וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו: ליברמן קיבל כל מה שרצה, ובחר שוב להפיל ממשלה

30.5.2019 / 20:50

רה"מ המשיך לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו ברקע פיזור הכנסת וההחלטה על הליכה לבחירות. נתניהו כינה את ליברמן "המפיל הלאומי", וטען כי בחירתו למנוע את הקמת הממשלה נבעה מ"שילוב של רצון אישי להביא עוד מנדטים ואובססיה להפיל ממשלות ימין". ישראל ביתנו: "נתניהו לחוץ"

עריכה: תומר לוי

הצהרת נתניהו - כל הפרטים

  • נתניהו תקף בחריפות את ליברמן וכינה אותו: "המפיל הלאומי"
  • "יש פה שילוב של רצון אישי ואובססיה להפיל ממשלות ימין"
  • "האיש הזה, בשביל גחמה אישית מוכן לקחת מדינה שלמה לבחירות"
  • ישראל ביתנו: "נתניהו לחוץ ושוב מפזר דברי שקר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (חמישי) את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ואמר כי הוא "קיבל כל מה שרצה, ובחר שוב להפיל ממשלה". בהצהרה שמסר לאור פירוקה של הכנסת ה-21 וההחלטה על הליכה לבחירות ב-17 בספטמבר, הדגיש נתניהו כי ליברמן הוא "המפיל הלאומי". לדבריו, הוא "קיבל כל מה שהוא רצה תקציבים, ועדות, תפקידים וגם את חוק הגיוס".

"האיש הזה, בשביל גחמה אישית מוכן להפיל את הממשלה ולקחת מדינה שלמה לבחירות", המשיך ראש הממשלה. "יש פה שילוב של רצון אישי ואובססיה להפיל ממשלות ימין. כשאתה מצביע ליברמן, אתה מצביע להפלת ממשלת ימין. בעוד שלושה חודשים הוא יעשה זאת שוב".

נתניהו סיפר כי לפני כמה ימים יו"ר ישראל ביתנו נפגש עם אחד מראשי המפלגות, ששאל אותו מדוע הוא לא נכנס לממשלה. לדבריו, ליברמן ענה: "מה, אני אתן לביבי להקים ממשלה?". ראש הממשלה סיכם כי "למדנו היום שהימין לא יכול לסמוך על ליברמן", וכן כי "ליברמן פועל על פי מניע אישי על חשבון המדינה".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
דרעי: נעשה הכול כדי שבממשלה הבאה יהיה רוב בלי ליברמן
יהדות התורה במתקפה על ליברמן: לא יהיה הנושא המרכזי אצלנו בבחירות
כץ קורא לצירוף איילת שקד: "כוח אלקטורלי שיחזק את הליכוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה ראשונה לאחר החלטה על בחירות, 30 במאי 2019. אמיל סלמן, הארץ, אתר רשמי
נתניהו, הערב/אתר רשמי, אמיל סלמן, הארץ

מישראל ביתנו נמסר בתגובה לדברי ראש הממשלה כי "נתניהו נכשל במלאכת הרכבת הממשלה וכרגע מחפש על מי להטיל את האשמה, אבל זה לא משנה את העובדה שהאחריות הבלעדית על בחירות חוזרות היא של הליכוד בלבד". עוד אמרו במפלגה כי "נתניהו לחוץ ושוב מפזר דברי שקר. בניגוד אליו, ליברמן תמיד שמר על עקרונותיו".

בכחול לבן אמרו כי "אזרחי ישראל יודעים ומבינים שביבי נכשל כשלון כואב והוא מנסה למצוא על מי להפיל את התיק - הפעם זה ליברמן. נתניהו מנע אתמול מהנשיא מלהטיל את הרכבת ממשלה על מועמד אחר מהליכוד או על כחול לבן, כדי להמשיך ולהימלט מאימת הדין. חבל ששתיקת חברי הכנסת בליכוד מגלה לנו שאין שם מנהיגות - יש שם עדר כבשים".

אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
"נתניהו לא רצה אותנו בממשלה". ליברמן, היום/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום תקף ליברמן את נתניהו וטען כי הליכוד לא מייצג את הימין, אלא פולחן אישיות. לדבריו, לא ראוי ש"האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני. אני רוצה להזכיר שזה היה דווקא הוא שהצביע בעד ההתנתקות בכנסת ישראל, שהוביל את ההתנצלות בפני הדיקטטור ארדואן, שמנע את חוק עונש מוות למחבלים ושמנע ומונע עד היום את פינוי חאן אל-אחמר".

עוד הוסיף כי המשא ומתן הקואליציוני היה "הכי מוזר שראיתי". ליברמן הסביר כי "נתניהו מלכתחילה לא רצה את ישראל ביתנו בממשלה. בליכוד כנראה בטוחים היו שנוותר נמצמץ ונישבר ונקבל תכתיבים. מי שאשם בעובדה שישראל הולכת לבחירות חוזרות זה אך ורק הליכוד".

יו"ר ש"ס אריה דרעי טען בישיבת סיעתו כי יו"ר ישראל ביתנו "השתמש בנו ככלי לטרפד את ממשלת נתניהו". דרעי סיפר כי השניים היו בקשרים טובים ושיתפו פעולה, אך לאור התנהלותו לאורך המשא ומתן הודיע כי לא ימשיך בקשר עם ליברמן, "נגמר הסיפור".

גם סיעת יהדות התורה התכנסה לקראת ההליכה לבחירות. חברי המפלגה החליטו לתקוף את ליברמן "בחכמה ולא בהתלהמות" כדי לא לשחק לידיו. לדברי גורמים ביהודות התורה, "הוא זקוק לטנגו הזה לצרכיו ואנו לא פראיירים". בישיבה סוכם להציג את נושא החרמתו של ליברמן בממשלה להכרעת הרבנים סמוך מאוד לבחירות.

(עדכון ראשון: 19:18)

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully