בפוליטיקה הערבית לוואלה! NEWS, "ייקרה תוך ימים ספורים. אולי אפילו פחות. הם כולם מבינים שזה מה שהציבור הערבי רוצה וזה מה שצריך לעשות כדי להוציא אותו להצביע ביום הבחירות ולקחת שוב את 13 המנדטים של הכנסת הקודמת או יותר".

ח"כ איימן עודה מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
מו"מ בין המפלגות הערביות. ח"כ עודה בכנסת, אתמול/ראובן קסטרו

10:22

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בריאיון לגל"צ כי הוא ימליץ לחבריו לסיעה לא לשבת עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בממשלה.

9:25

סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף (במיל') יאיר גולן אמר בריאיון לגלי צה"ל כי הוא "בהחלט שוקל את האפשרות להתמודד בבחירות הקרובות". גולן, שטען שהיציאה לבחירות היא "טירוף מוחלט", אמר כי לא פנו אליו ממפלגת כחול לבן, אך בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS שהוא קיים לאחרונה פגישות והתייעצויות עם בכירים במפלגת העבודה שבהן נידונה האפשרות של הצטרפות אליה והתמודדות על ראשותה.

8:50

ח"כ רועי פולקמן (כולנו) התייחס להערכות על פרישתו מהחיים הפוליטיים וכתב בטוויטר כי הוא "לא פורש ולא יוצא בהכרזות". אחרי שנעדר מההצבעה על פיזור הכנסת אמר פולקמן: "עבדתי קשה מאוד בשנים האחרונות עבור תנועה לאומית חברתית וממלכתית וצריך זמן להתמודד עם העובדה שבמפלגת כולנו זה נגמר. מה יהיה בהמשך - ימים יגידו".

1:16

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר על ליברמן כי "יש לו בעיה והציבור צריך לדעת את זה - הוא שונא את ראש הממשלה נתניהו. נקודה, ורכב על הציבור שלנו עם כל מיני סיפורים של חוק הגיוס כתרנגול כפרות". עוד אמר גפני כי "אני מכיר היטב את המנטליות הישראלית, - אביגדור ליברמן לא".

00:14

יו"ר מרצ תמר זנדברג קראה לריצה משותפת עם מפלגת העבודה. "בבוקר אפנה למפלגת העבודה להיכנס לשיחות לקראת ריצה משותפת בבחירות. צו השעה הוא גוש שמאל גדול ומשמעותי לצדו של מרכז", אמרה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך מליאת הכנסת 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
ההצבעה על פיזור הכנסת, הלילה/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully