וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: נעשה הכול כדי שבממשלה הבאה יהיה רוב בלי ליברמן

30.5.2019 / 17:41

יו"ר ש"ס התייחס לכשלון המשא ומתן הקואליציוני וההחלטה ללכת לבחירות. דרעי תיאר את חלקו בניסיונות הרכבת הממשלה והדגיש: "כפי שהוכחנו בבחירות האחרונות - אנחנו נאמנים לנתניהו". הוא תקף את יו"ר ישראל ביתנו: "החליט לגרור את ישראל לבחירות משיקולי יריבות ושנאה"

צילום: חדשות 13, עריכה: עמית שמחה

הולכים לבחירות - כל העדכונים

  • דרעי: "כפי שהוכחנו בבחירות - אנחנו נאמנים לנתניהו"
  • יו"ר ש"ס תקף את ליברמן: "גרר לבחירות מיריבות ושנאה"
  • הערב ב-19:30: הצהרת ראש הממשלה נתניהו

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר היום (חמישי) בישיבת סיעה מיוחדת כי "נעשה הכול כדי שבממשלה הבאה יהיה רוב בלי ליברמן". דרעי התייחס לראשונה לפיזורה של הכנסת והדגיש כי "כפי שהוכחנו בבחירות האחרונות - אנחנו נאמנים לנתניהו. מי שמצביע ש"ס, מצביע לנתניהו". לדבריו, "ש"ס הוכיחה מעל לכל ספק שנתניהו הוא המועמד. אין לי ספק שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה ואני מקווה שהשותפים שלו יהיו נאמנים ואותנטיים".

דרעי תקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וטען כי הוא "השתמש בנו ככלי לטרפד את ממשלת נתניהו". היו"ר סיפר כי השניים היו בקשרים טובים ושיתפו פעולה, אך לאור התנהלותו לאורך המשא ומתן הודיע כי לא ימשיך בקשר עם ליברמן, "נגמר הסיפור".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
יהדות התורה במתקפה על ליברמן: לא יהיה הנושא המרכזי אצלנו בבחירות
כץ קורא לצירוף איילת שקד: "כוח אלקטורלי שיחזק את הליכוד"
יאיר נתניהו: ליברמן דרש למנות את וינשטיין כדי שיסגור את תיקיו

אריה דרעי בישיבת סיעת ש"ס ביום לאחר הכרזת הבחירות, 30 במאי 2019. צילום מסך
נאמן לנתניהו. דרעי, הערב/צילום מסך

"כראש הסיעה השלישית בגודלה, אני מרגיש חובה לתת הסבר לבוחרים", הוסיף. דרעי סיפר כי יום לאחר הבחירות הוזמן לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר לו שיש בידו מידע כי ליברמן ינסה למנוע את הקמת הממשלה. "הייתי משוכנע שהוא טועה עד סוף השבוע שעבר, אז הבנתי שראש הממשלה צדק", סיפר. "ניהלתי המון משאים ומתנים, אך לא ראיתי כזה. הרגשתי לראשונה נסחט. בכל פעם שנענינו לבקשה הזויה הגיעו עוד ועוד בקשות".

דרעי יצא נגד התנהלותו של ליברמן במשא ומתן הקואליציוני. "ב-40 הימים האלה דאגנו לפנסיה לטובת אלה שליברמן מייצג. אז אתה ליברמן משמיץ אותנו שאנחנו לא משלמים מסים ולא עובדים?", אמר. "חבל שבזבזנו 40 יום, חבל שזה קרה ובכלל חבל למדינת ישראל. אי אפשר להזיז כוס במשרדי הממשלה בגלל שזו ממשלת מעבר. אדם אחד החליט משיקוליו, מיריבות ומשנאה לגרור את כל מדינת ישראל לבחירות".

אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
"נגמר הסיפור". ליברמן/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום קיימו ביהדות התורה ישיבה לקראת ההיערכות לבחירות. הסיעה דנה באפשרות שתסרב לשבת בממשלה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, והסכימה להציג את הנושא להכרעת הרבים בסמוך מאוד לבחירות. עוד החליטו חברי המפלגה לתקוף את ליברמן "בחכמה ולא בהתלהמות", כדי לא לשחק לידיו. לדבריו גורמים ביהדות התורה, "הוא זקוק לטנגו הזה לצרכיו ואנו לא פראיירים".

הכנסת אישרה אתמול את הצעת החוק לפיזורה בקריאה שניה ושלישית, והובילה לפירוק הכנסת ה-21, חודש בלבד אחרי השבעתה. המשמעות - בחירות חדשות ייערכו ב-17 בספטמבר בעלות של כ-600 מיליון שקלים למדינה ויותר ממיליארד שקלים למשק.

ליברמן נשא הצהרה בה תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הוא "מלכתחילה לא רצה את ישראל ביתנו בממשלה" ואמר כי בליכוד "צריכים לגייס פסיכיאטר בעל שם טוב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עיתונאים מחוץ למליאת הכנסת, לאחר ההצבעה על פיזור הכנסת 30 מאי 2019. ראובן קסטרו
"מי שמצביע ש"ס, מצביע לנתניהו". נתניהו, אמש/ראובן קסטרו

בש"ס וביהדות התורה נמנעו בבחירות האחרונות לתקוף את ליברמן בטענה כי "מעשים לחוד ודיבורים לחוד". גורמים בשתי המפלגות הסבירו אז כי הקמפיין של ליברמן נגד הציבור החרדי נועד לצורך אלקטורלי ויחד עם זאת, "הוא יודע לשתף פעולה כשנדרש". כעת, כך טוענים, לאחר שהתבצר בעמדתו סביב חוק הגיוס ולטענתם "השמיץ והסית" את הציבור החרדי, מנהיגיהם הרוחניים ונציגיהם בכנסת, הם "מחשבים מסלול מחדש".

(עדכון ראשון: 17:22)

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully